logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Regulacja zaworów w 2,3V6 - cóś mi tu nie pasuje.....

Regulacja zaworów w 2,3V6 - cóś mi tu nie pasuje.....

Wysoka Izbo, mam pewien problem....
Od początku. Uczyłem się, że zawory należy ustawiac na zimnym silniku, w kolejności, o której już tu nie raz pisano. Tak też uczyniłem. Po ustawieniu silnik pracuje równo i w miarę cicho (ustawiłem ciut większy luz - bo gazownia)
zarówno na benie i LPG. Im cieplejszy silnik - tym, psiakrew, bardziej słychać klawiaturę...:(( W drugim aucie mam ustawiny tak samo identyczny silnik i nie ma takich historii. Smarowanie jest OK, wymieniłem na wszelki wypadek klawiaturę wyregulowałem od początku i... nadal to samo WRRRRRR:(
Ma ktos jakis pomysł co to? Może ustawić na ciepłym ten egzemplarz?....
poradźcie.

pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-24 13:25:29 /


popychcza, zawory, panewki..tylko strzelam..

Albi_Poznan / 2004-11-24 13:31:19 /


zuzyte szklanki albo walek

Kriss_MustangII / 2004-11-24 14:34:30 /


to niekoniecznie luz zaworowy
olej rozrzedza sie i cos stuka

zreszta nie wiem czy dobrze zrobiles zwiekszajac luz
zazwyczaj wszyscy zmniejszaja luz zalecany fabrycznie zeby nie halasowalo, na gazie mozesz zostawic tak jak zaleca fabryka

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-24 16:03:53 /


Kurcze u mnie jest identyczny efekt

hubi / 2004-11-24 17:26:11 /


mozze trzeba posmarowac sruby klejem,temat był poruszany na forum manta.rulez zobacz, zabardzo sie nie znam ale moze ........

chnapo / 2004-11-24 23:20:15 /


palio a jestes pewien ze stuka na gorze a nie na dole?.

Jabol / 2004-11-24 23:22:28 /


niestety stuka góra
Jutro jeszcze raz ustawię... Po raz 5-ty i tym razem na gorącym.......Wiem że się tak nie powinno, ale na razie to musi wystarczyć....Trudno jeździć z takim klekotem po mieście.....

pozdro i dzięki za podpowiedzi:))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-24 23:32:10 /


Na gaz optymalnie jest 0,30 i 0,35, jak ustawialem na ustawieniach ksiązkowych też klikało.

Pozdro Adam

adam bo / 2004-11-28 12:11:12 /


Temu silnikowi już nic nie pomoże....
Wczoraj kilka osób potwierdziło moją diagnozę... trup:(

Zaczynam sie rozglądać za nowym serduchem
pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-28 12:24:53 /


adam , czy jeżdzisz na gazie?

aeroarte / 2004-11-28 15:29:14 /


adam to zle ustawiles :P

bo ja jak wyregulowalem swoja 2.0 v to taka cichutka byla za szok !!!!

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-28 18:30:57 /


Podepnę się.
Dużo się mówi o regulacji zaworów, ale z jakim oporem należy sprawdzać luz zaworowy ?
Duży opór, lekki opór ? Różnice to 0,05, a nawet 0,1 mm. Ja stosuje raczej duży opór, ale zaczynam się zastanawiać czy w ten sposób nie kasuję mikroluzów zaworowych, a może ford opisał w swoim manualu jak to należy robić ?

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-26 19:55:30 /


to wszystko zależy jak bardzo wyklepane są dźwigienki :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-26 20:03:57 /


nie ford, tylko instrookcja szczelinomierza.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szczelinomierz

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-26 20:06:31 /


no niestety, odpowiedz w wikipedi jest co najmniej dyplomatyczna :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-26 21:45:19 /


"...Pomiar polega na wybraniu i wsunięciu płytki odpowiedniej grubości w mierzoną szczelinę w taki sposób by nie było luzów."
nie ma nic o wciskaniu na siłe.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-26 21:57:34 /


Te silniki maja po 20 lat i dzwigienki sa wyklepane - zrob tak zeby ledwo dalo sie wcisnac.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-27 00:19:13 /


Może daj do Chruzdowicza szklanki do szlifu?

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-27 00:29:02 /


Ja nie mówiłem o wciskaniu na siłę, tylko o dużym oporze lub małym oporze. Mnie odpowiedź z wikipedii nie satysfakcjnuje. Osobiście ustawiam na wzglednie duzy opór, ale nie wciskam niczego na siłę.

Olek, pytam tylkotylko z ciekawości. Przy ustawieniach fabrycznych nic mi nie klepie, kompresja równa, jeżdzi jak nalezy, dlatego na razie nie ma sensu jeszcze nic poprawiać :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-27 06:37:01 /


listek szczelinomierza ma wchodzić wzdłuż osi listka (nie od boku jak przy krojeniu nożem) trzymany za obudowę szczelinomierza. Wyjątkiem jest 0,05 i 0,1.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-27 08:39:37 /


no, i to jest odpowiedz fachowca, brawo!

stiop3 / 2009-10-27 23:12:41 /


Żeby pozbyć się wątpliwości, czasem posiłkuję się mikrometrem. Wsuwam listek w mikrometr, ustawiam grubość listka i wiem, jaki opór powinien stawiać.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-11-01 23:51:45 /