logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » cechy identyfikacyjne 2,6

cechy identyfikacyjne 2,6

mam do kupienia mój upragniony 2,6, ale na zdjęciu jak wół pod aparatem sterczy litera "A". Wiem, że 2,6 ma wiele wspólnego z 2,3, ale czy aż tyle?
Czy ktoś w szanownym towarzystwie ma prawdziwe 2,6 i może spojrzeć i powiedzieć co tam widzi?
I poproszę jeszcze o przykładowy typ techniczny silnika (te trzy literki nad numerem).
Jak pojadę oglądać, to go sobie pomierzę, ale wolę wiedzieć przed, bo po co mam tłuc kilometry, żeby właściciela poinformować, że że miał 2,3?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-07 15:59:42 /


http://www.capri.pl/garage/engine-codes.php#later

pierwsza "U"

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-07 16:12:33 /


.niewiem czy chodzi o ten silnik z gorzowa... ale jeśli tak to moge posprawdzać wszystkie oznaczenia silnika, moge nawet zrobić zdjęcia:).. na kolektorze ssącym napewno jest 2,6.. no ale to tylko kolektor ssący, mógł zostać wymieniony..pozostałych oznaczen nawet nie sprawdzałem, silnik miał posłużyć jako tymczasowy, w dodatku nie u mnie jeździł, także całkiem możliwe że okaże się że z 2,6 jest tylko kolektor ssący..:)

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-07 18:07:32 /


tak, edi o twój. kolektor jest grzany wodą, podstawa gaźnika od kolektora grzanego spalinami, gaźnik od nowszego silnika, ogólnie hybryda niemożliwa. Ale jeżeli blok z wałem są od 2,6 to go biorę! Tylko właśnie o ten blok chodzi. On ma literkę A jak 2,3. I dlatego chcę żeby ktoś mi sprawdił w swoim 2,6 jaką ma literkę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-07 22:27:46 /


to jak? Przejdzie się ktoœ do garażu żeby na to spojrzeć?
Ufo! masz 2,6 na 100% bo go rozbierałeœ, sprawdzisz to?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-08 19:42:07 /


Grandziarz, juz Ci pisalem ze blok 2,6 ma to samo oznaczenie coblok 2,3 czyli A bo jest to ten sam blok
oznaczenie wybite nad numerem to UYA (przynajmniej w Capri Mk1)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-08 21:22:38 /


Camaro, jeżeli jesteś tego pewny, to zaryzykuję wycieczkę do Gorzowa. Poprostu nie mam ochoty jechać tam tylko po to żeby powiedzieć komuś że całe życie jeździł na 2,3. Dlatego chcę informacji od kogoś kto ma 2,6 i może na ten blok popatrzeć i potwierdzić lub zaprzeczyć.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-10 12:25:00 /


o ile mozna byc pewnym mikrofilmow forda to jestem pewny
wszystkie bloki maja inne numery czesci, a bloki 2,3 i 2,6 maja te same

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-10 12:31:28 /


No to można powiedzieć że mam 2,6 :-D

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-10 20:44:23 /


... jutro w końcu jade tam gdzie jest ten silnik.. obejrze go dokładnie i spisze i obfotografuje wszelkie numery i oznaczenia które się na nim znajduja :), żeby było wszystko jasne na 100%..:)

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-12 17:16:38 /


no i stało się :-(
Na powierzchni przylegania głowicy nabite jest jak wół YYH
o żesz k...a mać!
a prawie miałem 2,6...
jeszcze świta nadzieja że blok był zmieniony i układ korbowo-tłokowy został z 2,6 ale jakoś nie mogę w to uwierzyć. Buuuuuuuu!!!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-13 22:30:35 /


Wklejam tutaj :

Jakby co to mam 1 głowicę od 2.6

Mysza liil (EM) [2007-03-16 10:46:52]

kurde, to głowica też jest specjalna dla 2,6 ?
jest jakiś wątek o 2,6 cobym mógł sie dowiedzieć wszystkiego?

