logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Oleje silnikowe do starych samochodów

Oleje silnikowe do starych samochodów

Chciałbym poruszyć temat olejów silnikowych do starych samochdów. Proponuję formę ankiety o następującej treści:
------------------------------------------------------------------------------
| samochód | producent oleju | klasa lepkości | klasa jakościowa | zł/litr |
------------------------------------------------------------------------------
|capri 2.3 | Castrol | 15W-50 | SG/CD | 15 PLN |
------------------------------------------------------------------------------

tombar / 2002-01-14 08:12:16 /


taunus 2,9 ;losos syntetic ; 5W-40 ; ??? ; 20PLN

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-14 08:23:16 /


------------------------------------------------------------------------------
| samochód | producent oleju | klasa lepkości | klasa jakościowa | zł/litr |
------------------------------------------------------------------------------
|capri 2.3 | Shell Helix (zółty)| 15W-40 | SG/CD ? | 20 PLN |
------------------------------------------------------------------------------
a obecnie Orlen jak wyzej tylko 9,50 PLN - po remoncie być moze pólsyntetyk lub syntetyk - artykuł o starych samochodach i olejach jest w nowym numerze "Automoblisty".
Pzdr.
Rafał

rafik / 2002-01-14 14:27:41 /


capri 2.3 ] Lotos mineralny ] 5w-40] klasa niewiem] 5l 34 zł
i jezdzi zajebiscie

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-01-14 18:54:25 /


moim zdaniem sprawa jest prosta masz silnik jak zegarek , nie bierze grama oleju to mu nie zaszkodzi castrol magnetc a jak ci łyka litr na 100 to lejesz lotos mineralny i poszedł . Chyba jedna rzecz to nie zmieniać gwałtownie klasy jakościowej (nie lepkościowej) oleju. Mam dwa stare Fordy (niestety nie capri) i oba chodzą jak należy. Bebechy czyściuteńkie -20 stopni i palą bez problemu. Olej to lotos syntetyk, żadna rewelacja ale jest OK. Druga istotna rzecz to oleje do mostu i skrzyni. Sprawa zależy od podejścia ; ja mam skrzynię po remoncie i wlałem oryginalny olej Ford (dość drogi) i już nie mam problemu z poruszaniem rano dźwignią biegów

ogór / 2002-02-21 22:59:39 /


Jak nikt nie dwiedza tego pytania to ja się dopiszę
|capri 2.8 | BP | 15W-50 |hmm na opakowaniu jest napisane API SJ/CF i coś ta jeszcze:)| 11.60 PLN |
------------------------------------------------------------------------------

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-16 13:37:43 /


Duzo o tym myslalem. Faktycznie wlac dobry olej do takiego silnika to spox rozwiazanie, ale jak ma sie Mk1??? Przeciez nie bylo wtedy takich wypasow i te samochody jezdzily, jezdza do dzisiaj???

Piotr / 2002-10-16 22:14:12 /


Czym różni się olej do silnika Diesla od oleju do silnika benzynowego ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-25 10:34:30 /


capri 2800 | Lotos mineralny | 15w-40 | pudelko wyrzucone | 6,8 (5l-34zl) (jest ok, predzej 2300 olej ten sam i tez ok :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-06-26 02:44:36 /