logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Tnie bieżnik tylnich opon

Tnie bieżnik tylnich opon

Jak w temacie. Zjechało mi zimówki od wewnętrznej ale na tylnej osi. O co chodzi??
Buxiaki

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-05 16:07:45 /


Może masz źle osadzone (dobrane)felgi i opona trze od wewnątrz o zawieszenie

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-05 16:33:46 /


Młody - a w jakim aucie, że spytam? Jesli w Capri to tylko musi o coś obcierać. Sprawdź mijanie sie koła z resorem, stabilizatorem, amortyzatorem, wydechem itd. Pewnie masz felgi z Taunusa o za duzym ET.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-05 16:38:17 /


a jak grania to zwyczajnie ustaw zbierzność....

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-05 19:06:21 /


Panowie. Przez domniemanie można przyjąć, że Capri... Wystarczy rzut oka na profil :)

A co do scierania opon po wewnętrznej. Przy sztywnym moście to albo jakieś dziwne opony (krzywe komplementarnie, po obu stronach równo :) ) albo docieranie przez źle dobrane ET.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-05 21:17:54 /


Jak w Grani ustawić zbieżność tylnich kół? Moja z tyłu jest trochę rozkraczona i nie bardzo mogę wyczaić przyczynę.

aeroarte / 2005-03-06 08:55:08 /


Aeroarte - co to znaczy rozkraczona? Rozbieżna? Zżera koła od środka? Czy może mówisz o kącie pochylenia kół, a nie o zbiezności?
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 09:20:00 /


To chyba kąty.

aeroarte / 2005-03-06 10:10:38 /


Jeśli chodzi o regulację kata pochylenia. to możesz jedynie wymienic albo zregenerować tylne spręzyny. Warto było zrobic to przed zimą, bo w przypadku niezaleznego zawieszenia tyłu na osi dwuprzegubowej (Grania, Sierra, Scorpio) za duży negat tyłu oznacza za mały przeswit między główką dyfra a nawierzchnią, co w przypadku jazdy w śniegowych koleinach bywa niekiedy baaaaardzo kosztowne. Teraz na sniegu tego nie zauważysz, ale jak już asfalt będzie suchy i ocenisz, że w wyniku tego za dużego pochylenia masz zżarte od środka opony, to wystarczy tylko zmienić sprężyny. Jesli natomiast negat jest za duży a opony są OK, to po zmianie sprężyn musisz zmniejszyć zbiezność tylnej osi (regulacja na punktach mocowania wahaczy).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 11:03:14 /


Capri mk III felgi oryginalne opony dębica frigo 175/13 nic nie trze

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 18:38:19 /


no więc zostaje skrzywiony tylny most.. miałem tak w jednym z taunusów :)) most skrzywiony był w banana :) gość zawracał na ręcznym i przyłożył w krawężnik..
koła z tyłu były minimalnie rozbierzne przez to..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 18:48:43 /


w takim razie nie ma mozliwosci zeby zdzieralo, przeciez to sztywny most
moze kupiles uzywane opony, jak bylo sporo bieznika to nie bylo widzac roznicy a po jakims czasie sie pokazala

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 18:50:45 /


Opony nówki pewnie most puuknięty kurcze. :( Dzięki.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-06 22:01:05 /


Aeroarte - masz poprostu przysiadniete spręzyny, tylko nie przesadzaj z podnoszeniem tylu, bo bedziesz jezdzil jak na wierzcholku drabiny z obawa ze wypadniesz z zakretu, albo przynajmniej rozwala sie amorki ktore beda sie rozciagac do konca.

Ja sie podepne z pytankiem:
Jaką zbieznosc mam ustawic na tyle w granadzie, opona 215/50/17, felga 8,5 cala, et 30 zeby najlepiej sie jezdzilo?? Kąt pochlenia kola zero lub minimalny negat ;P

Mysza liil (EM) / 2005-03-07 07:04:45 /


Dzieki

Mysza liil (EM) / 2005-03-10 09:32:08 /


Chodzi o to,że tylne od sedana założyłem na przód i dla wyrównania poziomu chcę na tył założyć od combi.Co myślicie o takim rozwiązaniu? Mysza kątów nie znam ,to musi ktoś mądrzejszy.

aeroarte / 2005-03-10 09:47:15 /


A tak troche OT... problem w Grani... zainstalowałem używki 195/70/14 na przednią oś... nie były rewelacyjne ale lepszy rydz niż nic bieżnik wyglądał ok... pojechałem po założeniu opon na ustawienie zbierzności... po czterech miesiącach okazało się ,że lewa opona ma zdarty bieżnik na skrajach opony z lewej i z prawej do łysego... a prawa opona tylko z lewej strony i to minimalnie... jakieś sugestie co to może być?? A wszystkie końcówki i gumy w zawieszeniu nowe . Gdy ustawiałem zbierzność z przodu nmiałem stalowe fele a z tyłu alusie, oczywiście oryginały granadowe...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-10 10:38:17 /


w lewej za malo powietrza a w prawej prawdopodobnie zly kat pochylenia kola , czyli tulejki wahacza gornego badz tulejka dolnego jesli sworznie zwrotnicy masz oki.

Mysza liil (EM) / 2005-03-10 10:57:40 /


Mysza mnie uprzedził, ale mo recht :)
Lewa bezdyskusyjnie kwestia ciśnienia, a w prawej [jesli sciachana od środka] albo za mała zbiezność, albo za duży negat pochylenia.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-10 11:46:38 /