logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Moment zmiany biegu w C3

Moment zmiany biegu w C3

Witam

Czy w skrzyni C3 da sie jakos regulowac moment zmiany biegow? W jaki sposob skrznia ustala moment zmiany biegow (podcisnienie, linka od pedalu gazu?). Czy moze miec na niego wplyw to, iz samochod jest oslabiony przez zle wyregulowana instalacje gazowa (niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia go na benzynie).

Czy lekkie szarpniecia przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu moga oznaczac cos powaznego?

Prosze o jakies uwagi na w/w tematy bo chce kupic Granatnika z taka skrzynka i nie wiem czego sie po nim spodziewac.

Pozdrawiam

gogoad / 2005-01-26 23:19:19 /


Szarpanie zwłaszcza przy wyższych obrotach to chyba normalka (u mnie tak jest) skrzynia jest połączona linką z przepustnicą (w uproszczeniu) i w zależności jak ciśniesz to różnie zmienia biegi, lekko naciskasz to na niskich obrotach zmienia. Dasz do deski to będzie się kręciła do czerwonego pola na obrotomierzu. U mnie jak na niskich obrotach zmienia biegi tak do 3500 to zmienia gładko bez szarpnięć, natomiast wyżej to lekko szarpie... Najważniejszy jest olej w skrzyni jak jest mocno wypracowany to już nie spełnia swojej funkcji i skrzynię szlag trafia. Jak jest dobrze z olejem to będzie chodziła dłużej bez awarii niż manual...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-26 23:33:41 /


skrzynia zmienia biegi w zależności od obrotów silnika i podciśnienia. linka jest tylko do kick-down-u czyli redukcji biegu przy wciśnięciu gazu na opór.

przy źle wyregulowanbej instalacji gazowej skrzynia głupieje bo ma nieprawidłowe podciśnienie! może szarpać nawet na wolnych obrotrach.


lekkie szarpanie nie jest niczym nieporawidłowym.. tymbardziej jeśli masz źle gaz wyregulowany.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-26 23:39:15 /


Z jakim silnikiem współpracuje? Jeżeli układ sterujący w skrzyni nie jest dopasowany do silnika (np. z R do V)to może przełączać biegi nieprawidłowo. Sprawdź czy przy przyśpieszaniu ciągnie równo, bez szarpnięć, przełączanie przy zwykłej jeździe na prostej powinno byc płynne. Jeżeli to V-ka to przełączanie przy ok. 3 tyś. obrotów. Sprawdź opóźnienie i impuls przełączania biegów z Neutral na D i z Neutral na R. Czy działa ograniczenie do 1 i 2 biegu. Wygląd oleju - ciemny, z zapachem spalenizny, nie mówiąc już o jakiś zanieczyszczeniach wskazuje na uszkodzenia: tarczki, taśma hamulcowa. Porządna naprawa to kilkaset złotych - ale jeżeli będziesz wiedział jak jej używać, to raczej już nie będziesz musiał naprawiać. Tylko jedno - naprawy MUSI dokonać FACHOWIEC.

mtango / 2005-01-26 23:48:40 /


Oprócz dobrego oleju i jego poziomu, ważny jest też napięcie linki kickdowna.Nie może być za luźna lub zbyt napięta.
Możesz wyregulować także moment zmiany biegów.
Z lewej strony skrzyni (zaraz obok wajchy do przestawiania biegów) znajduje sie śruba regulacyjna.Trzeba najpierw poluzowac nakrętkę, żeby móc regulowac (chyba klucz 19`). Ustawienie fabryczne, to wkręcić śrube do oporu, a później półtora obrotu wykręcić. U mnie jest tak właśnie wyregulowane i przy super delikatnym sposobie jazdy biegi zmienia już około 1800obr/min, a przy trzymaniu do deski pedału gazu, dopiero między 4000-4500obr/min.

pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-27 00:21:06 /


Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Skrzynka pracuje z 2.3 V6 wiec pewnie da sie wyregulowac. Kick-down tez dziala tak jak trzeba (tzn. redukuje jak mu depne).
Z N->D i N->R przelacza bardzo ladnie, tak jak to w poradnikach opisuja. Ograniczenia 1 i 2 tez chodza. ;-)
Jak delikatnie przyspieszam to nie szarpie, ale jak juz troszke mocniej (tak na 40%-50%) to juz czuc szarpniecia. Wydaje mi sie ze juz powyzej 2500 obr zaczynaja sie szarpniecia.
Z pedalem w podlodze zmienia biegi przy okolo 3500 (a silnik ciagnie slabiej niz bardzo przecietne 2.0V6). Sprobuje podregulowac najpierw gaz i zmusic go do pracy na benie, a potem bede meczyl skrzynie.

A przy okazji. Czy do automatu trzeba jakis inny gaznik, czy kazdy od 2.3 podejdzie?

gogoad / 2005-01-27 02:13:22 /


Jeszcze ja się podłącze, bo mam pytanko w temacie c3.

Silnik 2.8i skrzynka z tematu, napewno gaz nie wyregulowany,
ale czy wolne obroty na N około 1800 (!) i wrzucenie D lub R, 1, 2
na hamulcu powoduje spadek wolnych obrotów do 1000 i w ciągu
15-20 sekund gaśnięcie auta całkowicie, to może być tylko przez nie wyregulowany gaz ?? czy w takim przypadku to już jakieś zużycie skrzyni ??

pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-27 12:20:40 /


to tylko niewyrególowany gaz.. obroty silnika powinny być na poziomie 800obr/min a przy zapięciu biegu obroty nieznacznie spadają..

jeśli masz 1800obr to coś jest nie tak z instalacją i regulacją.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-27 12:55:44 /


po zapieciu D obroty spadaja o jakies 200rpmow. swoja droga masz dosc wysokie obroty biegu jalowego, powinny byc okolo 800-900

Kriss_MustangII / 2005-01-27 16:39:33 /


Chlopaki z tym spadaniem obrotow po zapieciu D lub R z N lub P to jest tak, ze im wyzsze obroty tym bardziej spadaja jak trzymasz wcisniety hebel. Ja mam ustawione wolne obroty na okolo 500 i prakycznie nie spadają po "zapieciu" jedynki czy wstecznego.

Palio ta sruba o ktorej pieszesz (podajac niemniej prawidlowy sposob jej regulacji) to regulacja tasmy drugiego biegu i nie ma wplywu na momenty zmiany biegow (bo od tego jest modulator podcisnieniowy i odsrodkowy) i jak napisal Trojkat bardzo wazna jest prawidlowa regulacja gazu a tym samym wartosci podcisnienia w kolektorze w zaleznosci od osiagow silnika.

Przy zakupie przeprowadz tzw. STALL-Test, czyli zaciagasz reczny na maksa, wciskasz hamulec do oporu, wrzucasz bieg a nastepnie wciskasz gaz w podloge na uruchomionym silniku obserwujac obrotomierz. Robisz to na R i D, silnik ma sie rozpedzic do okolo 2,7tys obr, jesli ma mniej to znaczy ze ma oslabione osiagi (zla regulacja gazu itd), jesli ma wiecej i sie wkreca to znaczy o poslizgu sprzegla lub na wstecznym - tasmy wstecznego. Jesli obroty silnika wzrastaja a spod tylnych kol wydobywaja sie kleby dymu, to wszystko w porzadku ze skrzynia i silnikiem, tylko hamulce na tyl nie trzymaja :)

Nalezy sprawdzic dzialanie recznego wlaczania biegow. W pozycji "1" skrzynia moze jechac tylko na jedynce, w pozycji "2" tylko na dwojce!! (C3 w przeciwienstwie do wiekszosci skrzyn rusza wlasnie z dwojki w polozeniu shiftera "2", co przydatne jest zimą)


Rozjechany, musisz prawdopodobnie wyregulowac zawory, bo fura ma za ciasne i nie ma sily chodzic na wolnych obrotach, dlatego ktos podkrecil obroty na przepustnicy!!

