logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Problem z panewkami

Problem z panewkami

Witam, prosze wszystkich, którzy grzebali przy silnikach Granady V6 2300 o pomoc a mianowicie: mam dwa silniki V6 2300 jeden standardowy a drugi ponoć z wersji USA,ja sie na tym nie znam, oba są do remontu, niby takie same a inne. Głowice i kolektor ssący róznią sie dosc znacznie a dokładnie chodzi mi o panewki, kupiłem nówki które idealnie pasują do silnika standardowego natomiast po załozeniu ich do silnika niby z wersji USA okazuje sie ze po skręceniu panewki nie zchodzą sie ze sobą, jest przerwa między nimi jakies 0,5mm. Wał korbowy (standrad) ma oznaczenie 82 TM-6303 GA natomiast ten (USA) ma oznaczenie 78 TM-6303 BA. Czy jest jakas róznica miedzy nimi bo ja nie mam pojecia. Ten z USA ma tez grubszą obsade tryba rozrządu. Chciałem zrobic renont silnika tego USA bo blok jest w bardzo dobrym stanie ale nie wiem co z tymi panewami, czy bedą pasowały te co kupie.Czy ktos sie juz z czyms takim spotkał??Co z tym zrobic?? Prosze o jakąs rade, jestem tez na gg po 20-ej 5865417
Pozdrawiam

muczas / 2005-04-16 07:59:52 /


odczytaj oznaczenia silników: przy aparacie zapłonowym, litera odlana na bloku i na powierzchni przylegania lewej głowicy nad numerem silnika.
Następnie wejdź w Garaż i rozszyfruj je.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-16 17:04:39 /


witam, przy aparacie zaplonowym jest cos takiego jak na zalączonym skanienatomiast kodu nad numerem silnika nai mam bo ktos zrombał szlifierką, wiec sie juz chyba nie dowiem co to jest:(

muczas / 2005-04-16 21:16:56 /


Kurka tylko co to za amerykanski koeln moze byc?? Po woli moze rozszyfrujemy. Ja napisze tyle: Zajac w swojej granadzie ma silnik 2.3 rozwniez z grubszym (niz we wszystkich 2,3 z ktorymi sie spotkalem, 108 czy 114 konnymi) osadzeniem trybu rozrzadu na wale korbowym, jak i wieksza srednice kola pasowego - identyczne jak w 2,8i, rowniez na 2 paski, co jest niewatpliwie ewenementem w 2.3 Uszczelniacz na wale tez jest jak w 2.8, zawsze sie zastanawialismy co to za silnik, bo zadne z katalogow uszczelniaczy nie przewiduja dwoch typow tego simmeringa na wal do 2.3 Na poczatku rozkminka byla taka, ze moze to od jakiejs 2,3Ghia, coby osprzet i klima podchodzila od 2,8...
Ale 2.3 jest to napewno. I co dalej?

Jesli chodzi o te panewki to mierzyles waly, czytales oznaczenia z panewek? Moze ktorys jest po szlifie i dlatego nie pasuje jedno do drugiego.

Mysza liil (EM) / 2005-04-16 21:42:54 /


Oj, nie doczytalem.
Z tego co piszesz, wnioskuje ze masz przed soba 2 koelny, starszy ktorego numer zaczynasz od 78 TM-xxxx xx i nazywasz USA, jest to wersja 108 koni, oraz ten drugi nowszy 82 TM-xxxx xx, czyli pojawil sie w autach od 82 roku, 114 koni, ma wieksze zawory i kanaly dolotowe, zas grubsza obsada tryba rozrzadu wskazuje na to co napisalem powyzej - uszczelniacz, obudowa rozrzadu i kolo pasowe jak w 2.8, tylko PO CO?? Niewykluczone, ze na potrzeby granady 2,3 Ghia z klimatyzą, ale to niekoniecznie jest powod.

Mysza liil (EM) / 2005-04-16 21:51:05 /


Hmm moje 2300 tez ma podwojne kolo pasowe, pochodzi z Granady chyba 1984, kod silnika YYP.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-17 00:46:20 /


2300 z 1981r.
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-17 02:09:46 /


Oj, chyba juz wiem co jest grane:(, co do wałów to oba są nominalne jednak panewki z tego silnika do którego nie pasują nowe nie mają zadnych oznaczeń, podejżewam ze ktos juz bawił sie w dorabianie panewek, mało tego - zmierzyłem srednice obsad panewek w korpusie silnika i okazalo sie średnica rózni sie od fabrycznej o 0,4mm czyli wynosi 61mm +-0,05, a fabryczna wynosi 60,60mm więc chyba z tad ten luz panewek po skręceniu. Teraz nie wiem czy trafiłem na felerny egzemplaz silnika czy juz ktos sie bawił i rozwiercił obsady pod dorabiane panewki. Tak czy owak z tego bloku juz chyba nic nie bedzie (a szkoda bo jest w zajebistym stanie). Chciałem sie jeszcze dowiedziec czm sie róznią silniki YY od np YZ, czy bloki róznią sie czyms czy róznią sie tylko glowice tych silników, jesli tak to czym??
Pozdrawiam

muczas / 2005-04-17 09:55:23 /


nie zrażaj się i drąż temat dalej, bo jest to mało prawdopodobne by ktoś uszkodził gniazda panewek, a co dopiero by miał odpowiednio dokładne maszyny by to zrobić ;)

