logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Silnik+skrzynia+most-kombinacje

Silnik+skrzynia+most-kombinacje

Witam! Zamieniłem silnik w mojej Granadzie, z 2,8 na 2,3 (z taunusa ,automat podobno 114KM). Dałem mu skrzynię 4-kę typ 3 ,bo 5-tka typ 9 z 2,8 miała wałek 15mm i nie pasowała.Wieniec i docisk też z 2,8 .Wszystko działa ,ale samochód jest muł,to znaczy,wchodzi w obroty,a się nie zbiera,tak jakby jechał na ręcznym.Miałem Granadę z silnikiem 2,3 i śmigała 185km/h i jeszcze miała czym,a tu ledwo 100 ,i hektar trzeba.Pomyślałem ,że może jest to zły zestaw i dlatego taki skutek.Zwracam się do bardziej zoriętowanych w temacie o porady.Most 3,75.

aeroarte / 2005-02-24 21:17:30 /


to ja prawie na temat;-) bo miałem sytuację odwrotną:
miałem granadę 2,0 V6, a dokupiłem do niej silnik 2,8 ze sierry XR4. do tego założyłem skrzynię 4 (wzmacianą)taką ciężką żeliwną ze wstecznym "pod dwójkę", dyfer został od 2,0. Efekt był taki, że każdemu kogo przewiozłem szczęka opadała i sie nie podnosiła póki sie nie zatrzymałem. Po prostu ODRZUTOWIEC. Tylko niestety mi szczęka też opadała, jak musiałem ją zatankować:(
A co do tego 2,3 to w tym taunusie na automacie ciągnął całkiem nieźle...
A może koło zamachowe od 2,8 jest cięższe??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-24 23:01:42 /


skoro to był cały nabój 2,3+automat to może w gaźniku nie pozaślepiałeś podciśnień, tylko czy da się to wyregulować po pozaślepianiu?

PiotrekFCapri / 2005-02-24 23:37:36 /


Piotrek FCapri:) najpierw czytaj potem pisz...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 07:23:59 /


oj sory:( chyba jeszcze nie wstałem:( sorki Piotrek, dopiero załapałem;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-02-25 07:25:42 /


Gażnik mam ten co był w 2,8, ale to też był od 2,3.Tam sprawiał się dobrze .Jeżdżę tylko na gazie.

aeroarte / 2005-02-25 09:35:39 /


Przyczyn może być wiele:
1.
- ustaw zapłon na benzynie
- jedz na analizator spalin ustaw silnik na wolnych obrotach (na benzynie)
- nastepnie ustaw silnik na 3000obr/min
przełącz na gaz i sprawdz jak się zbiera powinno być oki..
jeżeli nie to:
2. Na twoim miejscu spradził bym jeszcze wężyk, pod gaźnikiem powinna być przystawka i z niej wychodzi taka mała rurka...
normalnie masz ją podłączoną do obudowy filtra powietrza.
Jeżeli masz gaz podłączasz ją do reduktora, sprawdz czy masz to podłączone lub czy jest zaślepione w zależności od instalacji i sposobu montażu w twoim samochodzie.
Wiem z doświadczenia, że jak jest niezaślepiony ten wężyk lub to wejście pod gaźnik to fakt silnik się muli.
jeżeli nie to:
3. Miałem uszkodzony gaźnik.
Górna pokrywa gaźnika była wybrzuszona do góry w skutek zbyt mocnego przykręcania mixera nad gaźnikiem co powodowało odkształcenie pod wpływem ogrmonej siły górnej obudowy gaźnika.
Dostawało się lewe powietrze no i niestety silnik bardzo dziwne chodził, a co za tym idzie auto.
Max 3000 obr/min coś w stylu odcięcie zapłonu, czasami szarpało, sprawdz.
A może złej jakości gaz zatankowałeś czasami też tak bywa.
Powodzenia.

Albi_Poznan / 2005-02-25 09:52:16 /


Jeżlei wszytko jest oki to :
Jeszcze z doświadczenia ci napiszę fakt jeżeli miałeś 2.8, a teraz przeszedłeś na 2.8 to fakt będziesz miał wrażenie że to muł, niestety silnik 2.3 to niestety nie 2.8 smutne ale prawdziwe. Jak cię tak bardzo to będzie meczyło polecam ponowie przejść na 2.8 zreszta nie bedę ci pisał czemu bo już sam to zauwazyłeś no i ta towja skrzynia obecna 4-biegowa to niestety nie jest szczyt marzeń..fakt N(9) prawdopodobnie wnosiła conieco..no cóż ale wybrałeś wolniejszy wariant.

Albi_Poznan / 2005-02-25 10:00:03 /


aerotate, mostów 3,75 nie było w Granadzie. Po 2,8 powinien pozostać ci 3,45. 2,3 z kolei powinien śmigac na 3,64. Most może tu mieć kolosalne znaczenie.
Ackolwiek jak Ci się nie wkręca na niższych biegach to ja stawiam na regulację.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-02-25 12:06:19 /


Sprawdziłem,mam most3,45.Jadę zamontować 3,64,wieczorem napiszę o efektach.

aeroarte / 2005-02-25 15:49:02 /


To jeszcze tylko dodam, że kiedyś kuzyn miał Granadę (4b man.) z mostem od 2,3 (3.64) + koła 205/70 R15 (czyli coś jak by w serii most od 2.8+szerokość opon) i napędzane to było przez... 2.0 V6. Rakieta to nie była, ale mimo wszystko z "wkręcaniem się na obroty" kłopotu nie było (tragedii nie było).

PiotrekFCapri / 2005-02-25 15:51:46 /


Fakt jak przesiadłeś się z 2,8 na 2,3 to możesz czuć niedosyt , ale gdy kiedyś miałem granadę 2,3 combi to nie było mocnych ,chyba że merc 500 albo bmw 535,
a inne wynalazki nie miały szans, z tym że obroty ciągnąłem do 5000 a skrzynia była 4 biegowa.
Tak i tutaj rozumię że na jedynce może ciężko ruszyć ale póżniej musi iść.

Staszek z Chełma / 2005-02-25 19:26:41 /


Wymieniłem most i jak ręką odjął. Nie jest tak ,jak nawet dymiącym 2,8 , ale normalnie się zbiera.Dziękuję za porady.Nie myślałem że to przełożenie ma aż taki wpływ . Pozdrawiam JK.

aeroarte / 2005-02-25 22:51:44 /