logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » temperatura gazu

temperatura gazu

Witam
Czy temperatura gazu dopływającego do miksera ma jakiś wpływ na mieszankę?
podobno w układach wtryskowych gazu jest czujnik temperatury tuż przed wtryskiwaczami.

Consul2.3V6 / 2005-02-23 15:11:00 /


temperatura gazu w butli może mieć wpływ.. bo od temperatury zależy ciśnienie gazu.. teoretycznie reduktor jest po to aby po odparowaniu ciśnienie utrzymać na stałym poziomie ale jest to tylko teoria :)) i niektóre gorsze reduktory sa czułe na zmiany ciśnienia w butli..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 16:15:42 /


Czy moze sie to (gorszosc reduktora) objawiac tym, ze w miare zuzywania sie LPG auto zupelnie inaczej reaguje na gaz?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-23 16:24:04 /


Tak, jak jest mniej gazu w zbiorniku,
zuważalna był spadek mocy,a nawet spadek obrotów silnika pomimo 3-5 litrów gazu w zbiorniku..
dodatkowo przyczynę upatruję w ilości gazu czyli regulacją ilością wyregulowana na analizatorze spalin, widomo więszość zwiększa ilość gazu dla zwiększenia max obrotów silnika i powiedzmy zwiekszenia mocy, kosztem ilości splania gazu..

Albi_Poznan / 2005-02-23 16:32:28 /


bardzo czułe na ilość gazu i temperaturę są reduktory LOVATO.. znacznie lepiej zachowują się BRC AT90 .. przy tych ostatnich zdaża sie że auto do samego końca jedzie tak jak powinno :)) i w pewnym momencie zonk i ani km dalej :D

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-23 17:44:55 /


Wlasnie mam LOVATO. Gdzies tak do polowy zbiornika auto muli, a potem nagle robi sie zwawsze. Przynajmniej juz wiadomo dlaczego, bo byly rozne teorie, glownie zwiazane z termostatem (ktory dziala dobrze).

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-23 17:56:06 /


ja mam jekiś dziwny parownik małem lovato to też mi sie dziwnie pod koniec robiło, było to całkiem fajne bo wiedziałe że zostało 30 km, później miałem jakiś paronuk którego producenta nie znam i był zonk bo do samego końca jechal wzorowo. a teraz nie amm parwonika i jestem jeszcze szczęśliwszy. ;)

grabasz / 2005-02-23 18:01:01 /


Temperatura ma swoje znaczenie, ale głównie zależy to od składu mieszanki. Jeżeli tankowany gaz wytwarza ciśnienie około 5 atmosfer, to zawsze będzie jeździł dobrze do samego końca. Czyli - im lepsza mieszanka (więcej propanu) tym lepiej spala. Mieszanka zimowa powinna zawierać 60% propanu. I taką wyjeździsz do zera bez utraty mocy. Ale ciężko ją dostać... Najlepiej metodą prób na różnych stacjach.

Ramboost Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-04 10:22:26 /