logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Transit 2.0 efi + problem z a4ld

Transit 2.0 efi + problem z a4ld

Cześć,

Z gory przepraszam za brak polskich znakow, pisze z komorki.

Zakupilem ostatnio transita mk3 z 93r. Silnik 2.0 Efi + lpg. Skrzynia jak w temacie - automat a4ld.
To moj pierwszy automat w zyciu, jestem dosyc zielony w temacie.
Problem jest nastepujacy - skrzynia zmienia biegi zawsze na tej samej predkosci. Z 1 na 2 przy 40kmph, z 2 na 3 przy 80kmph, OD wlacza sie przy ok 110kmph. Bez wzgledu na docisniecie pedalu gazu, czy nachylenie drogi.
Dodam, ze samochod stal niejezdzony 4 lata i po zakupie z trudem wchodzila 3ka (przeskakiwanie miedzy 2 a 3 przy 80kmph). Brakowalo 2l oleju w skrzyni. Teraz jest juz duzo lepiej.
Problem nie wystepuje zawsze. 1 na 5 razy skrzynia chodzi znakomicie, zmienia biegi plynnie i odpowiednio do obciazenia. I jak juz zalapie, to jest wszystko ok, az do wylaczenia silnika. Pozniej po odpaleniu problem wraca.

Druga sprawa - przy rozgrzanym silniku przy przelaczeniu z P lub N na D jest mocne szarpniecie. Na zimnym silniku to nie wystepuje.

Z gory dziekuje za pomoc,
Pozdrowienia.

jazzawy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-04 03:34:26 /


Skrzynia zmienia biegi dosc pozno. Albo masz caly czas wlaczony kick-down albo zepsuta membranke podcisnieia (informuje skrzynie o obciazeniu silnika na podstawie wartosci podcisnienia w kolektorze dolotowym).

kick-down: sprawdz czy nie zaklinowala sie linka a jezeli jest sterowany cewka czy ona sie nie zablokowala (po lewej stronie skrzyni, na tym samym walku co wejscie biegozmieniacza.

Membranka podcisnienia: z prawej strony skrzyni, polaczona wezykiem z kolektorem dolotowym. Najpierw zdejmij wezyk przy skrzyni i obserwuj czy nie wylewa sie tamtedy olej. Jak tak to membranka do wymiany. Potem sprawdz czy dochodzi tam podcisnienie (po uruchomieniu silnika).

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-04 10:51:21 /