logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » <<<<silnik tzn świece>>>>>

<<<<silnik tzn świece>>>>>

mam pytanko po odkreceniu swiec są koloru białego a powinny byc brązowego . czym to jest spowodowane ,moze dostawac za duzo gazu a za mało powitrza chociaz jest przykrecony prawie na maksa . czy musze wymienic filtr powietrza przejechałem na nim nie duzo 12000km i troszki zaczął wiecej palic 16l gazu 2.3 automat.pozdrawiam Rafał

Łukasz 33 radom / 2005-01-01 15:08:46 /


Chyba od powietrza nie zbrązowieja??

moim zdaniem silnik ma wlasnie za uboga mieszanke lub zbyt "zimne" swiece (ktore sie za bardzo rozgrzewają).

Mysza liil (EM) / 2005-01-01 15:38:23 /


Jeżeli to gaz jest przykręcony "na maksa" to prawie na pewno za uboga mieszanka. A wiem z doświadczenia,że takie przykręcenie gazu wcale nie musi przynieść oszczędności w spalaniu - mocniej naciskamy gaz. Poczytaj wątki o ustawianu gazu.

mtango / 2005-01-01 15:59:27 /


tzn musze przykrecic srubke na parowniku??????

Łukasz 33 radom / 2005-01-01 16:01:00 /


I na parowniku, i na wezu. Wszystko pisze w "Krotkim poemacie" (wyszukiwarka).

pmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-01 18:25:45 /


masz zbyt ubogą mieszankę!! a to nie jest zdrowe dla silnika.. powoduje spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze niż normalnie.. a to kiepsko działa na gniazda zworowe i silnik!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-02 01:13:14 /


I nie PRZYKRĘCIĆ ale ODKRĘCIĆ. Raczej nie na parowniku, bo to regulacja biegu jałowego, ale na wężu (tym w kieszeni też).

mtango / 2005-01-02 01:22:53 /


zrobiłem tak dokładnie jak napisaliście.dzieki z góry

Łukasz 33 radom / 2005-01-02 22:26:11 /


http://www.hondapl.org/tuning/swiece/swiece.html
trochę ciekawego materiału o świecach ;]
opisane bardzo przystępnie i zgodnie ze stanem faktycznym ;]
polecam lekturę.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-07 18:34:02 /


W artykule napisano: "Zwiększenie mocy może być zauważalne w samochodach, w których służą jeszcze prymitywne układy zapłonowe, ale nie w samochodach, w których zapłonem steruje komputer. Jeżeli ze iskrą jest coś nie tak, komputer zmienia charakterystykę napięcia podawanego na świecę i silnik pracuje dokładnie tak jak powinien"

No nie wiem, czy sie moge z tym zgodzic :/ Czy to aby nie bzdura?? Przeciez jesli komp nawet "dowiedzial" sie ze ktoras swieca szwankuje (ale jak?), to musialby zmienic co? Napiecie na cewce?? JAK? Ach, 'charakterystyke napiecia' - tylko co to znaczy? Moze i ladnie brzmi... Pozatym i tak wiekszosc ukladow zaplonowych bazuje na tzw podwojnych cewkach, czyli 2 swiece zasilane z jednego zrodla, wiec jsli 1 swieca jest na nic, i komp to rzeczywiscie wybada w jakis cudowny sposob, to co wtedy? Zadziala jak Janosik?

Mysza liil (EM) / 2005-11-07 19:07:48 /


Nie wiem jak honda, ale mazda, nissan, toyota, volvo, renault, skoda/vw/audi nie mają takiej opcji jak zmiana przebiegu napięcia pierwotnego na cewce w zależności od jakości iskry (czyli echa napięcia wtórnego odebranego z uzwojenia pierwotnego). Powiem więcej, jeżeli pada świeca, to jedynie używając funkcji "cylinder balance" w kompie diagnostycznym można sprawdzić która to świeca (oczywiście pomijam metodę kalsyczną, czyli odłączanie wtyczek poszczególnych wtryskiwaczy).

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-08 07:08:15 /


Ale cos w stylu cylinder balance, maja nasze poczciwe stare eec-IV. Trojkat - przekonales mnie ze jest techniczna mozliwosc zbadania jak to Granadziarz napisal "echa", to nadal nie jestem przekonany, czy takie rozwiazanie jest stosowane.

Mysza liil (EM) / 2005-11-08 07:22:08 /


w takich ukladach komputer nie bierze pod uwage wadliwej swiecy - to jest usterka
chodzi o komplet rownomiernie zuzywajacy sie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-08 08:55:07 /


oczywiście Mysza, że jest, mogę sobie podłączyć tester i wyrysować sobie wykres napięć pierwotnych na wejściu do poszczególnych cewek, ale oprogramowanie w/w marek nie kontroluje tego.
Owszem, jest reakcja na zużywanie się świec, ale wynika ona jedynie z pracy sensora spalania stukowego i czuników tlenu (lambda), czyli sygnału sprzężenia zwrotnego. NIE ZNAM układu sterowania silnika który reagowałby na echo napięcia wtórnego. Wszelkie reakcje na stan świec są wywoływane przez w/w czujniki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-08 09:08:31 /