logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Jak jest ze wtryskiem w 2.8i ???

Jak jest ze wtryskiem w 2.8i ???

Pewnego dzionka jak z pracy wracalem na korytarzu zauwazytlem kupe makulatury na samej gorze lezal numer auto swiatu i na okladce byl taki tytul ,,Legendarne coupe Ford Capri 2,8,, zabralem gazet5ke do domu i tam wyczytalem ze wtrysk jest naj i w ogole, a na stronce wyczytalkem ze nie warto, wiec jak to jest ?

Maskek / 2002-09-21 20:23:05 /


Jak był nowy (wtrysk) to był super. Teraz jest z tym różnie, zwłaszcza gdy za "tuning" zabierali się kowale. Ja kupiłem auto z pokrojoną płytką przepływomierza... Człowiek uczy się na błędach.
Pozdrawiam,

P.S. Ale inni mogą mieć lepsze doświadczenia

B / 2002-09-22 00:17:11 /


a ja powiem,że jeżeli znajdziesz dobry wtrysk to jak najbardziej,ale pamietaj że tylko na aucie sie da go wypróbować...

starrsky / 2002-09-23 08:49:02 /


Nie wiem gdzie wyczytałeś że nie warto. Ja uważam że warto. Masz zasadniczo 3 możliwe rozwiązania do napędu Capri: jakiś gaźnik, 2.8 z K-Jetronic'em, lub włożyć coś nie od Capri z elektronicznym wtryskiem, np. 2.9 EFI. Gaźnik ma swoje zalety w formie sporej prostoty, ale ma też swoje wady, które sprawiły że generalnie motoryzacja przeszła na układy wtryskowe. Już tak prosty układ jak K-Jetronic daje parę niekwestionowanych zalet, jak mniejsze zyżycie paliwa (2.8 pali średnio tyle co 2.0/2.3 z gaźnikiem), lepsze dopasowanie składu mieszanki w funkcji obrotów, co daje czystsze spaliny i łatwiejsze uzyskanie większej mocy w szerszym zakresie obrotów, patrz ten sam silnik Forda w wersji z gaźnikiem. Niepokoić może jedynie sprawność tego układu po 20 letniej eksploatacji, bo z takimi mamy do czynienia. Z tym jest różnie, i trzeba sprawdzać co się kupuje. Układ jest niestety dość wrażliwy na ogólne zużycie mechaniczne, co się z czasem przytrafia coraz częściej. Ma swoje typowe usterki, jak kłopoty z rozruchem na ciepło/zimno, które da się pokonać, ale już mało kto się na tym zna. Części są trudno dostępne, i dość drogie. Jeżeli nie chcesz niespodzianek, trzeba przy kupnie sprawdzić wtrysk pod kątem typowych problemów. Ale co tam, Porsche bodajże w 1976 roku uznało że K-Jetronic jest na tyle dobry, że wsadziło go do swojej nowo wypuszczonej Carrery 3.0. Sprawny układ po 20 latach jest nadal dobry, i nie tak znowu bardzo dużo ustępuje dużo bardziej zakręconemu EFI. Zawsze jak szlag trafi wtrysk (lub Ciebie z jego powodu), możesz założyć gaźnik, choć tenże z kolektorem ssącym to towar dość deficytowy.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-25 11:29:47 /


Łanie to napisałeś: "towar deficytowy" :-)
Ja do dziś nie mogę kupić kolektora do 2.8 pod gaźnik.
Gaźnik mam, ale co z tego skoro jest uszkodzony (moim skromnym zdaniem). Nie pali jedna strona. Tzn. ten gaźnik ma wspólna regulację dla obu gardzieli, ale jedna się zachowuje (lewa patrząć od przodu auta) tak jakby nie dostawała paliwa, natomiast druga strona silnika w tym samym momencie ma za bogatą mieszankę i dymi!
Ale się rozpisałem... musze się pożalić, bo części do wtrysku są drogie, gażnik też i nie wiem co zrobić. Pytałem o nowy gaźnik we "fordzie", ale cena 3500 zł trochę mnie zniechęciła...

Pozdrawiam,

Co do wtrysku, generalnie uważam, że ciężko Ci będzie trafić na układ w pełni sprawny bez różnych patentów itp.

B / 2002-09-25 12:38:13 /


Nie masz kolektora, gaźnik masz walnięty, no i nie ma problemu :-) A co do patentów przy wtrysku, to widzałem już trochę tych silników, i jeszcze żadnego radykalnego patentu nie widziałem ?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-25 14:06:12 /


Jak co chodzi o te 3500 zl to chyba nie mało, proponuje zajrzeć tutaj http://www.carburetters.co.uk , maja odnowione gaźniki a cana rzadko przekracza 200 funtów, niestety jak dla mnie to i tak za duzo.
P.S.
masz może jeszcze ten wtrysk? jak tak to może interesuje cie kolektor od 2.3,niestety tylko 2.3 a nie 2.8, ale z braku laku :)))

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-25 16:17:22 /


Hahahahahaha
Problemu nie ma!!!
Hahahahaha

Tylko baaardzo bym chciał kupić gdzieś gaźnik do 2.8! :-)

Pozdrawiam

B / 2002-09-25 16:19:37 /


Wtrysk mam, ale zdjąłem go z silnika. A kolektor mam, też od 2.3, ale dzięki.
A z tym wtryskiem to go z czystym sumieniem sprzedać nie mogę, bo na mój gust to on jest w bardzo kiepskim stanie... Chyba

B / 2002-09-25 23:42:04 /


ehhh szkoda chyba skończy się na kolektorze i gaźniku od 2.3 :((( A tak swoją drogą zastanawia mnie jak duży wpływ będzie to miało na osiągi, ale chyba najlepiej spawdzić to empirycznie.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-25 23:48:34 /


Myslę, że najbardziej ucierpi v-max, z przyspieszeniem nie powinno byc tak źle!!!

B / 2002-09-26 19:38:36 /


Właśnie miałem sobie kupić gażnik na 2.8 allegro, juz sie logowalem a tu prosze 2 min i sprzedany.....AAAAAAA........ kto mi to zrobił....przyznać się....nabije na pal;)))))))

Pozdro oby sie dobże sprawował:)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-23 14:03:23 /


żeniby ten za 300? sprzedajacy twierdził ze to od 2.3 jest :(

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-23 14:17:04 /


tez go mialem brac dla kumpla:D i myslalem ze to on zawinal,ale nie...

a kto go ma to sie mozna domyslec :) po loginie:D
http://www.capri.pl/page/4027b585e4f9b

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-24 01:06:26 /