logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Uszczelka pod glowice - V6

Uszczelka pod glowice - V6

Witam serdecznie

Czy w V6 powinno sie wymieniac uszczelki pod glowcie parami? Poszla mi wlasnie i nie wiem czy warto od razu robic obie czy tylko jedna?

Czy to normalne, ze V6 z uszkodzona wiskoza przegrzewa sie do tego stopnia, ze od razu wywala uszczelke czy po prostu uszczelka byly juz kiepskie? W ogole czy mial prawo sie w korku tak zagotowac, ze poleciala uszczelka?

Pozdrawiam

gogoad / 2005-02-01 19:44:37 /


biorac pod uwage obecne temperatury az tak nie powinien sie zagotowac nawet bez wentylatora. Niemniej skoro wisko jest uszkodzone, to silnik mogl byc namietnie gotowany przez poprzedniego wlasciciela. Wystarczy zmienic jedna uszczelke - tam gdzie jest uszkodzenie, pamietajac aby dobrac taka sama grubosc (o ktorej informuje ilosc wycietych zabkow na krotszej krawedzi uszczelki) Przed nastepna wymiana nalezy sprawdzic czy glowica jest prosta (najlepiej skontrolowac na plycie traserskiej) i cala- pekniec nalezy szukac miedzy zaworami (2.3, 2.8, bo 2.0 bardzo rzadko peka). Dla mniej wprawionego oka polecam oddac glowice na sprawdzenie cisnieniowe, ale przewaznie widac pekniecie i dokladne wymywanie 'cieknacych' cylndrow. Jesli chlodziwo dostaje sie do cylindra to nawet najlepsza uszczelka nie wytrzyma, bo ciecz jako niescisliwa bedzie szukala wszelkich mozliwych ujsc z garnka. Wiec zanim wydasz nastepna kase na plyn do chlodnicy, uszczelke, olej (bo czesto plyn przeciska sie do miski miedzy pierscieniami), uszczelke pod kolektor i silikon, sprawdz dokladnie glowice, czy aby nie montujesz zlomu.

Mysza liil (EM) / 2005-02-01 20:00:07 /


dla pewności wymienił bym jednak obie... jeśli przegrzała się jedna to druga również może być przegrzana i tylko kwestia czasu dzieli ją od uszkodzenia.. dla świętego spokoju wymienił bym obie :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-01 22:28:34 /


a mozna wogole kupic dobre uszczelki do fałki pojedynczo (znaczy nie parami)?

Jabol / 2005-02-03 11:21:46 /


oryginaly sa pojedynczo, lewa ma inny numer niz prawa

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-03 11:29:27 /


w podróbkach również kupujesz pojedyncze.. prawa i lewa nie jest taka sama! ma w różny sposób powycicnane otwory na kanały wodne..

Gdybyś przypadkiem trafił na uszczelki GLASER-a to mają nieprawidłowo nabity znaczek "TOP-FRONT" na uszczelce prawej głowicy :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-03 12:12:06 /


A jak wymieniam obie uszczelki to oczywiscie moga byc innej grubosci niz te ktore byly wczesniej?

Pozdrawiam

gogoad / 2005-02-04 13:16:25 /


grubosci rozne sa po to , zeby zniwelowac ewentualna roznice stopnia sprezania po planowaniu glowicy. v-6 to ciufaje, wiec zakladaj jak najciensze zeby raczej podniesc stopien sprezania.

Mysza liil (EM) / 2005-02-04 13:54:47 /


No wlasnie tak tez myslalem :-)

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi.

gogoad / 2005-02-04 15:01:29 /


mając w ręku głowice, warto oczyścić z nagaru denko tłoka, kanały i wnętrze komory spalania w głowicy oraz zdemontować i dotrzeć zawory, wymienić uszczelniacze trzonków itp.
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-07 00:36:33 /


Czy uszczelki pod głowice AJUSA robią robote czy są do doopy???????
Jakie macie z tą firma doświadczenia???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 16:16:37 /


Mam AJUSE w Capri i na razie zrobilem na nich 7tys.km bez problemu.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-22 16:40:48 /


Tanie i dobre ;) Pod warunkiem PRAWIDLOWEGO MONTAZU!

