logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Bardzo szybko pulsujący pedał hamulca

Bardzo szybko pulsujący pedał hamulca

Cześć,
Mam następujący problem z moim Transitem '94.
Pedał hamulca ma bardzo duży skok jałowy, łapie na samym końcu, dodatkowo nawet najlżejsze złapanie hamulca powoduje bardzo szybkie i mocne pulsowanie pedału hamulca (wręcz jakby był ABS lub tarcza była powykrzywiana w wielu miejscach na obwodzie). Pulsowania nie czuć w ogóle na kierownicy, ale czuć, że "trzensie budom".

Układ hamulcowy klasyczny: z przodu tarcze z pływającymi zaciskami, z tyłu bębny, pompa mechaniczna dwusekcyjna z serwem, bez ABS, regulator siły hamowania tylnej osi zależący od poziomu załadunku "paki".

Rozebrałem całe przednie hamulce i nie widzę nic nienormalnego - tarcze nie mają bicia zauważalnego przy pomocy prostych narzędzi, zaciski i klocki w porządku.

Macie jakiś pomysł? Bo BARDZO nie chce mi się rozbierać bębnów :)

Konar / 2014-12-21 11:23:37 /


Sprawdź czy ręczny tez pulsuje.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-21 11:34:10 /


Masz rozsypane zamoregulatory z tyłu i pewnie ich fragmenty mielą się w bębnach a wpadając co i rusz pod szczękę - niszczą Ci bębny.
Więc zwalaj tył...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-21 11:40:24 /


Niestety, hamulce bębnowe wymagają rozbierania co jakiś czas.

Mysza liil (EM) / 2014-12-21 16:13:51 /


Rozebrałem bębny. Jeden zawias szczęki był urwany przez co szczęka odchyliła się do zewnątrz i zdarła nieco "bokiem". Oczywiście wszystkie szczęki prawie bez okładzin - nikt tego nie rozbierał od nigdy :)

Niestety po wyczyszczeniu wszystkiego i założeniu kompletu nowych szczęk co zajęło cały dzień - bez zmian :( Pedał dalej pulsuje więc wychodzi na to, że problem jest w hydraulice. Pompa?

Konar / 2014-12-28 22:11:58 /


Przez wcześniejsze pulsowanie nierówno wydarły się bębny ? A może i tarcze ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-28 22:47:08 /


Na zaciągniętym ręcznym nie czuć żadnego drgania więc mechanicznie chyba jest w porządku.

Konar / 2014-12-29 01:04:31 /


Mors na przewód/przewody elastyczne tylnych hamulców i daj znać jak się zachowa przy hamowaniu. Tylko za daleko nie jeździj z takim wspomagaczem 😀

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-12-29 01:14:33 /


Efekt jest nawet przy minimalnej prędkości i lekkim - dosłownie - muśnięciu pedału hamulca, więc wystarczy mi toczenie się po placu pod warsztatem.

Konar / 2014-12-29 01:24:41 /


No to zaciskaj pojedynczo morsa i sprawdzaj.

Mysza liil (EM) / 2014-12-29 08:29:44 /


przednie hamulce oprócz pedału czułbyś na kierownicy. Więc masz pochrzaniony tył. Proponuję zawieźć bębny do tokarza i on prawdę Ci powie. Później przetoczy i będzie gitara.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-12-29 11:56:35 /


Chyba, że piasta krzywa to przetoczy i nic się nie zmieni.

Mysza liil (EM) / 2014-12-29 19:27:18 /