logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » wnętrze » MATY BITUMICZNE

MATY BITUMICZNE

Witam serdecznie wiem że zaczynam temat od początku ale bardzo mi zależy na tym ponieważ przygotowuje się do wyciszania auta. Chciałbym to zrobić solidznie dlatego pytam się Was fachowców. Otóż chce wygłuszyć samochód czytałem wiele o matach a to o firmie APP która sprzedaje 4 typu mat i tu pierwsze pytanie. CZYm się różni twarda mata od miękkiej a od tej gładkiej. Wiem że chodzi o umiejscowienie mat ale nie wiem co dotyczy tej gładkiej. 2. Czy ktoś używał pasty wygłuszającej o co w tym chodzi czy coś to daje. Oraz czytałem że dobrym rozwiązaniem jest użyci filcu na mate gdzie go zdobyć ile może kosztować .czy taka kolejność jest prawidłowa wyciszania
goła blacha wyczyszczona+pasta wygłuszająca+mata bitumiczna+filc+ cicho odpiszcie jeśli znajdziecie chwile pozdrawiam

mundek111 / 2004-11-21 13:13:49 /


po pierwsze był już taki temat - można było tam napisać i tak jak ktoś coś wie to by tam odpisał.

"CZYm się różni twarda mata od miękkiej a od tej gładkiej ......"

niech zgadne ..... twardością ? ;-)) bardziej miekka na drzwi (poszycie od wewnątrz) - jak ktoś Ci strzeli drzwiami obok to sie nie pokruszy - twarda na podłoge. Gładka czy w plaster miodu albo rozpraszająca ma znaczenie przy audio np. wewnątrz drzwi. Wytrzymałościowe raczej nie. Ja miałem gładkie na podłodze i i docisniete na plaster miodu (np. zamkniecie przednich podłużnic w grodzi ;-)

pasta wygłuszająca ma działać jak mata tylko zalewasz całą podłoge - jednak mata chyba bedzie lepsza ;-)

filc zdobedziesz na byle giełdzie motoryzacyjnej w czesciach do aut. Również w sklepach moto (choć rzadziej) wszystko było w tamtym wątku.

Gołą blache proponowałbym najpierw pomalować podkładem chyba że chcesz to zdzierac znowu za najpóźniej kilka lat jak skoroduje podłoga ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-21 14:15:37 /


o ile nie myle sie to APP ma teraz w ofercie tylko 1 rodzaj mat tzw. plaster miodu (romb)

Lafi / 2004-11-21 18:28:25 /


http://www.app.com.pl/

jest opis która mata do czego..
twarde lepiej tłumią ale się trudniej układają... itd..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-21 18:43:17 /


hihi i wyszło odwrotnie niz na moje ;-P z tą twardą i miekką hmmm dziwne

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-21 18:54:08 /


Rozumiem że twarda lepiej spełnia swoją role, ale z opalarka chyba nie bedzie problemów z układaniem. Ale powiedcie mi czy taka kolejność zakładania jest wpożądku i max spelni efekt. tzn
Blacha + PASTA WYGŁUSZAJĄĆA (ponoć na allegro)+ mata APP + filc
czy może macie inne lepsze pomysły na to
i które wkońcu lepiej mate twardsza czy miększą opiszcie swoje doświadczenia liczyłem tak średnio że na wyciszenie autka wyniosło by mnie ok 400 zł a u WAs jak było

mundek111 / 2004-11-21 19:24:01 /


ja też jestem przed tym etapem - blacha do czysta + podkład + mata bitumiczna na gorąco + lakier jak chcesz zeby było ładnie a jak nie to na to filc (głównie żeby było miekko pod dywanem i nie pękała ta mata od uderzeń np. szpilek damskich ;-) hihi......... filc też na gródź na to dywan i juz :-) tak było fabrycznie to tak ma byc ;-P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-21 19:29:09 /


