logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Prośba o pomoc w sprawie silnik GRANADA

Prośba o pomoc w sprawie silnik GRANADA

Witam,
Jakie silniki disla nowszej generacji, można zamontować w Granadzie?!Żeby obejść się z jak najmniejszą opcją przeróbek ;) Pozdrawiam

arabus Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-13 22:24:49 /


Jeśli ograniczamy się do Forda, to 1.8TDCI z Focusa/Mondeo. Blok był montowany jeszcze w Sierrach i ma "normalne" uchwyty dla poduszek do montażu wzdłużnego.
Oczywiście zostaje zrobić od podstaw nowy wydech i odpowiednio porozkładać osprzęt, ale pod maską Grani jest placu sporo.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-13 22:55:27 /


Wydechu nie rób. Niech będzie głośny, to rechot szyderstwa nie będzie do Ciebie docierał w tak dużej skali :D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 09:29:27 /


Chyba przeróbka bez sensu. Ale dla upartego to wygląda tak: potrzebny najlepiej cały samochód 1.8TDCI Focus/Mondeo plus Sierra 1,8. Pracy i przeróbek będzie dużo.
Wiele części nie będzie pasować absolutnie, bo to inne samochody.
W tym układzie praktycznie można włożyć każdego nowoczesnego Diesla z wskazaniem, że od samochodów z tylnym napędem będzie mniej upierdliwe.
Z uwagi na układ elektryczny i inne wynalazki, w każdym rozwiązaniu będzie potrzebny cały samochód jako dawca części.

zenonDWR / 2013-12-14 12:38:06 /


>>W tym układzie praktycznie można włożyć każdego nowoczesnego Diesla
Pan Zenon prawdę mówi :D Jako ciekawostkę wrzucę to: http://s8.photobucket.com/user/Chairchild/media/Scimitar/DSCN4620.jpg.html
PSA XUD 2.1TD, taki jak np. w Citroenie XM zamontowany wzdłużnie w Scimitarze. Leży mi taki zapasowy i zastanawiałem się, gdzie to ludzie pchali poza fabryką. Poprzeczka z poduszką silnika robi robotę :D Oczy mi wypadły jak to zobaczyłem.

Tomasz [DMI] Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-14 16:39:17 /


Chmmm, dość dziwny problem jak na niemłodego człowieka z branży motoryzacyjnej. Dla mnie taki problem nie istnieje i to bynajmnniej nie z powodów religijnych (religia nie pozwala mi jeździć dieslami), a z powodu doświadczeń zawodowych. Otóż NIE MA silnika, który nie daje się przełożyć z jednego auta osobowego do drugiego. Wybierz sobie dowolny, odpowiadający Ci silnikiem samochód, zakup i przeszczep silnik. Robisz w tym fachu więc to powinna być pestka. Masz stado pięknie zap....jących klekotów montowanych wzdłużnie w stajni np: MB, BMW, VAG. Nawet 1ADFTV Toyoty jest w Lexusie montowany wzdłużnie. Nie oznacza to że jesteś ograniczony jedynie do wzdłużniaków. Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-14 17:27:39 /


Jak to mówią, Nie da się hełmu na lewą stronę założyć i otworzyć parasolki w d... . Reszta jest do zrobienia, potrzebny diaks, spawarka i trochę inwencji twórczej.
Zupełnie inna sprawa czy dana przeróbka będzie ekonomicznie uzasadniona, ale nie o tym w tym wątku.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 18:25:55 /


Chłopaki ze sierrafan`u wkładają 1.9 tdi z VW do Sierry, więc i do granady wejdzie.
Pomijając kwestie światopoglądowe, to jest całkiem ciekawy kierunek.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 19:50:41 /


Ropa drożeje, temat bez sensu. Dla kilku Nm tak się spinać? :/

Mysza liil (EM) / 2013-12-14 20:23:07 /


130 konne 1.9TDi z grupy VW ma naprawdę zajebiste pierdolnięcie. Pali przy tym jakieś 8-9 litrów przy dość mocnym deptaniu, a taki silnik leży bezpańsko na większośći polskich śmietników. Moim zdaniem warto...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-14 21:38:45 /


8-9 litrów ON to mi pali w zimie, w mieście, ze stale załączoną klimą, ważące "na pusto" 1770 kg BMW E46 z napędem 4x4 na oponie szerokości 225. Motor M57D ma 6 garów, 3 litry, jakieś 200 PS i ponad 400 Nm, a zabawki typu VAG 1.9TDi/130 PS łyka między pierwszym a drugim śniadaniem bez przepicia.
Nie wiem w jakim aucie tyle Tobie palił ten "tedeik", bo mnie służbowa (a więc niespecjalnie szanowana) Octavia z takim motorem i skrzynią 6-biegową nigdy w mieście nie wyszła ponad 7.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 21:48:51 /


Latałem Octavią przez jakieś dwa lata. Z tym, że ja mam naprawdę ciężką nogę i katuję bez sensu. Ruszanie z piskiem z każdych świateł, upalanie na placach na rękawie i tak dalej...
200 koni zawsze wciągnie nosem 130 koni, ale zgodzisz się chyba, że jednak te dieslowskie konie jakieś takie... bardziej napasione? ;)

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-14 21:56:19 /


może i napasione ale śmierdzą ;)

miałem pomysła kiedyś zapakować 1.9 z modem na 160KM do granady, ale wolę jednak 2.9, które pali 14 gazu, pewnie z 10-12 benzyny i ma równie fajne pier.. odejście ;)

michalch83 / 2013-12-14 22:13:38 /


@Raul - oczywiście że bardziej napasione, bo w sumie koniki decydują tylko o Vmax, a pierdyknięcie z dołu dają niutki, a tych w tedeiku (BMW czy VAG wsjo ryba) jest zawsze spory nadmiar :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-12-14 22:19:28 /


Śmierdzą i to bardzo. Śmierdzą pogiętymi korbami, urwanymi zaworami, upalonymi świecami żarowymi. Po tym wszystkim co się naoglądałem to chyba TDCi już lepszy...

Mysza liil (EM) / 2013-12-15 10:30:48 /


>>130 konne 1.9TDi z grupy VW ma naprawdę zajebiste pierdolnięcie<<
ma przeciążenie przy maxymalnym wydatku turbiny. Daje wrażenie przyspieszenia przez wbijanie głowy w zagłówek. Ale przyklej sobie akcelerometr do szyby to się zapłaczesz jak zobaczysz wynik.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-15 15:24:10 /