logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Bardzo wyrazne, glosne i nieregularne stuki w V6

Bardzo wyrazne, glosne i nieregularne stuki w V6

Witam serdecznie

Kontynuacja przygod z moim V6 - ostatnio skonczylo sie tu:
http://www.capri.pl/forum/4208f5e441ede

Silnik stuka tak jaby cos bylo w srodku ;-) Jest swiezo odpalony po zdjeciu i wymianie uszczelki pod glowica.
Sa to ewidente pukania (a nie pstrykania), sa dosyc niskie i co najwazniejsze nieregularne. Chwilami stuka szybciutko, czasami wolniej, a czasem na sekundke przestaje. Nie ma to zwiazku z obrotami. Czestotliwosc stukow zmienia sie bez zmiany predkosci obrotowej silnika. Czasami tez tak jakby przestawal pracowac jeden garek.
Mechanik sie zastanawia czy moglo cos wpasc do cylindra, czy to w ogole mozliwe?
Luzy zaworowe sa ustawione na 0,35 i 0,40.
Czy macie jakies pomysly, ktore warto sprawdzic przed zdjemowaniem glowc?

Pozdrawiam

gogoad / 2005-02-24 18:13:40 /


Jedynie co możesz spróbować zrobić to znaleźć machanika samochodowego co ma podobny przyrząd jak lekarz do osłuchiwania płuc, serca tylko końcówka jest w formie pręta ..i tym przyrządem zdiagnozować skąd dobiega ten hałas...
następnie zdjąć tę głowice z której dobiega chałas.
Niestety bedziesz zmuszony ponownie kupić nowe uszczelki.

Albi_Poznan / 2005-02-24 18:53:04 /


to się nazywa stetoskop i możesz go sam sobie "zrobić" np. z długiego śrubokręta, DOCISKAJĄC go rękojeścią do ucha, a drugą przykładając w różne miejsca i części silnika.
Nie przykładaj do małżowiny usznej, tylko dociskaj ... chrząstki przed przewodem słuchowym (potocznie zwanym dziurką ;) ).

Może faktycznie coś latać w głowicy po "remoncie" :(

Czasem obracający się zawór z pękniętą sprężyną też ma zmienny dźwięk, choć jest raczej regularny.

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-24 20:44:28 /


Dzieki za uwagi
Dodam moze jeszcze, ze dzwiek przypomina w brzmieniu diesel'a

gogoad / 2005-02-24 22:56:07 /


a co ze smarowaniem? żeby Ci się ten diesel nie przytarł od zatkania jakiegoś kanału, co sie zdarza, przy nieostrożnym montażu silnika

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-24 23:05:46 /


prawdopodobnie ten dzwiek spowodowany jest luzem na sworzniach tlokow, powinien jednak cichnac przy wyzszych obrotach.

Mysza liil (EM) / 2005-02-27 10:44:57 /


a ja stawiam na coś w cylindrze :-(

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-27 12:12:25 /


Może przytkany kanał olejowy i poleciała panewka.

Miron_3M / 2005-02-27 14:43:38 /


To bylo jednak cos w cylindrze, trudno niestety powiedziec co ;-) tak czy siak zostalo zmielone, dostalo tylko troche denko tloka. Tuleja cylindra jest bez rys - czy mozliwe jest, ze pierscien sie posypal? Pytam na wszelki wypadek, bo raczej podejrzewalbym ze cos tam wpadlo.

gogoad / 2005-02-27 15:08:52 /


moze wpadlo cos do gaznika, jakis patent od instalki gazowej np ;P a moze sie zawor ukruszyl?? to nie znalazles tego kawalka??

Mysza liil (EM) / 2005-02-27 19:41:17 /


jak dobrze poświecisz w szczelinę pomiędzy denko tłoka a cylinder, to widać pierścień, bo denko ma sporo mniejszą średnicę od płaszcza (a co za tym tulei).
Poruszaj też tłokiem w cylindrze na boki (zawsze minimalnie się da) i zobacz czy nie zakleszczył się pierwszy pierścień w rowku. Miałem taki przypadek w 2,9 (opisany na forum) że deformacja tłoka poszła w głąb i zakleszczył się pierwszy pierścień!

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-28 19:20:38 /


Silnik zlozony - na nowych glowicach z ladnymi zaworami.
Luzy ustawione na 0,35 i 0,40... niestety cos tym razem klepie - dosyc glosno, nie jest to zdecydowanie cykanie. Teraz juz regularnie - czestotliwosc zwieksza sie wraz z obrotami.
Przed naprawami bylo cicho. Czy mozliwe ze "wpadka" ;-) z czyms w cylindrze rozwalila sworzen/panewke/pierscienie? Luzu na cylindrze czuc nie bylo jak sie krecilo walem na rozebranym silniku.
Czy probowac zaciesnic luz zaworowy?
Co najpredzej moze mu dolegac?

gogoad / 2005-03-03 00:05:17 /


stuka z obrotami wału korbowego czy wałka rozrządu (połowę rzadziej)???
osłuchaj silnik stetoskopem, śrubokrętem lub naet kijem od szczotki, to zlokalizujesz rejon z którego pochodzą stuki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-04 07:46:06 /


OK. Dzieki za sugestie. Tak dzisiaj zrobie.

gogoad / 2005-03-04 11:02:09 /