logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Skrzynia od sierry 2.3d w capri

Skrzynia od sierry 2.3d w capri

Tak sobi eczytalem te posty o skrzyniach biegow, jakie to problemy i wogole z dostaniem skrzyni 5 biegowej do Vki.
Mi kilka dni temu padla skrzynia w capri ( posypl sie walek i braklo 3 i 4 ) i dlugo zastanawialem sie co z tym zrobic. Rozebrane zostalo auto i wzieta skrzynia do panow co sie zajmuja handlowaniem skrzyniami. Udalo sie
w tej chwili w aucie jezdzi skrzynia od sierry 2.3d. jedyna przerobka ktora byla zrobiona to odkrecenie 4 srub i zmiana kielicha. tak wiec juz nie bede mial problemu z ta skrzynia..a i koszt wszystkiego ( skrzynia + robocizna + olej to 600pln ) byl mniejszy niz naprawa tej mojej ( okolo 800pln ) i jest nowsza.
jezeli chodzi o biegi w aucie to:
1 i 2 sa krotkie i auto mieli kolami jak szalone rozpedza sie jak dzikie, nastepnie dluuga 3 a potem juz normalnie 4 i 5 i do 210 mozna sie rozpedzic.
tak wiec jestem zadowolony... czy ktos ma rowniez taka skrzynie zalozona w capri??

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-22 11:33:32 /


Jeśli dotąd miałes seryjną skrzynię z Capri 2.8i oraz seryjny dyfer 3.09:1, to odczucie "za długiej" trójki jest złudzeniem, wynikłym z piekielnie krótkiej dwójki. W rzeczywistosci trójka w skrzyni z ropojada też jest krótsza niż w skrzyni od 2.8, tylko że bardzo nieznacznie - w przeciwieństwie do I i II.
Przy 5500 rpm na seryjnym dyfrze i gumach 205/60R13 na skrzyni z 2.8 powinienes mieć prędkości: 57-107-152-192-~210 [tutaj przy 5000 rpm]
A na skrzyni z 2.3D odpowiednio: 49-83-138-192-~210 [znowu przy 5000 rpm]
Czyli innymi słowy na seryjnej skrzyni wbijasz trójkę z dwójki (dokręconej do 5.5k) i motor spada na 3800 rpm, a w 2.3D spadnie Ci aż na 3300.
Ale generalnie skrzynia jest ta sama i przenosi moment do 250 Nm, czyli dobrze zrobiłeś - zyskał na kopie spod świateł, a w trasie masz to samo :)
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-22 12:04:58 /


już kiedyś pisałem, że po dokładnym przestudiowaniu Microcat-a (i liczeniu zębów w kilkunastu skrzynkach) wychodzi, że N9 tylko w wersji 2,8 (i 2,9 jak podaje katalog) miała inne przełożenia. Miała szybsze zazębienie stałe, co za tym idzie miała wszystkie biegi szybsze oprócz czwórki. A im bliżej wartości =1 przełożenia, tym różnice mniej odczuwalne przez użytkownika. Pomijam kwestie zmian w łożyskowaniu wałka sprzęgłowego w końcowej fazie produkcji N9, ale chodzi mi tylko o przełożenia.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-23 11:50:55 /


zmiany byly w lozyskowaniu choinki a nie walka sprzeglowego
roznice do 2.8 byly tez w przelozeniach 5-biegu a ten nie jest na choince, jest na nia zakladany

w osobowych samochodach skrzynia ta miala trzy rodzaje choinek plus czwarty z innym lozyskowaniem do 2.8/2.9 po 86r

oprocz tego byly N9 do Transita, mialy zupelnie inne przelozenia

pierwszy rodzaj byl do Granady i Sierry diesel

drugi do silnikow 2.8 i do Sierry LL2.3

trzeci do calej reszty

podobne roznice sa w innych kolach zebatych, ogolnie inne sa do benzynowych, diesli i Transita

