logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Zmiana zapłonu na elektroniczny Capri 2.0 '84 OHC

Zmiana zapłonu na elektroniczny Capri 2.0 '84 OHC

Może zmieniał ktoś z Was Zapłon starego typu (tzn. przerywacz itp.) na elektroniczny z modułem ? Jeśli tak to opiszczie tą "przeróbe" ile kosztowała i jakie korzyści z niej popłynęły w 2.0 OHC.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-29 21:35:13 /


Co do korzyści, to jasna sprawa - nie wypala i nie rozregulowuje się styk przerywacza, a iskra jest równiejsza i mocniejsza w całym zakresie obrotów. Tak po krótce. Co do kosztów, to ciężko powiedzieć, zależy gdzie znajdziesz graty.
A co do opisu przeróbki to tak:
- trzeba wymienić rozdzielacz zapłonu na taki od elektronicznego zapłonu - zamiast styku przerywacza ma indukcyjny układ wyzwalania iskry, nowy rozdzielacz pasuje bez problemu na miejsce starego
- trzeba zamontować sam moduł zapłonowy - parę kabelków i przysłowiowe dwie śrubki w jakimś dogodnym miejscu
- potrzebna będzie nowa cewka zapłonowa, od elektronicznego zapłonu
- i żeby zrobić to dobrze, najlepiej byłoby też podmienić rezystor balastowy na właściwy dla elektronicznego zapłonu, który jest trochę inny niż ten od zapłonu przerywaczowego.
To w zasadzie wszystko - rozdzielacz, cewka i rezystor balastowy w miejsce starych, pozostaje przykręcenie gdzieś modułu, i podłączenie go paroma przewodami do instalacji.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-29 23:26:53 /


Rezystor balastowy ??? - co to ?! Jak Boga kocham nie wiem. Ja chce wymontować cały aparat zapłon. + cewka + moduł z SIERRY 2.0 ale ten {rezystor ....} prosze więcej informacji bo chce to zrobić dobrze i w miare oryginalnie.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-03 20:02:17 /


Rezystor balastowy jest w capri przyczepiony do lewego nadkola w komorze silnika. Ma zazwyczaj (bo nie wiem czy zawsze) kolor niebieski i jest to poprostu kawalek przewodu (pewnie niecaly 1m). A zadaniem jego jest obnizenie napiecia w ukladzie zaplonowym przy uruchomionym silniku. Zaplon pracuje normalnie przy nizszym napieciu niz w calym ukladzie (np. 8V). W momencie rozruchu silnika rezystor jest pomijany, bo napiecie spada w calym ukladzie w momencie pracy rozrusznika. Gdyby zaplon pracowal caly czas na 12V, to w momencie rozruchu gdy napiecie spada nie daloby sie odpalic, bo nie byloby iskry. Maslo maslane, ale chyba wiadomo o co chodzi :)

KOBYSZ / 2002-10-04 00:02:49 /