logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Coś puka w skrzyni

Coś puka w skrzyni

Witam.

Mam taki mały (albo wielki) problem. Coś mi niestety zaczęło stukać w skrzyni. Na początku nie byłem pewien czy to skrzynka ale zdjąłem osłonę tunelu i wajchy od biegów i teraz wiem że hałas dobiega raczej ze skrzyni..

1. Skrzynia to najprawdowpodobniej typ E (sorry nie znam się za bardzo - 4 biegi, wsteczny wciskany do przodu, wajcha od biegów nakręcana na taki gwint o sporej średnicy)

2. Stukanie wystepuje cały czas podczas jazdy i jego częstotliwość jest zależna od prędkości.

3. Niezależnie od tego czy mam wrzucony jakikolwiek bieg czy wciśnięte sprzęgło stuka tak samo - przestaje jedynie troche stukać przy przyspieszaniu.

4. Stukanie powoli się nasila ... :(

Macie pomysł co to może być ??? Czy to oznacza że mam powiedzieć skrzyni pa pa ??? Wyjeżdżam na święta i boję się że mi się rozsypie skrzynia gdzieś po drodze a niestety nie zdążę tego zrobić przed świętami ..

Pozdrawiam serdecznie



hubi / 2004-12-20 23:08:05 /


Jesli na wcisnietym sprzegle stuka to raczej nie jest to skrzynia. Z tego co wiem to moment obrotowy nie jest na nia wtedy przenoszony wiec nic sie w niej nie kreci i nie ma prawa stukac;)

Rysiek / 2004-12-20 23:22:19 /


Na wciśniętym sprzęgle stuka dopuki samochód się toczy. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o skrzynie ( i nie tylko ;) ale skoro kręci się wał to i w skrzyni kręci się zapewne jakiś wałek i to pewnie na nim coś stuka, ale co ????

hubi / 2004-12-20 23:26:08 /


jadąc na luzie też to jest? zakładam ze tak więc moze to jednak wał, podpora, ew. tłumik stuka?;/

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-20 23:38:24 /


Podnieś tył auta na lewarku (tak aby tylne lewe koło było uniesione). Podłóż kliny pod przednie koła, zapal silnik, włącz bieg i puść sprzęgło. Wleź pod auto i osłuchaj i obejrzyj.
Podejrzwam, że wał Ci o coś stuka, bo w samej skrzyni nie kojarzę elementu który mógłby stukać.