logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Modele skrzyń automatycznych do Scorpio

Modele skrzyń automatycznych do Scorpio

Witam,
co prawda forum nie dotyczy Capri ale jest tu wielu znawców tematu a ciężko mi gdziekolwiek uzyskać odpowiedź na tego typu kwestię. Padła mi skrzynia automat w Scorpio 89 2.0 DOHC, mam teraz możliwość taniego kupienia skrzyni ze Scorpio 2.0 DOHC ale 93r... Nie potrafię dotrzeć do informacji czy to inna skrzynia czy ta sama. W "fordzie" dowiedziałem sie że jest inny numer serii, co oczywiście nie musi oznaczać że skrzynia jest inna.
Dzięki i pozdrawiam

suppagroove / 2005-03-01 16:22:09 /


Forum jak najbardziej dotyczy Capri,
natomiast Twój post - nie.

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-01 18:08:23 /


nie przesadzajmy, paru sierrowców tu urzęduje z powodzeniem, a pytanie stanowczo leży w gestii naszych zainteresowań.
Ad rem:
skrzynia 89 prawdopodobie posiada zaledwie jeden solenoid sterujący lock-up'em w zależności od prędkości jazdy, załączonego biegu i różnicy obrotów WK silnika i wałka wejściowego sktzyni(tzn. powyżej jkiejś tam prędkości ,na OD i przy małym poślizgu na konwerterze).
Natomiast 93 będzie miała już elektronicznie załączany OD, Lock-up, albo może już mieć całkowicie elektroniczne sterowanie.
Może i będą takie same bo właśnie w 89 były zmiany a następne w 94.
Troszkę to nie przecyzyjne, ale nie chcę mojego automaciarza zamęczać pytaniami z których nie ma on pieniędzy.
Wałkowaliśmy to już na forum, więc wklep w wyszukiwarkę hasło A4LD i poczytaj.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-01 19:44:37 /


pewnie rwd, w koncu moze ktos niedlugo bedzie chcial zalozyc do starszawego fordziaka nowsza skrzynie ze scorpio i mysle ze te informacje beda przydatne.

skrzynie a4ld stosowane w scorpio mialy 2 elektrozawory, czyli TCS - sterowany kompem silnika, wlaczajacy lock-up, oraz elektrozawor 3-4 wlaczajacy nadbieg, rowniez za posrednictwem kompa silnika. Jednak w latach 1988-1989 stosowano w scorpio skrzynie z jednym elektrozaworem, tylko TCS. Musisz sprawdzic ile przewodow wychodzi ze skrzyni po stronie kierowcy za kick-downem, a najprosciej zdejmij miske i zobaczysz czy jest jeden czy 2 elektrozawory (takie puszeczki do ktorych dochodza kabelki ;P ) Jeden przewod to wspolny +, pozostale 2 to masy na poszczegolne elektrozawory sterowane eec-IV.
Skrzynia ktora masz okazje kupic powinna pasowac, o ile Twoja bedzie miala 2 elektrozawory,np scorpio 94 DOHC ma 2 elektrozawory, bo zmienialem w takiej filtr i olej. Wiec z 93 powinna byc taka sama.

Jeszcze nowsza odmiana A4LD weszla chyba po 95 roku, ma symbol 4R44E i jest sterowana calkowicie elektronicznie i wymaga osobnego sterownika skrzyni, posiada dodatkowy elektrozawor EPC wspomagajacy elektronicznie regulacje cisnienia liniowego, i taka skrzynia napewno nie bedzie pasowac.

Mysza liil (EM) / 2005-03-01 20:20:05 /


Wrzucam uwagi, być może komuś kiedyś się przydadzą te odkrycia.

Po pierwsze dzięki bardzo, dzięki waszej pomocy scorpio znów jak nowy. Po ustaleniu że moja skrzynia A4LD z 89r ma 2 elektrozawory kupiłem skrzynię z 93r, która generalnie pasuje idealnie. Jedyne zastrzeżenie po wczorajszym opuszczeniu warsztatu to efekt wchodzenia na dość wysokie (1500 -2000) obroty na luzie. Zarówno w pozycji N jak i P. Mam jednak nadzieje że to już kwestia kosmetycznej regulacji.

Sprawki odkryte podczas akcji:

- Skrzynia 89 ma elektryczny,czy elektromagnetyczny mechanizm podawania prędkości na licznik, natomiast dziwna sprawa, ale ta z 93r ma i elektryczny, i klasyczną linkę. Problem żaden, mechanizm z linką poszedł pod nóż, a elektro działa.

