witam kto mi powie jaka pompa paliwa zewnętrzna do silnika 2.9 EFI z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
mario1  
   / 2014-06-27 20:09:30  / 
od vectry/calibry/alfy romeo EFI
Mysza liil (EM) / 2014-06-27 21:02:28 /
Mam taką pompę paliwa jak na zdjęciu. Problem jest taki, że zamiast standardowego jak dla mnie mocowania przewodów zasilających są te wydumki - czerwona i niebieska. Podpowiedzcie pod jakie wtyczki to podchodzi?
Czerwona od ciepłej wody, a niebieska od zimnej ;)
rzułty BUC    / 2014-08-01 16:36:32  / 
Rayo a nie idzie tego po prostu odkręcić?
Konrad vel smasher  
   / 2014-08-01 17:19:38  / 
Nie idzie :( 
Poza tym te bolce wewnętrzne nie są gwintowane, więc standardowe oczko i nakrętka nic tu nie da. To jest pod zacisk na bolec i wodoszczelny gwint na zewnątrz wymyślone. To musi być jakiś inny system, który chce poznać :)
Pewnie to Amerykanie wymyślili a nie Chinczycy ;-)
Konrad vel smasher  
   / 2014-08-02 23:57:20  / 
Niemcy. Audi lata 80.
Zmierz  średnicę  tego pręta  w środku   i dokup takie ala krokodylki konektorki,  sugeruje posmarować do tego syto pastą miedzianą,  ew  jeszcze  silikonowe  osłonki na przewody  i po ptokach.
 
silikonowe osłonki to mam na pewno, konektorki to chyba mam już tylko 3mm ale pogrzebie jeszcze. Tego typu cuda i dziwy w automatyce przemysłowej  występują i w takich sklepach się to kupuje, wysyłka nie ma sensu bo to grosze kosztuje  ...
Lukruś / 2014-08-03 14:40:17 /
że tak zapytam- po co pasta miedziana na tych stykach?
i zanim napiszesz, o tym, że miedź dobrze przewodzi prąd, to zastanów sie dwa razy nad tym.
bo niestety konektorki i styki  są w większości z gównoliny i nawet te niby firmowe srebrzone  przy 5A ( 60W i 12V )  lubią się utleniać ew integrować ze stykami  .... bo pasta miedziana  to najczęściej  mieszanina jakieś wazeliny bezkwasowej i pyłu z miedzi i zabezpiecza  łączone styki  coś jak podkładki cupalowe .... i przy okazji trochę  jakby skleja  styki,zabezpiecza przed utlenianiem jak wazelina i łatwo się wypłukuje  ... bo na codzień zajmuje się  automatyką  przemysłową  na ogół  na niskich prądach 5V, 12V, 24V i 72 % napraw to słaby styk ew za cienkie przekroje przewodów 19% błędy montażu ( źle zaciśnięte konektorki, ocynkowane śruby i nakrętki zamiast mosiężnych, brak podkładek sprężynujących na stkach elementów ruchomych )  reszta to  jednostkowe przypadki .... bo mam w firmie rygor wykonywania wszystkiego zgodnie z tm co mnie na szkoleniach uczą i smarowania styków skręcanych i zaciskowych  pastą miedzianą ...a podstawą  do rozliczenia się są  oprócz opisu zdjęcia z przed  i po naprawie/konserwacji i np. firma mean well uzna że zasilacz miał prawo się spalić bo styki mają ślady przegrzania i nie ma na nich  śladu pasty .... 
 
Lukruś / 2014-08-04 10:28:52 /
tam niedopisałem  miedź ułatwia odkręcenie, rozłączenie zapieczonych przegrzanych styków .... w odróżnieniu od  powszechnie stosowanych WD40 XC coś tam polskich mosów i innych specyfików  penetrująco/odrdzewiającąco/rozpuszczających i niszczacych 
sory ale dziś mam wk%&%R totalny  w związku z szajsem co montuje  ...
 