z przodu na grodzi widac filc (pod kawałkiem bitumicznej osłony z zewnątrz jeszcze) pod nogi też idzie i na tunelu też jest ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-21 19:33:07 /


ja robilem wygluszenie matami APP ale czy to byly twarde czy miekkie to nie pamietam,
skutek dosc dobry ale warto zastosowac na nie filc lub np. karimate - taniej i nie wciaga wilgoci
mata pod wplywem ciepla np. z suszarki do wlosow robi sie elastyczna i naciaga ladnie na wszelkie nierownosci konstrukcyjne pojazdu
klej dobrze przylega ale trzeba sie napracowac zeby wszystko dobrze dopasowac/docisnac/dokleic - kciuki bola :)

Maciasek_3M / 2004-11-22 08:54:03 /


NO OKI ALE CO SĄDZICIE O TEJ PAŚCIE BITUMICZNEJ STOSOWALIŚCIE TO??? KOSZT TAKIEJ PASTY GŁUSZĄCEJ TO OK 20 ZŁ NA ALLEGRO PONOĆ DZIAŁA RÓWNIEŻ NA TO ŻEBY WILGOĆ SIĘ NIE DOSTAŁA I PONOĆ TEŻ DZIAŁA TAKŻE NA CZYSTA BLACHE POŁOŻYĆ PASTE POTEM MATE I FILC CO WY NA TO.A ZNACIE RÓŻNICE MIEDZY MATA GŁADKA A MIEKKA CZY TWARDA???

mundek111 / 2004-11-22 17:38:54 /


Pasta ma konsystencje jakby to powiedziec -takiej mazi i nie zastyga do konca wiec polozyc na nia maty bitumiczne bedzie ciezko. Z tego co czytałem na etykiecie to ma tez wlasciwosci antykorozyjne a kupowałem ją jezeli dobrze pamietam po jakies 5 zł za kubełek w hurtowni motoryzacyjnej. Pozdro

leciej / 2004-11-22 19:31:37 /


Słuchajcie a opiszcie mi wyciszenie może najpierw drzwi samochodowych. Zaczne po kolei chce to auto wyciszyć jak najlepiej a wyciszanie komory silnika, wnętrza a drzwi różni się chyba bo przecież nie mogą być drzwi obciążone zbyt wiele. opiszcie jakie maty polecacie najbardziej jeśli chodzi o wyciszenie i co po zatym. Na co zwrócić uwagę. Np. na zdjęciach allegro widziałem że wyciszają drzwi bezpośrednio pod tą tapicerką co przykrywa drzwi. Wygląda to na bardzo szybką i prostą robote.. Spotkałem się również jednak gdzie ktoś opisywał że wewnętrzna część drzwi się wycisza tzn wyciągnąć szybe itd opiszcie w wolnej chwili jak byście wyciszyli drzwi jakie materiały potrzebne bo jedni mówią że pasta bitumiczna dobra drudzy że nie inni że jakieś płytyt kellera jeszcze inni jeszcze coś innego opiszcie procentowo w jakim stopniu po wyciszeniu drzwi stało ogólne wyciszenie pozdrawiam

mundek111 / 2004-11-24 17:17:29 /


Odświeżam wątek. Pytanie dotyczy wygłuszenia TUNELU ale OD SPODU (OD PODWOZIA).
Podłoga jak i tunel są wygłuszone matami oraz porozem ale mi mało. Podwozie zostało zakonserwowane Bollem w Spray'u jakieś 2 lata temu ale dosyć niechlujnie. Teraz zmieniam skrzynię i przy okazji chcę wygłuszyć tunel. Maty już mam - wersję z rombami. Po nałożeniu mat mam zamiar zamalować je (i miejsca naokoło mat) Bitex'em. Pytanie dotyczy wcześniejszego przygotowania podłoża. Jak robiłem wnętrze, to przeleciałem rozpuszczalnikiem i dopiero na odtłuszczoną powierzchnię nakładałem maty. A co z podwoziem? Usunąć najpierw starą konserwację? Jak? Najpierw jakoś mechanicznie (np. szpachelką) a potem nitro? Do gołej blachy a potem zamalować minią i już bez nitro nakładać maty?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-21 10:26:00 /


Matybitumiczne od spodu to dosc kiepski pomysl. Odkleja sie na bank.

