logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Taunus P7B - dobór jednostki napędowej.

Taunus P7B - dobór jednostki napędowej.

Witam.

Chciałbym sprowokowac Was do dyskusji. Co prawda jakies tam doswiadczenie ze starymi autami mam, ale w temacie Fordów jestem zielony.

Jak juz pisałem w poprzednim temacie, stałem sie posiadaczem Taunusa 17M w nadwoziu 2D Limo. Samochod jest w fajnym stanie (przestal swoje w stodole), ma wszystkie detale i jest pozbawiony przerobek. Do pelni szczescia brakuje mu progow oraz silnika.

Projekt z zalozenia ma byc niskobudzetowy i bez napinki. Do wakacji chce wspawac progi i zaczac jezdzic. Nie planuje remontu na szeroką skale - chce auto z patyną.

W oryginale było to 1.5 V4, skrzynia sterowana przy kierownicy. Komora jest zachowana w oryginale. Osprzet silnika jest. Skrzynia rowniez. Pozostalo wlozyc motor. I tu jest problem.

Chcialbym przywrócić mu V4. Co oryginał, to oryginał. No i to byloby najmniej czasochlonne zadanie. Ale dostępność tych silników jest słaba. Podgladam "Wasze" ogloszenia i liczbe oferowanych na sprzedaz w tym roku V4 mozna okreslic jako mala. Bardzo mała.

Czytajac materiały na stronie dowiedzialem sie, że na moją skrzynie powinno pasowac V6 - 2.0 i 2.3 Te motory trafiaja się czesciej. I tutaj rodza sie pierwsze watpliwosci. Jak wyglada kwestia łap, oraz kolektorów wydechowych? Czy były one takie same niezaleznie od nadwozia, czy ktorys dawca bedzie sie nadawac lepiej od drugiego? No i kwestia zaplonu. Byly tez elektroniczne - czy konwersja w tyl, na aparat stykowy to jakas wieksza filozofia w przypadku tych konstrukcji? Cewka z V4 to opanuje? Czy jest cos wiecej, co moze spowodowac problem ze swapem?

Jest jeszcze trzecie wyjscie, ktore najmniej mi podchodzi. 2.9 EFI. Motorow jest od groma i mozna trafic cale zestawy na SWAPy w rozsadnych pieniadzach. Podpiecie go w tej budzie mnie nie przeraza, ale..chce jak najmniej ciecia, spawania i wiercenia. Poza tym nie chce rezygnowac ani z gaznika, ani z biegow przy fajerze.

Za podpowiedzi o V8 dziekuje - w garazu stoi juz jeden staruszek ze smallblockiem ;)

Mam nadzieje, ze nie zanudzilem ;)

Pzdr, Spychal

spychal / 2013-10-25 23:35:58 /


V4 dobre znaleźć istotnie ciężko, więc pakowałbym się w małe V6 - 1.8 albo 2.0. W przypadku 2.3 warto by zmienić dyfer, bo na tym będziesz ciągle palił sprzęgło i opony :)
Parę osób w klubie ma 1.8 V6 w swoich autach i w razie Twojego zainteresowania taką jednostką chętnie (zakładam) przesiadłoby się np. w 2.3. A nie wyobrażam sobie auta bardziej do 1.8 V6 pasującego niż P7B.
Na Twoją skrzynię i układ wydechowy siada P&P, co do łap - nie wiem. Nigdy nie miałem P7.
No ale generalnie ja się nie znam, więc zrobisz jak uważasz:)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-25 23:44:51 /


mysle że jak napiszesz ogłoszenie z zamiarem kupienia V4 coś na pewno się znajdzie :)
to obym na następne wakacje zobaczył gzdieś taunusa:)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-10-25 23:45:47 /


To nie jest Taunus :-) To Ford 17M/20M inaczej określany jako P7b ... poprzednik nazywał się Taunus (seria P5) i produkowali go do drugiej połowy lat 60tych -- w związku z unifikacją i serią TC (Taunus/Cortina) -- Fordy P7A i P7B nie nosiły nazwy Taunus ... gdyż w ofercie byłyby 2 zupełnie różne od siebie modele o tej samej nazwie ...

