logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Kodyfikacja panewek by Ford ( panewka , panewki )

Kodyfikacja panewek by Ford ( panewka , panewki )

Mam mały problem z dobraniem panewek głównych do 2,0 V4 Essex.
Co oznaczają kolory w tabelce poniżej i który z nich jest właściwie nominalny ? Jeśli w ogóle któryś. Glacier , Vanderwell i inni nie podają wymiaru na opakowaniu , tylko STD , STD +0,10'', STD +0,20'' itd. Więc który kupić jeśli wymiary mojego wału są w przedziale 63,519 - 63,526 ?

212

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 18:01:55 /


Na moje oko to STD.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 18:24:20 /


pytanie w zasadzie jest - do którego "koloru" odnosi się STD na pudełkach części zamiennych ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 19:52:13 /


Na dziś - podejrzewam, że do obu :) Nie ma już luksusu wyboru. Jeśli nie kosztują majątku, to po prostu kup, załóż, przykręć stopy wału (wał cały czas luzem leży obok) i zmierz średnicówką.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 20:00:33 /


Marcin, tam są 4 kolory dla nominału. Pół biedy jak kupię za małe , ale może ktoś ogarnia to.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 20:05:55 /


Obu pierwszych znaczy się. Kolejne dwa to już trochę duża różnica.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-06 20:05:59 /


Kolory zapewne oznaczaja gradację wymiaru do panewek standardowych. Często w ksiązkach serwisiwych jest opisane w jaki sposób się dobiera. Należy pomierzyć i dobrać odpowiednie. Czasami na bloku sa od spodu oznaczenia i wg ich się dobiera. Pierwsze wymiary to zapewne grubość scianki panewki a drugie to średnica wału lub otworu jaki tworza panewki. Marcin pewnie ma rację aby zmontować na sucho i pomierzyć.

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-07 23:29:54 /


to jest świetne wyjście, jeśli się ma panewki w ręku. Ja mam gościa w UK , który ma do dyspozycji STD +0,1 , STD +0,2 , STD +0,3 , STD +0,4 , STD +0,5 , STD +0,6 i pyta się które ma mi wysłać, a ja nie wiem co mu odpowiedzieć....

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-08 10:17:39 /


Wydaje mi się, że to co podałeś to są nadwymiary, a wał masz w wymiarze STD.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-08 10:23:50 /


Standardy tez potrafią byc w róznych wymiarach. To właśnie ta gradacja. Aby wytypowac właściwe wcale nie trzeba miec panewek w rękach tylko wiedzę jak to sprawdzić które mają być. Książka serwisowa (najlepiej oryginał) powinna zawierać taką informację jak ustalić którą gradację wybrać.

urbek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-09 00:27:50 /


Urbek, sęk w tym, że obecnie nikt już nie pamięta o gradacji STD panewek do silników z tamtych lat. Tak niestety zazwyczj jest. Dlatego trzeba wszystko mierzyć samemu i nie do końca wierzyć napisom na pudełku i zapewnieniom szlifierzy.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-07-09 08:31:48 /


Może ktoś ogarnia ale w V8 Forda 289" doszukałem się takich oto rozmiarów panewek .
STD , 0.001" , 0,010", 0.020",0.030" oraz 0.040 " . Zastanawia mnie druga pozycja czyli 0.001" czy to jest taki nieco nadwymiarowy "nominał" jeśli np. uznamy że nie szlifujemy wału ? Z pomiarów wychodzi mi bardzo minimalne zużycie wału i wolałbym polerować tylko czopy i nowe panewki . Czy dobrze kombinuje ?

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-22 14:12:32 /


Tak, są takie panewki miedzyremontowe. Zakłada się je bez szlifu, zwykle maja naddatek 0,05mm. Można zrobić polerkę ale nie trzeba.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-04-22 17:08:52 /


podepnę się zapytaniem:
Składam silnik na oleju millersa do montażu silników.
Zastanawiam się, czy między panewki a blok silnika również nałożyć cienką warstwę tego oleju, czy złożyć to na sucho?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-24 16:56:51 /


sucho ? zeby nie obrócily sie na dzien dobry

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-24 17:58:52 /


Między panewki a blok nigdy nic nie daję. Dopiero na panewki. Ale...
Ten olej to glut. Jeśli silnik ma być niedługo uruchomiony, to lepiej dać tam zwykły olej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-24 18:03:47 /


no właśnie może minąć kilka(naście) dni zanim uruchomię silnik, a on o tyle jest fajny, że nie ścieka. Tak się zastanawiam, bo ma ta warstwa jakąś tam grubość i po prostu nie wiem czy po skręceniu wszystkiego odpowiednimi momentami nie będzie "za ciasno".

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-24 18:37:40 /


Do Kolonii daję zwykły olej. Przed odpaleniem wyjmuję aparat, wsadzam nasadkę na napęd prędkościomierza i kręcę wiertarką, aż olej wylezie konikami. Wsadzam aparat i odpalam nasmarowany silnik.
Za to do mietka M116/117 tylko olej montażowy. Ten cholerny silnik pierwszy raz to o zawał serca niemal mnie przyprawił. Ma tak potężny główny kanał dystrybuujący olej, że napełnia się około minuty. Więc wszystko przez tę pierwszą minutę pracuje na tym, co mu tam wpakowaliśmy w czasie montażu. Prawie rozebrałem silnik z powrotem, jak po pół minucie ciśnienia nie było... Posrany byłem po pięty...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-05-24 18:39:22 /


Ale pod panewki nigdy nic nie dawaj. Na panewki, tam, gdzie wał - oczywiście. Ale nie lubię tam dawać montażowego, bo potem przy odpaleniu musisz drugie aku podpinać, tyle prądu do rozrusznika trzeba.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-25 18:41:14 /


no dobra, to chyba dałem ciała, bo posmarowałem panewki olejem z obu stron. Pytanie, czym to grozi? Główne są dokręcone momentem 95Nm a korby 60Nm

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-25 23:10:29 /


nic, ale zrób wstępne napełnianie magistrali wg przepisu powyżej i docieraj z głową.

Wieki temu, kiedy zrobili mi ciasny szlif wału, zrobiłem wstępne docieranie ciągnąc samochód po włożeniu silnika bez świec z małą prędkością obrotową. Nie wiem czy to faktycznie coś dało, ale silnik (Pinto) przeżył 3 budy i dokonał żywota z powodu głowicy. Jedna ciekawostka, to silnik po ok 3 km otworzył termostat.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-26 08:13:38 /


Będzie dobrze. Ale korby to chyba trochę za mocno. Co to za silnik? Wszystkie które znam, a kilka w sumie już miałem w rękach, mają moment dokręcania w okolicach 30Nm

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-26 08:42:18 /


YB chyba? ARPy mają w instrukcji 45 ft*lb ≈ 60 Nm.

Konar / 2019-05-26 09:32:02 /


silnik to YB. Service manual podaje dla głównych 87,5-101 Nm a dla korb 55-60Nm.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-26 09:57:37 /


A, to chyba, że tak.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-26 15:18:15 /