logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Czy silnik 3.0 V 6 od F. Windstara będzie pasował do Capri?

Czy silnik 3.0 V 6 od F. Windstara będzie pasował do Capri?

Sz / 2004-12-01 14:37:26 /


niepasuje! ale założyć się da po odpowiednich przeróbkach...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-01 15:06:10 /


Najprosciej posadzic silnik od FWD Windstara na skrzynie automat lub manual od RWD Aerostara, zdobyc kolektor ssacy od Aerostara (lub odwrocic oryginalny??), dorobic łapy, podlaczyc troche elektroniki, zamontowac pompke paliwa i jazda :)

Mysza liil (EM) / 2004-12-01 15:13:14 /


Jeśli w ten zakamuflowany nieco sposób zadajesz pytanie "czy silnik 3.0 z Windstara to Koeln czy Essex?" to odpowiedź brzmi: żaden z nich. Jest to typowo jankeski żeliwny 3-litrowiec OHV z rodziny Vulcan, produkowany w zakładach Lima, a stosowany także w Aerostarze, Taurusie, Rangerze oraz Mercury Sable.
Zasadniczym problemem jest jego poprzeczna zabudowa w Windstarze, w związku z czym rozstaw śrub na bloku nie pasuje do dzwona skrzyni Capri, kolektory wydechowe za Chiny nie chcą się minąć z kolumną kierownicy, a miska olejowa z przednią belką Capri. Chociaż i tak jest lepiej, anizeli w przypadku stosowanych również w Taurusie/Sable i Windstarze popychaczowych silników V6-3.8, które powstały z poczciwego Windsora V-8 5.0 drogą obcięcia pary cylindrów, w związku z czym posiadają rozchylenie 90 stopni i pomieścić je pomiędzy nadkolami Capri jest już znacznie trudniej.
Ale wpakować się da - choć może trudniej niż V8 z Audi czy V6 z Saaba :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-01 18:02:31 /


Tak sobie odpowiadamy, a chyba wszystko jest tutaj:

http://www.capri.pl/forum/412cabb7967c5#412cb2097d778
http://www.capri.pl/forum/401165087594c#401241b056c75
http://www.capri.pl/forum/3d46a22310632#3df37d234c493

Mysza liil (EM) / 2004-12-01 18:15:16 /