marian212 [2007-03-16 11:06:02]

ja moze bede miał na sprzedaż 2.6, jeszcze na nim jeżdże,ale juz nadaje sie do remontu. Panewki słychac obrzydliwie i pali 1,5 litra oleju na 1000.

kalb [2007-03-16 11:45:16]

może coś z tego będzie. Rezerwuje na przyszłość.

marian212 [2007-03-16 11:47:54]

Do kazdej pojemosci jest inna glowica, gdyz oprocz srednicy zaworow inne sa wielkosci komor spalania.

Mysza liil (EM) [2007-03-16 11:58:51]

Jak to jest z tłokami. Czy 2,6 ma takie same jak 2,3 ? A wał taki jak 2,8 ?

marian212 [2007-03-16 14:14:42]

ja bym mógł ewentualnie załatwić kolektor ssący do 2,6 V6.. ale to się raczej nie psuje..

Eddie [2007-03-16 15:13:07]

tłoki czy sa takie saame nie weim ( na pewno mają większy skok), ale na pewno pasują wszystkie uszczelki i piercienie od 2.3. A co do głowic, to głowice od 2.6 mają minimalnie większą komorę spalania. Z głowicami 2.3 po 80tym któryms roku ( niech ktos mądry dopisze datę) wszystko ładnie współgra- maja większe zawory i dolot tez idealnie pasuje do kolektora ssacego ( a sam kolektor jest chyba troszeczkę szerszy wewnątrz niz ten od 2.3 ( ale tu akurat moge się mylic ;)
pozdR!

michalch83 [2007-03-16 18:54:57]

mam nowe czesci do tego silnika w razie co wiecej info o mnie w profilu

CHUDER [2007-03-17 00:10:56]

marian, porównaj w dziale "garaż" skoki tłoka. Ze skoku tłoka wynika w prostej linii wykorbienie wału i wysokość kompresyjna tłoka (korbowody we wszystkich koelnach są identyczne). Niestety, z tego również wynika że: 2,6 i RS2600 mają inne wały i inne tłoki; 2,3 i 2,6 mają inne tłoki; 2,6 i 2,8 maja inne wały. Porażka co?
Pocieszę cię jednak że korzystając z wiedzy Krk4m możesz poza wałem wszystko btać z 1,7V4, ponieważ po dospawaniu dwóch cylindrów (tych z osobnym kanałem wydechowym w głowicy) powstał typoszereg V6: 1,3-2,0, 1,5-2,3, 1,7-2,6. Potrzebujesz zatem półtora 1,7, blok od 2,3, głowicę od Myszy, i głowicę od UFO (miał kiedyś 2,6 i położył na niego głowy od 2,3, prosiłem, żeby starych nie wyrzucał).

granadziarz_3M [2007-03-18 12:37:19]


marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-18 14:45:05 /


2,3 (FCMK1 GT):

Pojemność: 2293 cc
Średnica cylindra: 90.0 mm
Skok tłoka: 60.14 mm
Stopień sprężania: 9.0:1

2,6 :

Pojemność: 2550 cc
Średnica cylindra: 90.0 mm
Skok tłoka: 66.8 mm
Stopień sprężania: 9.0:1

2,6 RS (z wtryskiem):

Pojemność: 2637 cc
Średnica cylindra: 90 mm
Skok tłoka: 69 mm
Stopień sprężania: 10.0:1

2,8i :

Pojemność: 2792 cc
Średnica cylindra: 93 mm
Skok tłoka: 68.5 mm
Stopień sprężania: 9.2:1

Zastanawiam się dlaczego mieliby w 2,6 dać inne tłoki, zamiast dać gotowe z 2,3. ALe chyba sam sobie na to odpowiem. Skoro blok został ten sam, a wał ma większy skok, trzeba jakoś obniżyć stopień sprężania. Głowicą niewiele sa się zrobić, więć trzeba obniżyć denko tłoka.
Czy nie ma ktoś tłoka na zwymiarowanie ? najlepiej z 1,7 2,3 2,6 .
Z 1,7 moge zrobić.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-18 14:50:59 /


