logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Szczelność pierścieni

Szczelność pierścieni

Pacjent niekoszerny Focus 1,8 Pb/frej blektop, dwa razy zmienna faza. 105000km, kupiony w polskim salonie, autentyczny przebieg.
Objawy: rzyga z odmy olejem na filtr powietrza
Diagnoza: Kompresja kolejno od rozrządu: 12,0; 6; 8; 11,5
Zastosowane leczenie: Nafta lotnicza w cylindry, a nuż pierścienie przyrosły.
Problem:
Nafta przeleciała pierwsza przez pierwszy (najlepszy) cylinder, następnie przez ostatni, w trzecim jest jej mniej niż w drugim.
kiego walca????
Zawsze jak to robiłem, to przez padliny przelatywała pierwsza, a te dobre ją trzymały. A tu na odwrót! Macie jakieś wytłumaczenie nie zahaczające o SF?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 19:32:42 /


Wypiłeś za dużo nafty i pomyliłeś kolejność garczków przy pomiarach..

ps. gdzie kupujesz nafte?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 21:31:27 /


różnica 2,o to konieczność wyrzucenia tłoków. Tu jest więcej.
Wyrzucaj tłoki i powiedź co ujrzałeś?

zenonDWR / 2014-05-15 21:31:40 /


A tu jak jest taka różnica, to pewnie w głowicy coś siedzi.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 21:34:58 /


Las krzyzy ;) zenon gorsze trupy zyja bez sciagania czapki ;)

michalch83 / 2014-05-15 21:35:00 /


Ale tu już chyba czapka zdjęta.....

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 21:42:49 /


No właśnie widzisz Zenon na tym polega różnica między zawodowcem a amatorem, że amator najpierw wszystko porozbiera i paCZy co jest a zawodowiec zanim rozbierze to już wie.

Tak myślę i myślę i:
1. Czy pozostałe tłoki przepuściły naftę w podobnym czasie czy trzymały dużo dłużej? Może to nie przez pierścienie ta kompresja i fluki na filtrze a przez głowicę?

2. Jak wyglądają świece zapłonowe? Może to głowica jest pęknięta na 2/3 cylindrze i dmucha do bloku (jeżeli jest wogóle taka możliwość) a pierścienie na pierwszym mają faktycznie najmniejszą szczelność w stosunku do 2 i 3 które dmuchając do bloku zaciągają też przy tym olej przez pękniętą głowicę i się nim uszczelniły, wtedy świece będą nosiły znaki spalania oleju.





zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-15 21:57:34 /


Zenon, rozbieranie tego silnika jest dla klienta ekonomicznie nieuzasadnione biorąc pod uwagę ceny słupków. Swojego bym rozebrał.
Zapek, czy podejrzewasz mnie o niewykonanie próby olejowej??? Po wlaniu oleju do garnków kompresja kształtowała się odpowiednio: 13; 11,5; 11,5; 12,5.
Stąd w ogóle pomysł z wlewaniem nafty do garnków. Dla wyjaśnienia - silnik od próby olejowej przejechał 200km, więc nie wlałem nafty na olej.
Pierwszy przepuścił 200ml nafty w 2h, czwarty w 6h, dwa środkowe przekroczyły już 24h, przy czym trzeci ma niższy poziom. Wszystkie tłoki ustawione w połowie ich drogi.
Raul, 500m od mojego domu jest pułk śmigłowców bojowych....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 22:31:08 /


Raczej będzie to głowica w nowszych autach są one bardziej odchudzone i podatne na pękanie, pierścienie mało kiedy siadają.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-15 22:33:43 /


a co na to Granadzriarz?

zenonDWR / 2014-05-15 22:36:17 /


pozostaje wymiana silnika /najlepiej nie z Niemiec/

zenonDWR / 2014-05-15 22:38:11 /


Tak czy siak różnice masz tak duże więc raczej silnik jest do wymiany. Co do tych dziwnych objawów to widzę to tak:

1. Sprzedali Ci chrzczoną naftę, nie wymieszałeś jej jak należy i teraz masz :P
2. Masz pracowników? Prawdopodobnie któryś Ci dolewa nafty do środkowych cylindrów ;P
3. W komorach są igły i kręcą następny odcinek kryminału o zabarwieniu archeoloigicznym.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-16 07:41:10 /


Próba olejowa nie zawsze pokazuje prawdę. Widziałem już takie głowice, które się doszczelniały po próbie olejowej....

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-16 07:55:16 /


hipoteza. Zużyte rowki pod pierścienie. Środkując tłoki do pomiaru przypadkiem doszczelniłeś osiowo wewnętrzne garki a wewnętrzne (jedne w dół, drugie w górę) . Oczywiście przy pomiarze komprechy to nie ma znaczenia, bo wszystkie pierścienie osiowo dociskają i doszczelniają gazy.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-16 07:57:53 /


erratum

hipoteza. Zużyte rowki pod pierścienie. Środkując tłoki do pomiaru przypadkiem doszczelniłeś osiowo wewnętrzne garki (jedne w dół, drugie w górę) . Oczywiście przy pomiarze komprechy to nie ma znaczenia, bo wszystkie idą w górę a pierścienie osiowo dociskają i doszczelniają gazy .

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-16 07:59:21 /


Rowniz przychodzi mi na mysl zeby ponownie sprawdzic szczelnosc nafta ale w ińych pozycjach tlokow. piec pewnie jest przegzany i nadaje sie na zlom

Łuki Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-16 08:15:44 /


Otóż po ~48 godzinach na drugim cylindrze nafta raczyła przepłynąć. Następnie złożyłem, odpaliłem, pojechałem, przekatowałem, na rozgrzanym zmierzyłem kompresję: 12; 10; 10,5; 11,5. I co wy na to?
Zastosuję jeszcze płukankę do oleju, zmiana na nowy olej i niech śmiga do pierwszej korby bokiem :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-16 21:17:29 /


cuda Panie, cuda!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-16 21:23:03 /


To ja proponuję jeszcze tę naftę co przeciekła, wypić za zdrowie tegoż silnika i przeżyję tę budę i dwa razy zostanie sprzedany :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-05-16 21:42:56 /


U nas w robocie mamy sfocusowane tdci, kupci to jak ursus :) wtryski do wymiany taka nowoczesna eko technologia. W ramach jednak ekologi szef zdecydowal sie posadzic kilka drzewek za 300pln niz robic eko wtryski za 8tys :). Nikt sie tym nie przejmuje poki auto jezdzi.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-16 21:53:13 /


wyślij mi proszę 2 litry tej cudownej nafty. Będę nią naprawiał silniki.

Ale przed wysyłką połóż dłonie na bańce i powiedz jakąś magiczną formułkę.

Może zaczniesz ja sprzedawać na allegro jako środek na kompresję?

magicc Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-17 11:29:11 /


Jarek, dawaj tą naftę na Jeeporga!! Zbijesz majątek!!

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-17 13:22:33 /


najważniejsze jest magiczne zaklęcie. Kiedyś dolałem produkt USA do regeneracji i lepszej pracy układu wspomagania kierownicy. Nie znałem zaklęcia. Szczelna do tej pory maglownica po otrzymaniu eliksiru młodości sikała płynem na wszystkie strony w tempie uniemożliwiającym jazdę.

zenonDWR / 2014-05-18 11:26:52 /


Ukraińcy z XADO już od dawna ją sprzedają jako "Antykoks", środek do usuwania laków i nagarów z wnętrza cylindrów.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-05-18 14:39:50 /