Na blache "od zewnatrz" mozna nalozyc tylko wszelakiego rodzaju "baranki". W tunelu na niewiele sie to zda bo tam nie lataja kamienie i piach z pod kol wiec efektu nie poczujesz.

Tunal sam w sobie mozna wyciszyc zwiekszajac jego sztywnosc. Musial bys "zamknac" go od spodu jakas poprzecznica. Ale to juz ingerencja w konstrukcje nadwozia.

Najlepszym rozwizaniem bedzie zastosowanie wkladzin. Takie cos jak jest czesto przykrecane od spodu maski badz jakby zgazowana guma (jak w granadach nad dzwonem sprzegla).

A jak zbezpieczysz antykorozyjnie to juz inna sprawa.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-21 10:53:49 /


MILO, jesli jest Ci za glosno to powinienes zastosowac maty z filcem we wnetrzu samochodu. Jesli koniecznie chcesz wykladac podwozie, to musialbys przygotowac powierzchnie tak aby byla gladka, bo do matowej badz chropowatej nic sie nie przyklei. Odczysc wszystko pomaluj podkladem epoksydowym, na to chlorokauczuk (tworzy ladna swiecaca powierzchnie, do ktorej powinno sie ladnie kleic) odtlusc benzyna ekstrakcyjna i na to naklejaj. Zamiast bitexu na miejsca laczenia polecam mase na spawy bolla, badz innej dobrej firmy.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-21 10:54:52 /


Wnętrze mam wygłuszone maksymalnie, więc tam nic się nie da zrobić. Nawet dziura na lewarek ma nie tylko porozo ale i dwie gumy ochronne. Co do Boll'a do spawów - stosowałem go we wnętrzu i jest ok, ale na zewnątrz myślałem o Bitex'ie, bo wydaje mi się bardziej odporny na ewentualne uszkodzenia kamykami itd. Wątpię czy mi się te maty będą odklejały, bo niby czemu miałyby się odklejać? Przecież będą osłonięte przez skrzynię, nie będą bezpośrednio na podwoziu, blisko powierzchni jezdni..

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-21 11:48:58 /


od zewnątrz możesz zastosować coś takiego, jak fabrycznie stosowane było w Sierrach. Taka mata z warstwą aluminiową. Było to przykręcane do podwozia na wkręty, a na to była kładziona konserwacja. O dziwo nie kumulowało to brudu ani wody, po zdjęciu tego czegoś zawsze blacha była idealna. Możesz spróbować po prostu zdjąć coś takiego z jakiejś Sierry i spróbować dopasować do Capri. Pokrywana tym była głównie powierzchnia przy tunelu (nad skrzynią biegów). Także podobny rodzaj mat był stosowany na ściance grodziowej od strony silnika.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-21 12:03:13 /


Nawet jak sie nie odkleja to beda mialy marne dzialanie. Ciezkie maty maja za zadanie zmniejszyc czestotliwosci drgan blach. Ale tunel ze wzgledu na swoj ksztalt jast sam w sobie bardzo sztywny. Dlatego maty stosuje sie na plaskich elementach (poszycie drzwi, podlogi itp.). Drgania tynelu sa spowodowane oddzialywaniem reszty karoserii. Dlatego napisalem, ze najlepszym rozwiazaniem bylo by "zamkniecie" tunelu od spodu.

Zeby wygluszyc chalasy pochodzace od jednostki napedowej i przeniesienia napedu, jedynym rozsadnym rozwiazaniem sa wlasnie te przykrecane "filcopodobne" maty.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-23 21:24:58 /