logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Tuning 2.4 V6 EFI

Tuning 2.4 V6 EFI

Niejestem mechanikiem wiec pytam sie w jaki sposob mozna podniesc moc 2.4 EFI nieingerując w sprawy komputera i w kwestie rozkrecania silnika na czesci.
Chodzi mi raczej o jakies najprostrze sposoby podniesienia mocy.
jezeli filtr powietrza to jaki ,czy stozek czy cos innego ,zeby przy okazji nadac brzmienie.............................

Tomas / 2002-09-27 19:40:48 /


Sorry stary, ale jak słyszę "stożek" to... hehe
To nie jest sposób na podniesienie mocy tylko na opróżnienie Twoje kieszeni, ewentualnie jest to element ozdobny!!! :-)

Pozdrawiam

B / 2002-09-27 19:58:43 /


"B" -przeciez tylko pytam ,jak niepotrafisz mi doradzic to nieodpowiadaj i niedocinaj mi.

Tomas / 2002-09-27 20:01:54 /


Nikt Ci nie udzieli odpowiedzi na to pytanie ....... jakby podniesienie mocy było takie łatwe to myślisz po co ludzie wymyslali by Chipy, opracowywali inne wałki rozrządu, wstawiali kute tłoki, robili dodatkowe chlodnice oleju ..... itd itd.....

Najprostszy sposób to sobie zalożyc Nitro bedziesz mial przez chwile frajde i bedziesz mógł sobie spokojnie przeguby urywac :-)))))))

Mozna tez zmienic uklad wydechowy (wtedy moze byc z tego jakis dzwiek) ale czy warto ?? Wydasz conajmniej 2000 - 3000 zł a koni przybedzie moze z 10 przy bardzo optymistycznym podejsciu.

i to tyle możesz jeszcze spytac wróżki ile KM da lub zabierze Ci stożek - druga opcja bardziej prawdopodobna :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-27 20:22:04 /


To prawie tak jakbyś zapytał jak Stunningować silnik Nie Tunningując go ... Sportowy Filtr powietrza fajna sprawa, ale praktycznie nic nie daje. Bardziej skuteczny będzie układ wydechowy, ale to i tak na niewiele się zda. przy wtysku podstawa to Komp, potem można by splanowac głowice, zmenić fazy na wałku rozrządu, polerować kanały, ważyć korby z tłokami itd.

Pozdrawiam

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-27 20:30:39 /


Nie gniewaj sie, nie chcialem Cie urazic. Tylko tak jak zauwazyli moi przedmowcy, aby zwiekszyc moc trzeba sie ubrudzic :-) cos popsuc :-) i cos przerobic! Haha

A filtr i inne takie to tylko bizuteria :-)

B / 2002-09-27 20:36:37 /


A jak zmienić fazy na wałku? Czy do tego nie trzeba (skomplikowanej) elektroniki? No, a powera to napewno by przybyło.

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-27 22:13:39 /


Fazy na wałku , to raczej mniej elektroniki, a więcej precyzyjnych narzędzi takich jak tokarka i frezarka. Wałki można robic na trzy sposoby
1.Kupic "surowy" wałek (czyli taki na którym zamiast kszywek są jeszcze całe koła) i następnie wyfrezować krzywki w odpowiednich kształtah pod odpowiednimi kątami.
2.Wziąć nasz zwykły wałek odpowiednio go "napawać" i znowu odpowiednio wyfrezować.
3.Wytoczyć i wyfrezować sobie wałek od podstaw z kloca dobrej jakości materiału (ta koncepcja jest najfajniejsza :)))))) )
Tak wygląda teoria, praktyka zaś wygląda tak że samemu się tego zrobić nie da!!!!
W całej Polsce jest może kilkunastu fachowców od takich zabaw (takich fachowców po których robocie silnik będzie chodził równo i wszystkie krzywki będą ustawione co do setnych części milimetra - do malca wałek zrobi wiele osób, do szóstki tylko nieliczni ) Polecam inż. Świątka

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-27 23:47:16 /


tylko ze tam dwa walki bylyby w cenie jednego scorpiona :) pozdro.

robert g / 2002-09-28 20:53:56 /


Niestety Tuning to nie jest tania zabawa i nie można jej porównac do zakupu nowych wycieraczek lub dywaników !!!