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-23 12:19:36 /


Generalnie rację ma Camaro. Jeden punkt, gdzie jego wypowiedź pozostawia cień niejasności i wymaga wyklarowania to Sierra Diesel. Otóż skrzynia, którą zapakował Maniac stosowana była w Granadach i Sierrach Dieslach ALE TYLKO z silnikiem Peugeota. Sierra TURBOdiesel 1.8 miała choinkę w wersji pośredniej, czyli takie same przełożenia jak benzynowe Pinto, CVH i małe Koelny V6.
Wersji dla Transitów nie znam, ale w osobówkach występowały trzy choinki.
Różnica na kołach piatego biegu wynosi 2%, czyli mniej niż różnica spowodowana zamianą opon 165R13 na 185/70R13 albo 185/70R13 na 205/60R13. A więc w praktyce można przyjąć, że czwórka i piątka są zawsze takie same, choć piątka nie zawsze wymienna.
Natomiast pierwsze trzy biegi wystepują w trzech układach. A więc podsumowując:
A.wersja z najkrótszymi biegami I-II stosowana w Sierrach i Granadach z motorami Peugeot diesel 2.1, 2.3, 2.5 ma przełożenia: 3.91 - 2.32 - 1.40 - 1.00 - 0.82
B.wersja pośrednia stosowana w Sierrach, Granadach i Capri z motorami Pinto 1.3, 1.6, 1.8, 2.0, Koeln 1.7, 2.0, 2.3, 2.4 [?], CVH 1.6, 1.8 oraz turbodieslu 1.8 ma przełożenia: 3.65 - 1.97 -1.37 - 1.00 - 0.82
C.wersja "close ratio" stosowana w Sierrach, Capri i Granadach z motorami Koeln 2.8, 2.9 i Lima 2.3turbo [?] ma przełożenia: 3.36 - 1.81 - 1.26 - 1.00 - 0.83
Pozostają pytania:
1.Czy Sierra 2.3LL to V6 czy Lima turbo?
2.Czy istotnie pierwsze serie Merkura XR4Ti szły na N9, a T-5 zastosowano w rocznikach późniejszych?
3.Czy Scorpio 2.4 istotnie miał choinkę pośrednią czy "close"?
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-23 14:17:24 /


zgadza sie krk ale tez nie do konca
nie zauwazylem D18T, ma on inna choinke niz diesle 2,5 ale nie taka sama jak benzyniaki, numer choinki jest zupelnie inny niz cala reszta, choc reszta kolek w skrzynce jest taka sama jak benzynowe

pyt1
napisalem to odwrotnie powinno byc LL23, tak jest to lima R4 2.3, nie ma w tej nazwie nic o turbo (czyli wszystkie limy 2.3 jesli byly z i bez)

pyt2
skrzynia T5 byla stosowana tylko (z fordow) w Scierce RS cosworth 1.86-2.90

pyt3
Scorpio 2.4 mial posrednia, taka jak TL, TV20-23, HL, Scorpio PD

dla informacji oznaczenia silnikow Forda:
1 litera
L - lima OHC
K - kent OHV
T - taunus
H - hemi CVH
D - benzyna dohc lub diesel ford
B - valencia OHV/HCS
Z - zetec
E - essex
C - cosworth
P - diesel perkins
GD - diesel Peugeota do 8.82
PD - diesel Peugeota po 8.82
VM - diesel Vancini Marteui

2 litera (o ile jest)
L - R4 8V
H - R4 16V
V - V6 12V
P - V6 24V

cyfry to pojemnosc

litera za cyframi (o ile jest)

