logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Regulator siły hamowania Taunus

Regulator siły hamowania Taunus

Po Taunusie 2,3 Ghia zostało mi coś takiego.
Jest to chyba regulator siły hamowania kół tylnych.Zastanawiam się czy montować to do innego Taunusa.Daje to coś wogóle.Na jakiej zasadzie to działa?
Z prawej strony wchodzi przewód od pompy a z lewej wychodzi n koła tulne.

PL / 2014-12-17 18:06:37 /


To ma zapobiegać blokowaniu się kół tylnych podczas hamowania. Jest tam kulka która się kula:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-17 18:45:25 /


Jak w tym innym taunusie nie było korektora to zapewne ma małe bębny i korektora nie potrzebuje. Więc nie montować jeśli nie było.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-17 19:28:14 /


Jako że tamten miał silnik 2,3, most 3.44, wspomaganie kierownicy i wszystko to mam włącznie z dużymi bębnami to w takim razie warto chyba zamontować by było ten regulator jako że cała reszta też będzie z tamtego auta.

PL / 2014-12-17 22:50:36 /


Do tego musi być ori mocowaie..

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-19 23:52:53 /


W odpowiednim miejscu

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-20 00:00:09 /


Mocowanie to nie problem tylko czy to ustrojstwo coś daje?

PL / 2014-12-20 03:43:20 /


Wg mnie daje. Jak czasem zawiesi mi sie to w Granadzie to tylne lewe koło blokuje się szybciej niż przed po wciśnięciu hamulca. Dużo szybciej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-20 05:56:52 /


zdemontowałem to dziadostwo do odmalowania itd. i teraz nie pamiętam, którą stroną to zamontować... (łbami od śrub w stronę przodu auta, czy odwrotnie?)

Al_Coholik / 2016-01-19 19:23:36 /


Tak jak na zdjęciu z lewej strony przy czym lewa strona zdjęcia jest od strony serwa.Z prawego wyjścia przewód do pompy a z lewego wyjścia idzie przewód na tylne lewe koło.

PL / 2016-01-19 19:53:56 /


no to wszystko gra, dzięki!

Al_Coholik / 2016-01-19 19:58:05 /


Mogę się mylić, ale regulator po takim zdjęciu i ponownym montażu powinno się odpowiednio ustawić pod odpowiednim kątem, bo tak może działać zbyt mocno lub nie hamować tylnej osi...

Szramek Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-20 14:19:05 /


Pamiętam jak 3kont fajnie to ustawiał na torze w Kielcach;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-20 14:41:57 /


nie można go zamontować pod innym kątem niż fabryka wymyśliła. Jest oryginalnie odpowiedni stelaż na karoserii. Jedyny problem jaki miałem ja, jest tego typu, że regulator jest symetryczny i można założyć go odwrotnie, co raczej nie będzie dobrym rozwiązaniem

Al_Coholik / 2016-01-20 14:42:04 /


A w stelażu nie ma "fasolki"? Jak nie odkręcałeś od stelaża to nie ma sprawy.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-20 14:52:30 /


Fasolkę to Trójkąt se mógł zrobić do regulacji, fabrycznie ma jedno właściwe miejsce.

Mysza liil (EM) / 2016-01-20 15:10:22 /


w stelażu są tylko 2 dziury na śruby bez możliwości regulacji kąta położenia

Al_Coholik / 2016-01-20 15:11:33 /