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-28 21:25:49 /


proponuje zamontować "żagiel" --> w dogodnych warunkach tj. z wiatrem i górki... może dać niezłego kopa... a przy tym jest to niedrogie rozwiązanie ;)

a co do kwestji TJUNINGU to jedynym rozsądnym zwiększeniem mocy przystępnym kosztam jest zamontowanie innego "większego silnika"

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-30 08:50:14 /


nie przesadzajcie, tuning (czyli dostrojenie, a nie przekonstruowanie) jest możliwy, oto kilka sposobów w miarę prostych :

1. skorygowanie kanałów dolotowych (głównie chodzi o usunięcie niedoróbek odlewu) oraz dopasowanie współpracujących elementów, tak aby nic nie zakłócało światła kanałów (a więc skorygowanie otworów w uszczelkach między kolektorem i głowicą kolektorem i gaźnikiem, oraz krawędzi przy łaczeniu sie kolektora i głowicy) akby niebyło niepotrzbnych zwężeń i zawirowań.
2. to samo z wydechowym kolektorem i kanałami głowicy,
3. oczywiście wydech - tłumiki stawiające mniejszy opór (na dolocie może być filtr także o mniejszym oporze)
4. SWIECE: należy zaznaczyć sobie punkt farbą na "wierzchu świecy, odpowiadający położeniu elektrody i regulować podkładkami dystansowymi (cienkimi) moment końca dokręcania ,tak, aby w efekcie elektroda masowa była skierowana na zewnątrz od zaworu dolotoweg - czyli żeby w efekcie mieszanka z zaworu dolotowego wpływała "na iskrę" bez oporu stawianego przez elektrodę masową świecy,
5. można minimalnie zwiększyć dyszę paliwa (można eksperymentować i rozwiercać przyrządem skonstruowanym z igły - lekko zeszlifowanej na kant)
6. powietrze do puszki filtra należy doprowadzić kanałem o więkzszej średnicy, jednocześnie dbając aby było jak najzimniejsze, czyli wyprowadzić "rure dolotu do filtra" jak najdalej od silnika i chłodnicy, do jakiegoś odsłoniętego, przewiewnego miejsca,

posuwając się głbiej w motor można

8. dla niektórych silników (niewysilonych)- obniżyć głowice (sprawdzając, czy aby przypadkiem nie zderzy się tłok z zaworem- sposób: plastelina przylepiana do denka, zakładamy głowicę obracamy silnikiem, ściągamy i sprawdzamy odkształcenia plasteliny, zapas przyjmujemy zależny od zużycia rozrządu - luzów i planujemy głowice, jeżeli przesadzimy i odstęp zawór - tłok jest zbyt mały lub nie ma go wogóle po obniżeniu głowicy, to można podebrać frezarą materiał z tłoków - w miejscu gdzie zawór uderzał

7. wypolerować zawory przy grzybkach (zebrać materiał, aby nie tworzył niepotrzebnego oporu mieszance oraz spalinom)
8. i głębiej: wyważyć silnik statycznie, czyli każdy komplet korba-tłok doprowadzić do identycznej masy przy użyciu wagi aptekarskiej (zbierać materiał), można dodatkowo wypolerować korbowody, dzięki czemu zyska się większą ich wytrzymałość, co będzie pomocne przy ewentualnych dalszych modyfikacjach silnika, zwiększających jego moc,
9. dla lepszego przyspieszenia - odchudzić koło zamachowe - zbierając materiał (tokarką).
Co jeszcze .... nie wiem już......... może ktoś coś doda

PS przepraszam, omyłkowo umieściłem tą odpowiedź drugi raz w innym miejscu forum (też dot. silnika i mocy)

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-03 18:58:29 /