logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Statim - Czy ktoś ma doświadczenia ze sprzęgłami tej firmy?

Statim - Czy ktoś ma doświadczenia ze sprzęgłami tej firmy?

Rozglądam się powoli za nowym sprzęgłem do 2.0V6. Nowy zestaw Statim kosztuje na allegro 200-250PLN. Jest sens? Czu dać sobie spokój i kupić LUK za 350?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-20 15:56:52 /


kup LUK-a. Jak coś mogę zapytać o rabat u siebie.

michalch83 / 2013-10-20 16:01:26 /


statim to made in china montuje się to do lublina itp

chcesz coś dobrego daj znać znajdzie ci coś w cenie 350 zł nie regenerowane jak to jest w przypadku luka

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-20 16:06:57 /


1. Okładziny cierne robią i tak w Chinach, Bangladeszu Meksyku, Chile czy Malezji. Generalnie w niecywilizowanym kraju, w którym zabija się ciosem kolby w głowę bo nabój do kałasznikowa wart jest więcej niż ludzkie życie. Gdyby robiono je w Europie, to z powodu szkodliwości trj produkcji kosztowałby kosmiczne pieniądze.
2. Daj przy wymianie koło do przeszlifowania, to najtańsze sprzęgło będzie pracowało zaskakująco precyzyjnie.
3. Każdy producent sprzęgieł obecny na rynku UE ma obowiązek odbierać zużyte sprzęgła i sprzęgła regenerowane myszą stanowić jakiś (systematycznie powiększany) % jego produkcji. Nie wierz w bajki, że ten ma regenerowane, a ten nie. Każdy ma nowe, każdy ma regenerowane. A im starszy pojazd, tym pewniej, że trafisz na regenerowane sprzęgło.
4. Nie ma się co bać sprzęgieł regenerowanych. Ze starych sprzęgieł pozostają jedynie obudowy docisków i piasty tarcz sprzegła. Jak są zdatne oczywiście. Reszta idzie do huty bez sprawdzania.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-20 20:54:21 /


Ej, rozwiń punkt o szlifowaniu jak możesz...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-20 20:57:28 /


Trzeba po prostu planować koło zamachowe i tyle.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-20 21:05:09 /


Ale po co i czemu?
Pierwsze słyszę. Mechaniki uczyłem się trochę sam, a trochę po różnych warsztatach w których pracowałem, ale nigdy nie spotkałem się z tym, żeby ktoś szlifował zamach..
Nigdy też nie widziałem, żeby zamach miał jakiekolwiek ślady po kontakcie z tarczą...

Jarek, wyjaśnij bom ciekaw.
Nie neguje i nie powątpiewam, tylko chcę czegoś nowgo.. :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-20 21:08:52 /


weź suwmiarkę, taką dłuuugą, albo mostek traserski, postaw kantem na płaszczyźnie pracy sprzęgła i zobacz gdzie wsuniesz jaki listek szczelinomierza. To zrozumiesz. Szczególnie, kiedy uświadomisz sobie, że przy wysokiej regulacji sprzęgła (czyli maksymalny) całkowity luz pomiędzy tarczą a dociskiem i zamachem (suma z obu stron) to 0.8mm.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-20 21:13:38 /


No widzisz. Ja tego nie zrobiłem w zielonej kilka lat temu. Dałem nową tarcz i szarpało z 15000km, aż się ułożyło. A teraz przy remoncie silnika dokładnie obejrzałem zamach i ma mega rowki, więc z 1mm będzie trzeba go zjechać.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-20 21:16:01 /


czasem tanie sprzęgło działa dobrze ale krótko- blaszki stają się miękkie i z czasem zamiast wysprzęglać jest tylko taki efekt pod nogą a biegi nie chcą wchodzić

warto zwrócić uwage na blache tarczy bo jak jest bardzo cienka to dobry start i jest kupa złomu w obudowie i trzeba własnoręcznie zepchać wóz ze skrzyżowania :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-21 13:50:25 /


zapytaj Rudego jak wyglądało sprzęgło w essim, którego ode mnie kupił, sprzęgło prawdopodobnie nie miało więcej niż 15000 nalatane, za to było Hartem, czy innym QH... :/

