logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » duża ilość tlenu w spalinach po założeniu gazu - dlaczego???

duża ilość tlenu w spalinach po założeniu gazu - dlaczego???

Witam.
Dzisiaj po raz kolejny byłem na analizie spalin (po założeniu gazu rzeba dostać homologacje) i wykazuje mi bardzo duż ilość tlenu w spalinach (na komputerze oznaczone to było symbolem HC (pewnie od ilości hard coru w spalinach:). Za pierwszym razem było to ponad 5000 (nie znam jednostek) teraz wahało się w okolicach 3000 (wyregulowałem zawory, uszczelniłem kolektory).
Ale skoro norma jest 300 a ja mam 3000 to coś jest nie tak. I tu pytanie : Co jest nie tak???
dzięki za sugestie

Bartosz Stepień / 2002-03-05 12:06:12 /


Na zdrowy rozum jeśli masz za dużo tlenu w spalinach to trzeba dodać więcej gazu... może jakiś zapalony rzeźbiarz amator zakładający ci gaz, ustawił go na tryb full-economic :) powinieneś pojechać do jakiegoś warsztatu gdzie mają analizator spalin i ustawiać silnik z podpiętym przyrządem... [ewentualnie zrobić to podczas przeglądu] przy większości reduktorów powinieneś to wyregulować dławikiem na przewodzie doprowadzającym gaz do silnika..... przy reduktorach BRC są jeszcze dwie śruby regulacujne... jedna do ustawiania składu mieszanki na wolnych obrotach [jest w większości reduktorów], druga do ustawiania charakterystyki podawania gazu na średnich i wysokich...

pozdrawiam

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-05 14:33:47 /


HC oznacza ilość węglowodorów w spalinach, a nie ilość tlenu. Ilość tlenu to po prostu O2 lub wartość lambda: powyżej lub poniżej 1

Hołek / 2004-04-17 12:53:51 /


HC to nie spalone węglowodory. możliwe przyczyny:
1. za dużo gazu - wyszłoby na CO więc odpada
2. za dużo oleju - szukaj którędy
3. za mało kompresji - zaworami wydechowymi ucieka część mieszanki i odbierana jest jako HC przez analizator
nadmiar tlenu powodowany jest przez niedobór gazu, łączy się ze wzrostem HC (bo uboga mieszanka ciężko się pali), lub powodowany jest nieszczelnością wydechu (pulsacje ciśnienia powodują zasysanie powietrza z zewnątrz i zakłamanie wskazań)
Życzę powodzenia.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-18 10:02:16 /


Jesli masz za dużo tlenu w spalinach to najprawdopodobniej nieszczelny uklad wydechowy. Ile on bieze oleju bo jesli duzo to tez moze byc wina zbyt malej kompresji popieram przedmowce.

MICHAŁ / 2004-04-18 18:19:52 /


witam

Odnosnie tematu zawartosci tlenu w spalinach to nie dalwj jak wczorajbylem na analizie spalin emitowanych przez moje autko i co sie okazało: zawartosc tlenu oznaczenie O2 wynosiła 2% na wolych obrotach i 4% na obrotach wysokich gdy silnik pracował na gazie. Dla porownania i z ciekawosci poprosiłem o sprawdzenie tego samego na benzyce i tam wynik w obydwu przypadkach wynosił około 2%. Byłbym wdzieczny gdyby ktos zechciał podzileic sie wynikami jakie uzyskało jego autko (tak dla porownania), a calkowice szczesliwy gdyby ktos potarfił okreslic jaka zawartosc procentowa tlnu w spalinach nie wpływa negatywnie na silnki (wypalenie gniazd zaworów)
pozdrawiam

PawełS / 2005-09-29 09:37:50 /