logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » pompa paliwa 2.8i

pompa paliwa 2.8i

Mam pytanko : gdzie miesci sie elektryczna pompa paliwa w capri z silniczkiem 2.8i pod maska czy przy baku??? acha i ile jest filtrow paliwa jeden czy dwa??? i gdzie je zamontowac??? pozdro

jagoolmk2 / 2002-09-26 21:49:55 /


Pompa jest na zewnątrz baku, po stronie pasażera, przymocowana do baku obejmą. Filtr paliwa jest jeden, i montowany jest oryginalnie pod maską, na nadkolu od strony kierowcy, tuż przed górą kolumny zawieszenia. Pomiędzy pompą a filtrem jest jeszcze akumulator paliwa, zamontowany do podłogi bagażnika, z przodu baku, to jest dość ważny element tego układu. W ogóle to w 2.8i jest inny bak niż w gaźnikach - paliwo nie jest zasysane smokiem tam gdzie czujnik poziomu, tylko jest osobna rurka wypływowa w dolnej prawej cześci baku, tuż koło pompy. Również bodajże w środku przegrody są inne - zwykle jeśli zostaje założony silnik 2.8i ze zwykłym bakiem, to samochód ma tendencje do przerw w zasilaniu paliwem przy większych prędkościach i zakrętach.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-26 22:13:47 /


wielkie dzieki ..:) ale to chyba niezbyt dobre wiesci bo wychodzi na to ze musze zmienic bak:(( mam tylko pytanko czy miedzy pompa a bakiem nie ma rzadnego filtra??? czy pompa moze sie zapchac??
acha i co to dokladnie jest ten akumulator paliwa co on daje???
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-09-26 22:29:35 /


Pomiędzy pompą a bakiem nie ma nic, poza kilkucentymetrowym odcinkiem rurki, i dwoma cybantami.
Czy pompa może się zapchać ? Teoretycznie tak, w praktyce to ciężko, bo na wylocie z baku chyba jest na stałe kawałek metalowej siatki. Powiedzmy że filtr.
Akumulator paliwa służy wyrównaniu pulsujących oscylacji ciśnienia, oraz po wyłączeniu pompy sprawia że paliwo nie cofa się do tyłu, utrzymując tym samym cały układ pod ciśnieniem, co ułatwia późniejszy gładki start. Jakby go nie było, to ciśnienie musiałoby znowu narosnąć za sprawą pompy, co by chwilę trwało, a w tym czasie silnik by się krztusił. Przy elektronicznym wtrysku tak właśnie jest - nie ma akumulatora, pompa odnawia ciśnienie w układzie, włączana jest zwykle po przekręceniu kluczyka stacyjki w pozycję zapłon, i jak się nie odpali silnika, to po kilku sekundach się wyłącza. Właśnie w celu zrobienia ciśnienia. Ale w K-Jetronicu nie można włączyć tak pompy na długo bez kręcenia silnikiem, ponieważ wtryskiwacze otwierają się tylko na ciśnienie, i kręcenie pompą bez kręcenia silnikiem sprawia że z wtryskiwaczy się leje i zalewa silnik. Przy elektronicznym wtrysku wtryskiwacze otwierane są dodatkowo elektrycznie, co zapobiega temu. A w K-J nie da się tak, musi być akumulator.
Wkrótce na stronie opis całego wtrysku od 2.8i ...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-26 23:03:41 /


super wielkie dzieki:)))
Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2002-09-27 16:27:31 /