- Odnieśliśmy też wrażenie że "bęben"(ten który nachodzi na wałek przeniesienia obrotów po stronie silnika) z 89 jest inny niż ten z 93r. Po założeniu nowej skrzyni okazało się że całość jest zblokowana, nawet nie można było pokręcić silnika. Dopiero po założeniu starego 'bębna' z 89r, pośmigało za 1 razem. Taka ciekawostka. [komentarze że może za pierwszym razem akumulator był rozładowany, nie na miejscu]

raz jeszcze dzięki

[rwd jak widzisz trafiłem z dylematem w idealne miejsce, więc nie ma sensu spamować forum takimi komentarzami, kiedy nie ma się w temacie nic do przekazania. pzdr]

suppagroove / 2005-03-09 18:08:48 /


hehehe skrzynia była od wersji taxi a linka była do napędu taksometru... sam poszukuję takiej A4LD z pierwszej wersji co by do mojej grandzi zainstalować...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-09 21:27:57 /


Dobra, niech będzie. To nie miało być spamowanie, tylko tak poprostu czepiłem się słów: "co prawda forum nie dotyczy Capri" - gdyż ono właśnie w szczególności dotyczy Capri. Ton mojego postu nie miał być zaczepny, ale jeśli tak to zrozumieliście, to w takim razie przepraszam.
Pozdro dla wszystkich posiadaczy Scorpionów ;-)

rwd Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-09 22:16:59 /


aa no to teraz wszystko jasne, nie mogłem za nic strybić o co chodzi z tą linką..

rwd no machnąłem się tam ewidentnie na początku postu, ale byłem roztrzęsiony wtedy.. pzdr fo all

suppagroove / 2005-03-09 23:13:44 /


nie sluchaj tych legend o lince taxi, bo to baje sa. Skrzynie w starszych scorpiach do 92 mialy naped predkosciomierza elektroniczny a przejsciowka 92-94 miala na linke stad u Ciebie ta linka w skrzyni z 93 a nie tam zadne taxi

Speedo / 2005-03-10 13:21:28 /


Ok Speedo, ale w skrzyni 93 którą wcisnąłem do siebie jest napęd i na linke i elektroniczny, ta dwusystemowość mnie zastanawia, a może po prostu tak robili

suppagroove / 2005-03-10 17:48:06 /


elektroniczny czujnik jest potrzebny dla komputera silnika.. prędkościomierz jest natomiast na linkę..

i nie jest to motyw dla taksówkarzy :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-10 19:21:13 /


ok, widzę że teorii jest wiele więc nakreślę jeszcze raz sytuację. Moja skrzynia 93 posiada i linkę i czujnik elektryczny. Linka nie została w ogóle podłączona bo ja takiej w swojej 89 nie miałem, ale po podłączeniu czujnika prędkościomierz działa jak kiedyś. Więc niejasna jest dla mnie raczej funkcja linki.
pzdr

suppagroove / 2005-03-11 00:45:24 /


Funkcja linki jest taka, ze scorpio 92-94 ma licznik NA LINKE a nie elektroniczny jak wczesniejsze skorupy, wiec ww winowajczyni potrzebna jest do wskazywania predkosci do wiadomosci kierowcy, bo jak juz 3kat napisal elektronik w nowszych wersjach jest tylko dla informacji sterownika wtrysku, zas w starszych (do 92) podaje sygnal na wskazowke predkosciomierza

Mysza liil (EM) / 2005-03-11 06:49:53 /


To ja trochę OT w takim razie... wezmę A4LD w tej wersji z linką, podłączę do Granady 2,8 z wtryskiem, oczywiście kable zostaną niepodłączone bo nie ma gdzie. Czy to zadziała?? Czy można jakoś skrzynię oszukać??

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-11 11:55:18 /


Być może jest sens dalej ten temat ciągnąć.. Mam skrzynię z napędem na linkę i elektronicznym, czyli wniosek jest taki że skrzynia jest po 93 tak jak mówił sprzedawca [nie sprawdzałem po numerach]. Tak jak mówi Mysza, w starej 89 miałem tylko napęd elektryczny. Dlatego NIE PODŁĄCZYŁEM linki, bo nie miałem do czego, a prędkościomierz JEDNAK DZIALA, podejrzewam że odpowiedzialny jest za to jednak czujnik elektryczny, rzekomo odpowiedzialny tylko za połączenie z kompem silnika.
Czy ja to ruzumiem? Teraz już nie

suppagroove / 2005-03-12 00:15:23 /


ech to ja czegoś nie rozumiem.. z którego roku masz scoirpio ?? jeśli przed 92 to licznik i komputer silnika masz sterowany ELEKTRONICZNIE! z czujnika hllotronowego na skrzyni.. i w tym przypadku niewykorzystujesz linki bo u ciebie nie była PRZEWIDZIANA!..


scorpio po 92r ma licznik napędzany na linkę a elektroniczny czujnik jest tylko dla komputera silnika.. w tym przypadku musisz mieć i czujnik elektroniczny, bo bez tego zgłupieje komputer sterujacy silnik, i musisz mieć linkę bo nie będzie działał prędkościomierz..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-12 02:04:24 /