Lukruś / 2014-08-04 10:43:51 /
Ja też tak robię :D I większość śrub na aucie tych na które leci sól i błoto jest zapsikana tym też ...
MikeB4  
   / 2014-08-04 11:21:01  / 
to jest jakieś nakręcanie koniunktury i tak to jest dzieci neostrady zostają kierownikami działow i rozliczeń ( zwanych dziś manadżerami)...
Pasta meidziana została wymyślona po to , aby ułatwić odkręcanie gwintów pracujacych w wysokich temperaturach- gdzie smar sie wytapia i zapieka, a pasta miedziana- składająca się jak piszesz z wazeliny i pyłu miedzianego- po wypłynięciu wazeliny zostają same opiłki, które działaja jak miniaturowe łożyska kulkowe. Znaczenie ułatwia to pracę gwintu.
Stosowanie tego do połączeń elektrycznych to zostosowanie wtórne- od tego są kontakt spreje i pasty przewodzące. 
a jak coś jest źle zrobione, czyli za młay przekrój kabla etc- to nic tu nie pomoże, chyba- że jak napisałeś- po zrobieniu zdjęcia jest to dowód dla gościa, który to rozlicza.
I to jest argument, który mnie przekonuje. Czyli- rozwiązania prospołeczne wazniejsze od techniki. 
no  u nas dość często coś się  pali  niestety  ... efekty stosowania wd40 i innych reagujących  i przyspieszajacych utlenianie co prowadzi   do pogorszenia połączeń i wypalonych styków, pasta miedziana  głównie  właśnie jest takim ala  łożyskiem na gwintach oraz zabezpiecza konektorki itp przed wilgocią i utlenianiem  do tego silikonowy kapturek  który  zabezpieczy  od  błota, piasku, opiłków  i robactwa i to najlepsze  co może być  
pasty  kontaktowe a dokładniej opary z nich oraz spraje  niestety  czasem są  agresywne i zdarzało się że niszczyły  obudowy i izolacje (mean well tak ma tak izolowane przewody po stronie 12 V że 3 mies  po zamontowaniu ich jakakolwiek  ingerencja po jakimś czasie  powoduje  pękanie  izolacji, polskim patentem  jest nasunięcie na nie koszulki termokurczliwej )  
 Honeywell znów styki  i wkręty robi z takiego szajsu że naprawde Ciężko po jakimś czasie  to rozkręcić  by nie omknąć ( mimo stosowania przez nas specjalnych  wkrętaków płaskokrzyżowych )  
ale nie róbmy  bałaganu 
a wracając  do wątku  zmierz średnice tych  czopów na pompie  i dokup  sobie konektorki  odpowiednie  
Lukruś / 2014-08-04 12:35:03 /
Witam
Mama problem z mechaniczną pompą paliwa w v6. Po przełączeniu z gazu na beznzynę pompa nie podaje paliwa do gaźnika można kręcić do wyczerpania aku i nic. Natomiast jak przełączę w czasie jazdy to działa i można jeździć normalnie na benzynie.. Czy na rozruszniku są za wolne obroty ?
Poma jest druga nowa i nic sie nie zmieniło. Przewody drożne.
dodam że jest to 2,8efi które miało zaślepione gniazdo od pompy. Odkręciłem to i założyłem popychacz od 2,3. Czy on może być za krótki ?
Kilgore / 2016-07-01 11:25:25 /
kup najtańsza elektryczną pompę z allegro 0,8 bara + zaworek zwrotny przed pompą,zaślep tak jak było wcześniej i po problemie,syfu może zassała w zaworki i nie ma siły napompować na samym rozruszniku
Po co tu są te 4 dziurki i co się robi tą śrubką?
mishq (Mateusz G.)  
   / 2020-04-25 16:10:10  / 
śrupkom siem krenci...
wąski77  
   / 2020-04-25 16:18:04  / 
Dziurki po to, żeby membrana chciała się ruszać. A śrubka po to, żeby móc ją odkręcić i dostać się do wewnątrz celem np wymiany uszkodzonej owej membrany, albo któregoś z zaworków.
gryziu liil (EM)  
   / 2020-04-25 16:38:23  / 
Dziękuję pięknie :)
mishq (Mateusz G.)  
   / 2020-04-25 16:54:29  / 
pytanie do znawców:
- wymieniłem silnik OHC na OHC który był EFI.
W EFI zamiast pompy była zaślepka - załozyłem pompę ze starego silnika ( która podawała ) oczywiście ( uprzedzając pytania ) razem z popychaczem i przekładką pod pompą.
Teraz nie podaje wogóle paliwa. 
Czy wałek napędzający pompe jest taki sam w EFI co w starym gaźnikowcu? Bo nie podejrzewam, że Ford wprowadzjąc EFI zainwestował w projekt nowego wałka bez napędu pompy.
Czy po prostu mam pecha i nagle padła pompa?  
wąski77  
   / 2024-09-24 18:42:58  / 
Do EFI potrzebujesz elektrycznej pompy. Na mechanicznej nie pójdzie.
Curtis_Capri  
   / 2024-09-24 19:21:01  / 
Wałek w środku ma krzywkę do mechanicznej pompy, nawet w EFI.
m.kozlowski  
   / 2024-09-24 19:26:33  / 
czyli mam pecha i padła pompa...
wąski77  
   / 2024-09-24 19:45:20  / 
Może założyłeś odwrotnie, i wlot wylot się nie zgadza .
załozyłem tak jak sciągnąłem. 
jutro podmienię bo dziś zaczęlo padać i się ściemniło a auto akurat nie mieści się w garażu
wąski77  
   / 2024-09-24 19:49:33  / 
Nie jestem pewny ale chyba kiedyś ktoś pisał że te popychacze to miały różne długości.
Albo to o V6 chodziło.
PL / 2024-09-24 20:07:40 /
moze byc różnica między OHC a V6.
Ale tu była zmiana z OHC na OHC.
wąski77  
   / 2024-09-24 20:08:45  / 
Miały różne długości do zastosowania z podkładką ebonitową lub bez, ale jeśli zdjęty cały komplet to powinno być ok.
Pomiędzy R4 i V6 to jest na pewno różnica.
 
PL / 2024-09-24 20:10:50 /
ogólnie chciałem tylko potwierdzenia czy EFI mimo braku pompy ma na wałku krzywkę do napędu.
Ale ja Marcin mówi że ma to ma. I nie ma dyskusji :))
Z pozostała częścią sobie jutro poradzę. 
wąski77  
   / 2024-09-24 20:11:50  / 
wąski, nie przejmuj się. Idź do kolegi Mike'a, on powinien gdzieś mieć mój wałek od pompy paliwa. Bo założył mi pompę bez niego. ;-)
Bartłomiej  
   / 2024-09-24 20:57:52  / 
Tez robiłem przejście z efi na gaźnik i wszystko działało ale właśnie popychacz pompy paliwa miał dwie długości.
mishq (Mateusz G.)  
   / 2024-09-24 21:25:31  / 



