logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » NAJMOCNIEJSZA FŁAKA :D

NAJMOCNIEJSZA FŁAKA :D

WItam ponownie
mam takie otóz zapytanie,jako że wyszukiwarka nie znalazła tego tematu, JAKA to v-ka dostepna u nas jest najmocniejszaniekoniecznie mi chodzi tu o moc główne wskazanie jest na moment. Dajcie rade bo własnie będe rozkładał moją granie i musze sie rozkminic jak to wszyzstko będzie finansowo wyglądać a chce zrobić ją pod lekko slajdową jazde co do mostu to juz załatwione chodzi mi teraz o silnik.Chyba nie zrobi to furory jeśli dodam że to kombi :D ale na 2,8 juz sie wyprawia ładne rzeczy . Chodzi mi o silnik naprawde dostepny na naszym rynku może być V8 bo chyba wejdzie , tyle że nie moge Go nigdzie spotkac nawet na allegro i w rozsądnej cenie :)) .CHyba że jakieś alternatywne porpozycje będąz Waszej strony.DZIeki z góry za rady .POZDRAWIAM

JARY / 2004-12-06 20:49:16 /


najlepiej 4.0 V6 od forda aerostara albo explolera. Wysoki moment chyba kolo 400nM o ile dobze pamietam.

Miron_3M / 2004-12-06 20:54:30 /


ok dzieki czy aby napewno pasował ładnie na łapy mocujące i czy aby napewno pasował do skrzyni piątki od V-ki bez zadnych modernizacji ?

JARY / 2004-12-06 21:25:52 /


http://www.capri.pl/page/3f519e9e775b6

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-06 21:30:33 /


pasuje do niej skrzynia od scorpio. Do skrzyni od granady prawdopodobnie trzeba by zmienic flansze.

Miron_3M / 2004-12-06 21:49:07 /


To zalezy od zakresu przeróbek jakie chcesz wykonać. N
ajprościej Koeln V6 4.0 z Aerostara lub Explorera - link powyżej. Moment jest ~300Nm, a nie 400, ale to i tak sporo.
Troszke bardziej skomplikowany jest Cosworth 24v 2.9 - momentu ma deko mniej, mocy więcej, a kłopotów 2 razy tyle. Powertuj stronke, to zobaczysz.
Nadal zostając przy Fordach polecałbym V8 5.0 z Mustanga, ale wtedy konieczna jest inna skrzynia, bo tę z Grani zmielisz w tydzień. Motor sie miesci, w RPA takie produkowali - zobacz "Granada Perana". Masz wtedy 360Nm i zwykle ponad 200 PS.
A jeżeli nie musi być Ford, to Audi V8 4.2. Aluminiowy, nie do zarypania, ponad 270 PS. O3wiście znowu kombinacje ze skrzynią - najlepsza BorgWarner T-5 albo T-56. Mozna też próbować z Mercem albo BMW V-8, ale są cięższe od Audi i droższe w zakupie.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-06 22:00:17 /


manual bardzo dobrze sprawdza sie od scorpio. tj MT75.. skrzynia nie dość ze lekka to jeszcze wytrzymała :) no i ma nawet wsteczny synchronizowany.. można hamować na mad-maxa zapinając wsteka przy 60km/h :p

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-06 23:12:09 /


Jeczce jest 5,0 V12 z BMW... Jeden znajomy planowal (a moze i nadal planuje) postawic takiego pod maska Capri. Taki silnik kupic niejest bardzo drogo (drozej jest remontowac :) )... Ten koles znalazl taki silnik z wiazka, komputerem i t.p. za jakies tam niecale 2000Lt (2500zl)...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-07 07:57:54 /


Jest jeszcze jedna fałka :) Problemow jeszcze wiecej niz z cossim, ale jakby nie bylo pochodzi z forda, mimo ze jest japonska. Pojemnosc 3.2,DOHC, okolo 230 koni, nie wiem jaki moment, ale to wydaje sie byc niezly silnik, jesli jeszce ktos nie wie to moowie o koniu z taurusa SHO (silnik Yamaha)

Mysza liil (EM) / 2004-12-07 08:45:30 /


ee mysza ale taurus ma przedni naped chyba :>
i silnik wpoprzek wiec jak to da sie ozenic ?

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-07 11:35:22 /


To ze ma naped na przod jest tak znaczace jak fakt ze np jest biały...

