logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » lewarek zmiany biegów Taunus ..odpadł ..help

lewarek zmiany biegów Taunus ..odpadł ..help

Odpadł lewarek zmiany biegów w taunusie 1,6 , 1973 rok , pierscień plastikowy , ten z blaszkami został w skrzyni , odleciał sam lewarek , żadne elementy mechaniczne metalowe nie są uszkodzone czy wytarte , mi wychodzi na to ,że ten pierscień plastikowy powinien być na stałe połączony z lewarkiem .

es-r1 / 2013-06-28 10:47:24 /


mam taki ładny,jak coś to priv

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-28 10:50:39 /


Wykręć to co zostało w skrzyni, dogadaj się np. z kozim i wkręć cały "nowy" lewarek.
Niestety ten typ tak ma (sprawdzone na własnej skórze).

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-28 10:55:48 /


Przy agresywnej jeżdzie te lewarki lubią odpadać, mnie wiele lat temu mechanik dorobił obejmę na cały korpus skrzyni w tym miejscu - dociskającą blaszkę lewarka do korpusu i z wycięciem na plastikową kulę lewarka, proste, tanie i działało doskonale.

.STICH.TWO. / 2013-06-28 11:20:23 /


a ja mam jakąś taką centralną nakrętkę dorobioną, sam lewarek mocowany jest na 2 pierścienie osadcze. Jak wrócę z roboty to mogę pstryknąć zdjęcia.

Seba vel Pitcarn Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-28 11:28:52 /


lewarek z gwintem 66pln

Classmobile / 2013-06-28 11:49:30 /


daj focisze

es-r1 / 2013-06-28 12:40:55 /


zastanawia mnie jak ta plastikowa tuleja jest przymocowana do tych kul w lewarku

es-r1 / 2013-06-28 12:42:28 /


To jest wszystko nałożone po kolei na ten kikut, a na koniec idzie reszta drążka z tłumikiem drgań.

Póki co możesz oczyścić, odtłuścić i wkręcić na poxipol. Następny demontaż przecinakiem w kawałkach.

Mysza liil (EM) / 2013-06-28 15:56:28 /


pamiętam jak 2lata wstecz na piątkowym treningu na PC przy nawrocie lewarek został mi w ręce przed nawrotem, szybkie wpasowanie i pojechałem dalej :P

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-29 10:38:13 /


Poxipol daje radę, Odtłuszczałem i smarowałem pozostałości gwintu na lewarku, skrzynie zostawiałem nieruszaną więc w razie problemów dało się w miarę łatwo całość wykręcić.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-29 13:18:10 /


każdy to musi przeżyć :) Najśmieszniejsze, że ta konstrukcja lewara jest tak beznadziejna, że już fabrycznie dodawano solidny kawał przewopdu gumowego z uchem łączący wajchę ze skrzynią w razie wypadania. O czym się przekonałem stosunkowo niedawno, przy zakupie dzioba w oryginale, z przebiegiem niewiele ponad 130 tyś.

Ja stosowałem kołnierz nakładany na lewar z góry wraz z uchem z gwintowanego pręta pod skrzynię i skręcane na dwie nakrętki. W innym przypadku dotoczyłem pierścień z gwintem i wkleiłem na ten pocieniony plastikowy w lewarze.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-29 13:29:33 /


ten sposób z nałożeniem od góry takiej flanszy i obejma na dwie śróbki to często spotykane :) gdyby ktoś potrzebował to znalazł bym taki zestaw :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-29 13:34:03 /