Mysza liil (EM) / 2008-01-22 16:46:49 /


dred, jak z mwauto bierzesz, to powiedz ze chcesz glasera, pan pomarudzi i poszuka, różnica na cenie kilka złotych, ja płaciłem 50 czy 55zł/szt, z tym ze do 2.8 to chyba z 3 rodzaje różnych są ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 18:42:12 /


Podpinam się tutaj --- mianowicie mam takie uszczelki z nawierconymi tylko dziurkami zamiast odkrytych całych kanałów (2.8 V6)

Na drugim foto porównanie pomiędzy 2.3 a 2.8 (2.8 w folii) -- dziury w uszczelce są większe i w większej liczbie.


To tak ma być i będzie funkcjonować czy coś jest nie tak.
Jeśli ktoś zechciałby również zastanowić się po co to tak zrobili to zapraszam do dyskusji :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-03-19 14:42:07 /


Są 2 lub 3 rodzaje uszczelek do 2.8.
Te co masz o ile dobrze pamiętam dedykowane są po 85r do EFI między innymi.

PL / 2021-03-19 15:00:00 /


Starsze uszczelki do 2.8miały więcej dziur, a nowsze mniej. Niby zamienne, ale ja po założeniu tych z mniejsza liczbą dziur miałem problemy z temperaturą. Ale to moze był wyjątek... Zreszta tylko w jednym silniku (zielona Granada). Barbie miała uszczelki z mniejszą liczbą otworów i wszystko było git (ale tam był silnik z EFI).


Camaro sie kiedyś rozpisywał na temat przyczyn. Niby był problem z chłodzeniem ostatnich cylindrów i zrobili mniejsz dziury, żeby płyn szedł do końca i wracał stamtąd, a nie po kolei wszystkmi duzymi dziurami uciekał, że do końca juz niewiele docierało.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-03-19 15:13:40 /


Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-03-19 15:46:59 /


Właśnie chciałem się rozpisać o grzaniu tylnych cylindrów, ale patrzę, że dred już napisał.
Rozszerzę.
Przekrój otworu, którym tłoczymy wodę z pompy do bloku jest jakiś tam.
Więcej wody niż nim wleci nie pojawi się w bloku. Więc ktoś zrozumiał, że jeżeli naokoło 2 cylindra jest tyle dziur, że ich powierzchnia jest większa niż przekrój otworu wlotowego, to wodzie "nie chce się" bez sensu płynąć do trzeciego cylindra, skoro może przepłynąć do głowicy już przy drugim.
Tak, że te co mają dziury tylko na końcu są te lepsze.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-03-19 19:45:40 /


Pamiętasz Mike moje Capri 2.8 po tych moich ostrych modach silnika? Wtedy wziąłeś go na przejażdżkę i wróciłeś z zagotowanym silnikiem. Tam były właśnie te uszczelki z małymi otworami. Wtedy wymieniłem je na te drugie i problem się już nie powtórzył.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-03-19 21:39:19 /


No to mamy 2 przeczące teorie.

Mój silnik to bodaj 85r. więc chyba też był kiedyś EFi (rok pasuje do Scorpio - gdzieś tam po oznaczeniach bloku wychodziła Granada/Scorpio).

Ale układ chłodzenia mam taki jak w większości V6 - pompa z kwadratowym okienkiem - Scorpio nie miało okienka wcale (jeśli to coś by miało zmieniać :) )

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-03-19 22:14:17 /


problemem nie było grzanie w czasie jazdy a grzanie na wolnych po jeździe, kiedy pompa tłoczyła wodę lekkoobojętnie, a rozgrzany blok i głowica jeszcze oddawały zgromadzone w czasie pałowania ciepło.

Ja zawsze wybierałem te uszczelki wymuszające obieg wody przez ostatni cylinder.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-03-20 07:03:08 /


U mnie jeszcze była kwestia niedociągnięcia głowic po pełnym nagrzaniu co zwykłem robić ale akurat nie tym razem a Mike wziął, przypałował i wodę wywaliło. Inna rzecz że to było 2,8 na wale z 2,9 i z wypukłymi tłokami.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-03-20 12:36:17 /