logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » problem z mieszanka spalin

problem z mieszanka spalin

Witam panowie postanowiłem zagazowac sobie silnik, gaz to sekwencja w 2,9v6 .No i mam problem z ustawieniem tego bo ponoc mam za bogata mieszanke i jest nie spalana do konca .Dodam że na analizatorze spalin wyszło mi że ma co1 natomiast hc ponad 6000 czyli sa za wysokie weglowodory . Wymieniłem juz wszystko co możliwe z zapłonem a mianowicie 2 nowe sondy swiece ,przewody kopułke i palec ,zapłon jest ustawiony na 15stopni .I nadal mam wysokie HC .Auto na benzynie chodzi równo ale co jakis czas ja szturchnie i wtegy wychodzi to wysokie hc.Dodam że nie załważyłem żeby siera brała olej ,spreżanie na każdym cylindrze mam 10,5 .Co może byc powodem tego że nie przepaLA MI mieszanki ,czyzby wtryski lały ,jak je moge sprawdzić czy sa dobre ??.A i brak katalizatora,ale gaziaz mówi że to nie z jego winy.

Panowie a jaki powienien byc czas otwarcia wtryskiwacza ,bo ja ma 5,2 ms na benzynie ,może to mi pierniczy cała sprawe a jesli tak to co jest tego przyczyna ,czyzby wtryski miały juz koniec.

keffiro020 / 2014-04-04 22:55:55 /


pytaj na sierrafanie mało kto tutaj jeździ sierrą na sekwencji

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-05 00:23:54 /


2,9 ma wtrysk full-group, przez co czasy wtrysków są bardzo krótkie. Napisz jaki masz komputer i jakie wtryskiwacze. Nie każde podołają zadaniu.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-05 00:41:51 /


komputer to stag 300premium wtryski baracuda.

keffiro020 / 2014-04-05 14:25:08 /


Komputer wymrugał mi kod 65 czyli uwalony tps ,czy może miec to zwiazek z niewłasciwa mieszanką spalin i zbyt długim otwarciem czasu wtrysku??

keffiro020 / 2014-04-05 23:11:39 /


Strag 300 sobie poradzi, wtrysków tych nie znam więc się nie wypowiem, TPS bardzo istotny i trzeba go zdiagnozować.
Problemem mogą być również zbyt duże dysze gazu we wtryskiwaczach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-05 23:25:03 /


to , ze na PB jest 5ms nic nie mowi. Wazne jest otwarcie LPG vs PB. 5ms na benie to wystarczajaco dlugi czas jak na wszystkie podstawowe elektrozawoty LPG, ale ile tego czasu jest to juz zalezy od calej reszty, od dysz tez (jesli sa).
Generalnie jest tak, jesli masz na PB 5ms to po ustawieniu wszystkiego poprawnie na LPG bedzie powyzej 5ms. Chodzi o to by dobrac elektrozawory i dysze o takiej wydajnosci by czasy otwarcia zaworow LPG byly nieco dluzsze od czasow PB. W kazdym innym wypadku zawor LPG nie bedzie wiedzial kiedy sie zamknac i leje.

Caly myk z instalacja polega na tym by skladowe funkcji czasu otwarcia (dysze w normalnych instalkach, w BRC tylko wydajnosc elektrozaworow, cisnienie na parowniku-reduktorze) generowaly ilosc gazu z odpowiednia wydajnoscia, ktora opanuje sterownik w zadanych szczelinach czasowych. Wydajnosc jest stala a regulujesz czasem otwarcia w [ms], komp LPG jest dosc prymitywny i nie robi niczego specjalnego, czasy wtryskow LPG to sa czasy PB przeliczone i odpowiednio wydluzone, nic wiecej, zadnej magii tam nie ma. To wydluzenie oblicza komp LPG.

Wniosek jest taki,
jesli na PB masz 5ms a na LPG n.p. 5,5 , na parowniku 1,2-1,5atm i chodzi to na autokalibracji to masz ok instalke i problem jest na PB

jesli na PB masz 5ms a na LPG n.p. 3ms, na parowniku 2atm lub wiecej to przestaw parownik (komp przeliczy sam czas wtryskow i je wydluzy na podstawie wskazan sondy

jesli na PB masz 5ms a na LPG n.p. 3ms, na parowniku 1,2atm lub wiecej to sprawdz wydajnosc elektrozaworow lub dysz (komp przelicza sam czas wtryskow i je skraca do bolu na podstawie wskazan sondy, ale bardziej skrocic nie daje juz rady)

Kriss_MustangII / 2014-04-07 08:50:44 /


Niestety, wadą sekwencyjnego LPG jest to, że silnik musi pracowac na benzynie nienagannie - komputer gazowy "opiera się" o komputer benzynowy. Jesli ten drugi nie radzi sobie z prawidłową pracą silnika, to gazowy powiela jego błędną prace. Musisz wiec doprowadzic do prawidłowej pracy na benzynie. No, a TPS to podstawa dla kompa benzynowego. Powodzenia

stiop3 / 2014-04-07 10:52:38 /


Dysze ma 1.8 natomias cisnienie mam 1,18na reduktorze
CZAS WTRYSKU NA BENZYNIE 5,2 a na gazie 5,8 .

keffiro020 / 2014-04-07 18:35:47 /


sory na parowniku mam 1.18

keffiro020 / 2014-04-07 18:36:41 /


Ciśnienie i czasy wyglądają normalnie. Problemem może być np któryś przeciekający wtryskiwacz benzyny, lub uszkodzona membranka w regulatorze ciśnienia benzyny.
Czy przy pracy na LPG masz odcinaną pompę paliwa ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-08 08:55:25 /


LPG masz ok
Bena do sprawdzenia

Kriss_MustangII / 2014-04-08 11:47:12 /


Nie trjkąt pompa nie jest odcinana .Wymieniłem już wszystko co możliwe wiec pozostało jeszcze tylko sprawdzic wtryski (bo niby czas otwarcia wtrysku na benie powinien miec ok 3,5 ponoc )i ten regulator paliwa.Niestety regulatora nie mam na podmiane może ktos ma na zbyciu do listwy metalowej .też podejżewam że jeden z wtryskiwaczy może sobie lac to by wyjasniało bardzo wysokie hc na jałowym

keffiro020 / 2014-04-08 20:09:39 /


Odetnij zasilanie pompy paliwa jak już przełączy na lpg. Możesz w tym celu zdzielić z pięści wyłącznik udarowy :) jest w tylnym pasie.
Tym samym wyeliminujesz problemy z puszczającym wtryskiwaczem, jeśli taki problem występuje.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-08 22:26:31 /