Co do silnika to były tam fabrycznie stosowane również 2.0 V6 , 2.3 V6 i 2.6 V6 -- przy zmianie na V6 napewno poprawie ulegnie dynamika , trzeba zwiększyć być może średnicę wydechu. Te silniki V6 występowały również ze stykowym aparatem -- cewka da radę ... nawet polecałbym 2.0 V6 wstawić - bardzo ładnie brzmi i dobre do takiego auta parametrami - przy czym cena do jakości najlepsza. Łapy idą od V4 -- kolektory wydechowe od V6 .... średnica rur z V4 i tak może być za mała - choć na zdjęciu wygląda nieźle. Najwięcej zabawy będzie ze znalezieniem miski olejowej od P7B V6 -- bo ta z Capri/ Taunusa/ Granady nie pasuje...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-26 00:16:21 /


KRK 4m - Chcialbym sie tak nie znac, jak Ty sie nie znasz ;) Nawet nie wiedzialem, ze byly V6 o pojemnosci 1.8! Rozumiem, że "małość" 1.8 i 2.0 polega na ich pojemnosci? Nad 2.3 zastanawialem sie w zwiazku z tym, ze najwiecej sie ich przewija w ogloszeniach - jedna sztuke juz ogladalem, ale cena była nieadekwatna do stanu.

Mike B4 - cenna uwaga z miska. Czy silniki z Cortiny/Taunusa/Capri roznia sie tylko miska? Czy idze tez za tym konstrukcja pompy olejowej? Miske zawsze mozna pociac i pospawac.

Ignacy89 - auto zamieszkuje w Zachodniopomorskim. Najwieksze prawdopodobienstwo spotkania to okolice Myśliborza/Barlinka.

Dziekuje za uwagi, biore sie za pisanie ogloszenia do Gieldy ;)

Pzdr, Spychal

spychal / 2013-10-26 18:53:16 /


Myślę że 2.0 v6 będzie optymalny. Nie tylko ze względu na cenę i dostępność. Szkoda montować coś większego ze względu na konstrukcję podzespołów.

Mysza liil (EM) / 2013-10-26 19:58:18 /


Jak chodzi o Cortinę, to silniki Koeln V6 2.3 pojawiły się w tym modelu dopiero w 1976 r., czyli w momencie gdy Cortina przestała być Cortiną, a została Taunusem RHD. Wcześniej Cortina Mk2 i Mk3 Savage miewały tylko V6 w postaci Essexa 2.5 albo 3.0, a to zupełnie inny silnik.
Jest w klubie jedna Cortina Mk3 z Koelnem V6 1.8, ale to wynik celowego działania ukierunkowanego na "najbardziej niepowtarzalną Cortinę" :)
Generalnie popieram Myszę - celuj w 2.0, bo 2.3 (nie wspominając o 2.6 czy 2.8) to już zupełnie inne parametry momentu i mocy. Aby takim P7 wygodnie jeździć musiałbyś zmienić dyfer a najpewniej także średnice całego układu wydechowego. Oczywiście gdyby trafił się 1.8 to jeszcze lepiej (dla mostu, skrzyni, sprzęgła i opon), ale w porównaniu z 2.0 to istotnie rzadki motor, choć niewiele słabszy (85 zamiast 90 PS).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-10-26 20:06:58 /


Ja mam miskę spawaną z dwóch góra od V6 dolna częśc od V4. Na chwilę obecną wyprułem tunel i wsadziłem skrzynie 5kę. Bo padły mi jeż 3 skrzynie oryginalne i te wodziki jak sie dużo jeżdzi nie wyrabiają... i takie tam ale ogólnie fura dobrze lata trzyma sie drogi duzo sie nie psuje. i jest fajnie wygodna. polecam 2,3 optymalnie szybka i mocna szlifierka. Zawieszenie jest ważna bo bedzie rzucać.heble dają rade w oryginale

http://www.youtube.com/watch?v=LZa7LcxrAVw

Q_Back / 2013-11-26 11:53:23 /


Jeszcze jest takie cos na rzeczy.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.490943040937139.116154.490798754284901&type=3

Q_Back / 2013-11-26 12:16:00 /