Mysza liil (EM) / 2004-12-07 12:15:24 /


Uściślenie, silnik 3.2v6 DOHC z Taurusa SHO, był tylko wykańczany przez Yamahę
mikro szlify itp

robson105 / 2004-12-07 15:38:28 /


To Mysza + Robson105 - odlewane w USA bloki silników Vulcan 3.0 szły do Japonii, gdzie w fabryce Yamahy w Fukuroi instalowano japońskie wały, korbowody, tłoki i kompletne [zaprojektowane od podstaw przez żółtków] głowice. Uznać zatem silniki SHO V6 QOHC 24v za amerykańskie to spore nadużycie, a dotyczy to zarówno jednostki 3.0 SHO jak i 3.2 SHO. Natomiast "wąski" silnik 3.4 V8 QOHC 32v [z Taurusa SHO model 1997-2000] na pewno produkowany jest całkowicie przez Yamahę w fabryce Fukuroi. Dopiero on ma 235 PS i 313 Nm momentu - tamte V6 miały moce rzędu 190-210 PS. Co ciekawe ma on rozchylenie 60 stopni, bo powstał przez dorzucenie dwucylindrowego plasterka do japońskiego motoru V6-2.5.
http://www.atomicfrog.com/mirrors/www.blueovalnews.com/engine_guide.htm
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-07 16:35:05 /


Czyli krk4m nie problem posadzic SHO v6 na skrzynie od aerostara?? Skoro blok vulcan... to juz mamy kolejne opcje swapowania? Czy moze blok byl zmodyfikowany dla zoltkow pod manuala dla SHO?

Mysza liil (EM) / 2004-12-07 18:52:01 /


Jak mawiał śp. Dudek Dziewoński "TE-O-RE-Tycznie tak !". Nie wiem, nie próbowałem. Na papierze tak to wygląda, ale potem wylecą jakieś średnice wałka sprzegłowego itd. Kto przekładał durnego Kenta 1.6 na Pinto 1.6 w Capri, Cortinie czy Escorcie RWD, ten wie o czym mówię. Na pierwszy rzut oka to samo, narobisz sie 8 godzin, skręcisz, siadasz do auta a tu nie ma sprzęgła, bo pedał wpadł w podłogę. Wieloklin się zgadza, zamach, łozysko, docisk, tarcza zgodne z katalogiem... A tu koło zamachowe w Pinto jest o 1/3 cala [8.48mm] bliżej bloku silnika niż w Kencie i trzebaby skracać dzwon [albo zapiąć dzwon od Pinto} :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-07 19:23:21 /


Ja miałem w sierrce 2.9 24v coswortha, jeżeli chcesz zakładać v6 to tylko cossiego.
Roboty tyle co przy swapie zwykłego 2.9

Ostatnio na forum sierrki ktoś podał ten link http://www.maddoldbugger.co.uk/
Tam jest wszystko opisane, od początku do końca, schemat jak podłączyć 2.9 24v itd.

Seemann / 2004-12-07 20:45:20 /


Z tym schematem to sie mozna dobic na calego, po pierwsze watpie zeby sie komus chcialo robic cala wiazke, po drugie nie ma zaznaczonych kolorow przewodow zeby widziec co zostawic z oryginalnej, po trzecie nie widac niektorych numerow pinow komputera...

Ale ten schemat jest prawie identyczny jak dla mojego silnika 4.0V6 :) Wszystko to samo, tylko u mnie nie ma pozycji 16 z obrazka (EVR) a sondy Lambda sa 4-przewodowe. Pozatym 99% sie zgadza, jak ktos cos widzi na ty, schemacie i ma zaciecie moze sobie zrobic wiazke do 4.0.

Mysza liil (EM) / 2004-12-08 13:45:01 /


OK dzieki wszystkim wstępnie wybrałem 2 silniki 4,0 v6 i 2,9 v6 obydwa od FOrda nie chce kombinowac z silnikami od AUDI czy MEroli bo poprostu jestem staroświecki w tych sprawach i ford to ford więc powinien mić serducho od forda . Ale jest jedno ale mam juz silnik 2,6 V6 EFI jescze starszy model i jak ktos mi powiedział ten silnik jest pod względem awaryjności o wiele lepszy niż te nowsze z hydrauliką.No nic pokombinuje zobacze w każdym bądź razie wskazanie jest na 4,0 ;) .Także jecze raz dzieki i pozdrawiam :).Aha roboty ruszaja na wiosne w 2 miesiące powinienm wszystko złozyć( jak dokupie ten motorek).

JARY / 2004-12-10 14:26:46 /


nie wiem w jakim sensie silniki z hydrauliką miały by byś bardziej awaryjne ?? od dłuższego czasu takowe silniki ujeżdżam i jedyne co trzeba przy nich robić to zmieniać olej...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-10 14:31:44 /


no nie Trojkat to juz palwka zadnego nie potrzebuje twoj motor :P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-10 16:15:37 /


ciii nie mogę głośno powiedzieć na jakim paliwie jeżdżę... ostatnio jest straszna nagonka na ... . ;p

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-10 16:43:41 /


ekologów ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-10 20:02:27 /