Najlepsze jest to, że uszczelki pasują od 2,3. Choć tyle wspólnego.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-19 20:03:29 /


No i pierscienie ;)

Mysza liil (EM) / 2007-03-19 20:45:25 /


i blok od 2.3 tez pasuje...

michalch83 / 2007-03-19 21:42:29 /


Własnie to nie jest dla mnie do końca jasne. Chyba dopiero jak sie dobiorę do swojego to sprawdze.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-19 21:50:54 /


blok, uszczelki, głowice i pierscienie i panewki sprawdzone organoleptycznie ;) Pasuje, jezdzi, mosty psuje ;)

michalch83 / 2007-03-19 22:04:56 /


jak z tymi głowicami ? Są zamienne czy identyczne, bo to nie to samo.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-19 22:20:21 /


blok jest taki sam
ale glowice byly zawsze inne w 2.6 i 2.3

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-19 22:47:35 /


nawet na bloku ta sama literka co w 2.3

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-19 23:22:21 /


głowice sa zamienne.
Nie są identyczne - głowice w 2.6 maja troszkę większą komorę spalania ( symbolicznie - takie większe uwypuklenie od góry).

Różnicy podczas jazdy in minus po zmianie nie zauważyłem, co najwyżej na plus (większa kompresja ;) ale to juz raczej efekt remontu.

Co do bloku 2.3 ma to tesz swój plus - ma utwardzane panweki a blok 2.6 nie i później głowiece mają suchutko....

michalch83 / 2007-03-20 07:54:32 /


Ufo, jakie utwardzane panewki...
2.3 mial takie same jak inne, chyba ze masz na mysli wieksze panewki jak kazdy po 82r

co do tej pseudo zamiennosci to pewnie da sie jezdzic zakladajac glowice od 2.0 do 2.8 ale nie polecalbym tego

2.6 mial inne zawory, inne kanaly ssace i inna komore spalania, zakladanie glowic od 2.3 zwieksza kompresje ale dlawi silnik
trzeba by wtedy jeszcze zalozyc kolektor i gaznik od 2.3 zeby nie bylo progow w kanalach

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-20 08:07:21 /


nie wiem, ale tak by sie zgadzalo ze 2.4 to jest wał od 2.3 i srednica cylindra od 2.8 - jakies 2,450 dm3 wychodzi

no i 2,6 by pasowalo ze jest to 2,3 z wałem od 2,8 - wiekszy skok i sie zgadza w miare pojemnosc.

niewiem jak zrobil to ford, nie znam wymiarow 2,4 EFI ani 2,6 wiec bez co ciekawszych komentarzy proszę:) - ale tak z ciekawosci kiedys mi sie zdarzylo kombinowac przy okazji remontu

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-21 14:03:29 /


Glupoty wymyslasz :)

Mysza liil (EM) / 2007-03-21 14:06:01 /


dobrze wiedziec:D

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-21 15:33:08 /


ATOM - 2.6 ma średnicę 90.0 mm [jak 1.5/1.7/2.3] w połączeniu z wydłużonym skokiem [ale krótszym, niż 2.8]. Dokładne parametry podał parę dni temu Marian 212 w tym samym wątku kilkanaście postów wyżej. Natomiast 2.4 ma jeszcze dłuższy skok [72.0 mm, identyczny z 2.9] w połączeniu ze średnicą 84.0 mm z 1.3/2.0.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-21 20:00:53 /


no to juz jestem madrzejszy i nie bede wiecej glupot wymyslal:) - dzieki

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-03-21 20:45:56 /


http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lehw43i33jdt

a to wygląda na 2.6 faktycznie z fabryki?

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-05 21:21:20 /