logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » wymiana skrzyni mustang 2.8 1974

wymiana skrzyni mustang 2.8 1974

Witam.
Przymierzam się do kupna mustanga r.1974, z uszkodzonym sprzęgłem hydrokinetycznym. Zdecydowanie wolałbym skrzynię manualną, co sądzicie o konwersji automat na manual, czy to pomysł nierealny, czy jednak nie aż tak bardzo kosztowny i trudny w wykonaniu ?
Wątek zamiana skrzyni capri na taunusa był zdecydowanie zimnym prysznicem...
Tutaj byłoby zapewne jeszcze trudniej, niestety.
Pozdrawiam Marcin

powolniak43 / 2013-09-12 23:15:35 /


Sama skrzynia manualna do silnika 2,8 V6 to nie jest jakiś wielki problem . Musisz pamiętać że , do wymiany też pedaliera bo w tej chwili brakuje Ci sprzęgła ;-) , jak w aucie jest konsola środkowa pod automat to pewnie słabo to będzie pasowało z manualem . Jak jest w jakimś kolorze to może być trudna do znalezienia . Jednym słowem da się to zrobić ale szybciej i taniej będzie naprawić to co jest . Mustang z silnikiem 2,8 i tak demonem prędkości nie jest a do lansu automat będzie w sam raz .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-12 23:42:06 /


Regeneracja konwertera będzie mniej kosztowna i mniej problemowa.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-13 07:47:42 /


konwerter do niego regeneruja za 400-500zl
wymiana calosci moim zadniem pozbawiona jest sensu, to jest wanna, tym sie i tak nie da szybko jezdzic, nie z 2.8

jakie masz objawy? jak wyszedl test konwertera?

Kriss_MustangII / 2013-09-13 07:57:38 /


Już Panowie uściślam
Jutro jadę obejrzeć samochód
Niestety uszkodzone jest przypuszczalnie sprzęgło, samochód nie rusza.
Naprawa w Olkuszu (mieszkam niedaleko) to koszt ok 1800.
Nigdy nie jeździłem automatem , co to jest, na litość boską konwerter?
Martwi mnie spalanie, w automacie jest przecież większe niż przy manualu,
a przecież nawet manual nie jest przesadnie ekonomiczny.
Lans lansem,niezła rzecz, ja jednak zwyczajnie lubię prowadzić samochód który mi leży.
PS
Uprzedzając - wiem, że trudno ocenić stan samochodu nie mogąc się nim przejechać.
Jeśli jednak blacharka będzie niezła, może zaryzykuję.

powolniak43 / 2013-09-13 20:31:23 /


Konwerter to sprzęgło w automacie.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-13 21:12:47 /


Czy to automat czy manual - 2.8 zbyt oszczędne nie jest .... napewno nie naprawiaj skrzyni za 1800 zł -- łatwiej znaleźć drugą za +/- 300-500 zł ... lub faktycznie dopasować manual -- na 2.8 V6 wybór skrzyń będziesz miec spory bo pasują od Sierry, Scorpio, Granady, Capri itp - takich skrzyń jest jeszcze pełno , kwestia dobrania pedałów od manuala (tutaj dostępność do Mustanga II może być słaba) - do tego linka sprzęgła + mieszek na lewarek ... no i pasowność na wał napędowy ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-14 06:34:30 /


a jeśli martwi cie spalanie w Mustangu to ... chyba nie masz innych zmartwien ;P

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-14 08:38:31 /


...jeśli martwi Cię spalanie, to chyba raczej jarisa se powinieneś kupić i dać spokój starym autom.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-09-14 10:51:22 /


Kolego, mieszkasz kawałek od Krk. Zadzwoń do tego "gościa" http://www.capri.pl/user/3391 i wszystko Ci naświetli. Myślę że Michał nie zgoni Cię po brzytwie ;)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-09-16 19:32:29 /


Samochód obejrzałem, stan raczej słaby, chociaż ekipa sprzedająca sympatyczna, odpuszczam. Może uda znaleźć się coś innego. Dziękuję za rady, generalnie prowadziły mnie w dobrym kierunku. A propo kupna jarisa bo oszczędny- jeździłem trochę innymi samochodami niż powszechnie używane, zbyt oszczędne nie były. Używam samochodu nie tylko do niedzielnych wypraw,więc duże spalanie mnie nie cieszy. Mniejsza z tym, jeszcze raz dziękuję :)

powolniak43 / 2013-09-16 20:58:19 /