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-21 16:45:38 /


Sprzęgło firmy Hart, okładziny praktycznie nowe, docisk jak z plasteliny, łożysko wypadło ze skrzyni przy zdejmowaniu, tarcza ? została w niej tylko jedna sprężynka :)

Ogólnie zawsze mówiłem nie ma co oszczędzać na częściach bo prędzej czy później będziesz liczony 2x za robotę. kup sobie LUKa czy innego Sachsa i zapomnisz o temacie.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-21 16:50:42 /


Ewentualnie Valeo.

Z tańszych Mecarm, NK, Nexus. Też działają.

Mysza liil (EM) / 2013-10-21 20:18:18 /


syf ten statim nigdy wiecej tego nie kupie

elcomendante Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-21 20:22:42 /


proszę nie obrażać QH te sprzęgła są bardzo przyzwoite

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-21 22:39:37 /


oj, to sorry, miałem złe doświadczenia z innymi gratami qh, ich sprzęgieł nawet nie widziałem na oczy

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-21 22:57:55 /


rozróżnijcie proszę producentów od brenderów.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-22 12:21:53 /


nie zakładaj Statima,chyba że masz dużo wolnego czasu na drugi montaż czegoś bardziej trwałego...............

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-22 22:08:55 /


może komuś się przyda:
w Wa-wie za przeszlifowanie płaciłem 70zł za jedną powierzchnię (obojętne czy to zamach czy docisk - to co miałem było dość mocno przeorane, zwłaszcza zamach). Potem do tego nabili na tarczę okładziny LUK (ok. 110zł - jakoś z rok temu). Nic więcej nie było z tym robione (podobno reszta okazała się być o.k. - jeszcze oryg. Motorcraft). Niestety nie wiem jak to się sprawuje... Nie wiem też czy jest sens zamieszczać zdjęcia jak wygląda koło zam. czy sprzęgło :) ale tak to wyszło:

,
,


a najlepsze było to, że po kilku dniach od odebrania ukazało się ogłoszenie na capri.pl kompletnego, symbolicznie używanego 242mm Sachs-a (chyba jeszcze z zamachem) w podobnej cenie :D

PiotrekFCapri / 2013-10-23 00:39:33 /


Tylko że docisk zawsze wygląda ładnie a nie znasz dnia i godziny kiedy Ci się wysypie :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-23 11:37:35 /


regeneracja sprzegła jest dobra jak jeździ się 3 tys km rocznie i łatwo wyjmuje się skrzynie. zazwyczaj na handel taka naprawa ma sens. Jak się nie ma czasu a sporo się jeździ to tylko nowe dobrej firmy

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-23 12:10:42 /


Strzelić może zawsze (nie słyszałem, aby to się często zdarzało). Nie zawsze jednak docisk ładnie wygląda, sprężyna może być przytarta, wytarta itp. Tam gdzie to robiono bez problemu i to by zmieniono. Sprawdzili i stwierdzili, że jest w porządku, a jak będzie to się okaże (zajmują się tym dłużej niż kilka lat i jakoś nie padli :) ).
Co do roboty na handel, to jak chociaż ktoś przetrze papierkiem to już jest nieźle ;-)
Regeneracja to jest budżetowe rozwiązanie, a co nowe (i dobrego prod.) to zawsze nowe.

PiotrekFCapri / 2013-10-23 16:38:15 /


Dobrze, że nic nie kupiłem bo zrzuciłem dzisiaj skrzynie i okazało się, że mam w 2.0V6 duże pszengło takie jak w 2.3.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-27 17:31:27 /