L - niska kompresja
H - wysoka kompresja
G - silnik w wersji wzmocnionej
E - silnik w wersji ekonomicznej
T - turbo
CFI - wtrysk jednopunktowy
EFI - wtrysk elektroniczny
MFI - wtrysk mechaniczny
N - moc standardowa
P - moc podwyzszona














camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-23 22:23:39 /


Choinki, choinki, myślałem o choince (wałku pośrednim) a napisałem co innego :-(

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-25 12:08:50 /


Co do zmiany skrzyni w capri na taką ze sierry 2.3 d. to mam osobiste przeżycia ;)
Z rzeczy może banalnych ale dosyć ważnych:
- skrzynia jest wyższa od 4 w V6, dłuższa chyba nie jest, a jesl jest to neiwiele (2-3cm) - z racji, że skrzynia jest wyższa, to lubi stukac sobie o wzmocnienie poprzeczne wału... mozna albo z tym życ albo t oograniczyc solidnie przecinakiem i młotkiem zmieniając nieco kształt tegoż wzmocnienia ( trzeba w dwu miejscach zbic je)
- ni cholery nie cche pasować łapa od dkrzyni, u mnie skonczylo sie na przeróbce jakiejs łapy od taunusa... ale się trzyma ;)
- po załozeniu skrzynia jest niżej (ogon skrzyni) niz w przypadku 4. Rodzi to niezborność skrzyni z wałem. Najpierw na próbe założony u mnie został gumowy przegób ( ta cholerna guma $$%#%%#). Po 2 tygodniach guma rozsypała sie na 6 czesci. Teraz jest metalowy krzyżak i poki co spokojnie spełnia swoją rolę ;))
- prędkość slimaka - w porównaniu do oryginału Vki prędkość jest w stosunku 1:1.23, więc zawyża trozeczke.. Poki co nie zrobiłem tego ( nayuczyłem sie czytac licznik) i jakos mi sie nie spieszy.. Jak bedzie keidys za duzo czasu to sie dobierze slimak i zrobi..
- biegi...
1- no tej to własciwie nie ma... nawet sie porządnie zamielic nie da bo juz sie konczy..
2- no to własciwei jest długa jedynka, zreszta jako takiej jej uzywam..
3.- normalna, nie za długa ;)
4- krótsza niz w 4 od V6 ale to zrozumiałe
5- dłuuuga ;) i troszke głośna ( ale tak w N byc musi- tak słyszałem ;)
No to chyba tyle...
AAA jest jeszcze jedne minus , chociaz mi on akurat nie przeszkadza ;)
wajcha od lewarka, bardzo ładnie pasuje w oryginalny otwór capri ale jest pochylona mocno do tyłu, co w dodatku z niższym połozeniem skrzyni rodzi problem taki, że na 2 zaciągniesz ręcznego ;) mozna z tym życ albo wajche ukrócic albo przeprostowac... Mi sie nie chciało - tak przynjamnije jak jade na 5 to nie musze reki prostowac trzymając ja na gałce ;))
Po krótce - da sie przełozyc, nawet to jezdzi... jak masz teraz 4 to bedzie cie denerwowac "brak" jedynki, ale mozna to przeżyc - patrz wyżej. Co do ekonomii to jakiegos wielkiego skoku nie zauwazylem, cos kolo 0.5 litra ... Jak rozpada ci sie 4 w capri to jest to jakies rozwiązanie ;)) - dosyc tanie , bo można te skrzynie za 200-300 zl kupic bez wiekszego problemu... ;)
To tyle... ;P

michalch83 / 2006-06-03 22:29:56 /


chodziło cozywscie o wzmocnienie poprzeczne tunelu ;))

michalch83 / 2006-06-03 22:30:52 /


Stwierdzenie "4- krótsza niz w 4 od V6 ale to zrozumiałe " dyskwalifikuje caly Twoj tekst :/

Mysza liil (EM) / 2006-06-04 01:41:46 /


panowie ,a jak wygląda temat wałka sprzegła w dieslu 2,3 tudziesz 1,8td .chodzi mi o długość-czy jest taka jak w N9 do v-ki,czy też trzeba walczyć z dotaczaniem "przedłużacza" ??
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-04 13:43:21 /