Mysza liil (EM) / 2005-01-27 19:18:41 /


Zawory mam niby wyregulowane, sam to robiłem,więc z drugiej strony to wątpliwe:)
Nie no napewno gaz jest rozwajchlowany, a wolne obroty sam podkręciłem
na przepustnicy ze względu na to że autem czasem jeździ moja mama która
nielubi sytuacji stresowych na skrzyzowaniu - typu gaśnięcie auta.

Tak apropo, wczoraj wyjąłem c3 z autka, i zobaczyłem jakiś patentowany simering
od strony sprzęgła hydrokinetycznego, więc stwierdziłem że zdejmę dzwon, wybiję go sobie i wymienię...
Kto się orientuje to wie co było dalej...
Nie wiem jak się te elementy nazywają ale rozjechało mi się wszystko co było
za dzwonem :)
Ale odziwo przy pomocy kumpla CHYBA udało mi się poskładać tak jak powinno...
Ale ciepło mi się zrobiło, ze względu na ostrzeżenia ludzi aby automatu nie rozbierać :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-28 13:17:34 /


myślę, że zacznij szukać zwykłej skrzyni;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-28 13:53:59 /


hmm nawet jakbyś zdjął dzwon to i tak simmeringu nie wybijesz :)) musiałbyś pompe oleju rozebrać a tego nieradzę ruszać :))
a tak normalnie to simmering wyjmuje się bez rozbierania skrzyni.. tak normalnie do przodu :)
mój sposób to wkręcenie w simmering wkręta NIDAGIPS :D i wyciągnięcie go za tego wkręta...

powodzonka!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-28 14:56:53 /


o fuck...
No to będzie moja chwila prawdy, tylko simeringi musze kupić, w mieście Rzeszów
nie wiedzą co to jest C3 w grandzie nawet w serwisie FORDA !!

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-29 11:57:42 /


Trójkąt jak zdjąłem dzwon, to od wewnętrznej strony odkręciłem jakieś pięć śrubek, szóstek, zdjąłem to cuś i wybiłem simering, poczym założyłem to cuś i skręciłem, nie wydaje mi się że było tam co poprzestawiać...
Może jestem w błędzie, ale tam nic takiego skomplikowanego niebyło...
To co było od dzwona do wewnątrz skrzyni mi się rozjechało, a tam tyle tych tarczek(?) sprzęgiełek(?) wiloklinów... niewiem jak to się nazywa,
może jestem aż tak naiwny, ale cały czas myślę że poskładałem ok

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-29 12:08:44 /


Rozjechany, a to w tej granadzie co masz na sprzedaz? ;-)

gogoad / 2005-01-29 23:36:11 /


No w tej :)
Ale w sumie ogłoszenie już wisi tylko dlatego że "niema czasu" go usunąć :)
Poprawiam ją troszkę (?), inwestycje czynię, a za psie pieniądze nie sprzedam...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-30 12:10:21 /


Chciałem jechac obejrzec, ale troche mi za daleko bylo.
Powodzenia w zlozeniu automatu. Bede wiedzial zeby swojego nie ruszac ;-) (o ile kupie Granie)

gogoad / 2005-01-30 13:10:34 /


Co do tego na napisałem wyżej, chciałem poinformować że niewiem jak to się stało, ale skrzynia ta sama nie inna złożona przezemnie jak najbardziej jeździ i dobrze się ma, zobaczymy jak długo :)
pozdro

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-14 10:13:35 /


myślę, że zacznij szukać zwykłej skrzyni;-)

Bobik [2005-01-28 13:53:59]

czyżbym okazł się złym prorokiem??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-27 12:22:34 /