Do niemal każdej "dziury" można też dorobić panewki na wymiar, podając oczywiście średnicę gniazda i wałka. W ten sposób uratujesz blok, tylko że możesz pójść z torbami za dorabianie ;)

pozdro

P.S. w Gdańsku jest dobry zakład

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 22:16:05 /


Czy ktoś mógłby mi polecić dobry warsztat dorabiający panewki? W dowolnym miejscu w Polsce, byle dobry ;)

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-10 11:54:25 /


Autoszlif - Nieszawka pod Toruniem - (56) 6781235 - kiedys szukalem do mojego to tylko tam mieli. Rowniez dorabiaja.
Pozdr

fireone / 2006-04-10 12:37:21 /


Szukam do V4, da sie kupic czy trzeba dorabiac ?

ew. czy podejdą od V6 ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-10 12:49:31 /


V4 to obcięte V6, wiec powinny pasować ;)

michalch83 / 2006-04-10 12:59:54 /


Chyba odwrotnie... V6, to poltora V4. A V4 pierwotnie powstal jako polowa V8..

Pozdro..

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-10 13:29:51 /


Dzwoniłem do tego Torunia, ale niestety sami nie dorabiają panewek. Polecili mi zakład w Pruszczu Gdańskim. W innym miejscu polecono mi firmę Gomet w Warszawie. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenia związane z którąś z tych firm?
Przy okazji pytałem w róznych miejscach o ceny szlifów i zdobyłem następujące wartości, może komuś sie przydadzą - regeneracja korb 40-50zł za sztukę, szlif wału korbowego V6 200-350zł (pod konkretne panewki 525zł), osiowanie gniazd panewek głównych V6 350zł, dorobienie panewek komplet V6 ok 500-560zł.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-10 13:53:25 /


Irpac spróbuj jeszcze spytać www.sprawka.com.pl (033)360-43-33. Też mają adresy do takich co dorabiają pierścienie i panewki. Przy okazji bardzo dobry warsztat a za szlif wału zapłacisz znacznie taniej.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-10 19:13:49 /


granadziarz_3M - mieszka w Pruszczu Gdańskim ,może coś wie o tej firmie.U nas jest filia firmy Holenderskiej MRT- polska ,robią remonty silników . Myślę ,że dużo taniej. Tel 041-273 38 97,ale panewek nie dorabiają.

aeroarte / 2006-04-10 19:34:04 /


Do v4 podchodzą panewki od v6, jak najbardziej. Dostepne sa GLYCO (Federal Mogul) zakladane fabrycznie tylko z logo forda. Mozna kupic rowniez inne. Co do osiowania korbowodow i bloku - fajna zabawa, ale silnik ktory tego wymaga chyba jest juz dawno trupem i trzeba go wyrzucić. Bo skad potem (tanio!) panewki z nadwymiarem w obie strony?

Mysza liil (EM) / 2006-04-10 21:25:25 /


Wymiar zostaje ten sam.Osiuje się i obniża stopki .Skrócona jest przez to wysokość bloku. Jak jest bardzo krzywy ,to oczywiście na złom.

aeroarte / 2006-04-11 07:50:11 /


Ja mam problem z panewkami do wałka wyrównoważającego:((
do V4 oczywiście...

Nigdzie ni ma..... a koszt dorobienia:(((((((

mać twa mać..... trza będzie wsadzić inne serducho:((((

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 08:20:30 /


palio, nadałem temat koledze z hurtowni, takiemu magikowi, co jak powie, że nie ma to nie ma i ch....
zobaczę co on na to......

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 08:29:28 /


mińsk mazowiecki. jest warsztat który dorobi panewki wałka rozrządu czy wyważającego. koszt nie jest mega wygórowany. temat mi znany bo robiłem u nich silnik do triumpha spitfire

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-11 08:52:43 /


Co do osiowania to silnik nie jest raczej krzywy ale po pomiarze gniazd panewek głównych wyszło, że są minimalnie zowalizowane. A blok podobno zawsze się troszkę krzywi przez lata grzania i chłodzenia i przy zakładaniu nowych panewek warto poprawić te gniazda, bo ponoć zdarza się, że nowe panewki mogą mieć miejscami za duży lub za mały luz, jeśli się nie zrobi szlifu.
Dzwoniłem do MRT ale niestety specjalizują się w rzędówkach, a to jest V6. Nie chcięli się podjąć.
Pruszcz Gdański wiem, że jest dobry (robią zdaje się panewki na większą skalę), ale daleko, a wolałbym żeby już jeden warsztat robił i panewki i szlify, wtedy będę miał pewność, że wszystko ładnie pasuje. Dlatego kusi mnie ten warszawski Gomet, bo ma rozsądną ofertę, ale trochę się obawiam, bo nikt nic o tym zakładzie nie wie. Gomet twierdzi, że dorobi idealnie panewki i wszystko spasuje indywidualnie dla każdego czopu. Dostanę silnik z powrotem gotowy do złożenia, przy czym dana panewka będzie miała swoje ustalone miejsce.
Co o tym myslicie? Czy się nie bawić w takie cuda, zrobić szlif gniazd, wału i dorobić do tego zwykłe nadwymiarowe panewki?

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 09:14:04 /


jak robiłem swoją v4 to tez była wizja wymiany panewek na wałku balansowym ale sie obeszło.Z tego co pamietam to w kraku jest taki gość co robi takie rzeczy a napewno juz u was w wawie:) tylko musi miec blok i oczywiscie wałek. jakby co to mam taki wałek gdzies w garazu

capriman / 2006-04-11 09:56:52 /


Palio, zlituj się jeszcze z tą wymianą silnika, nie wiem na ile to sensowna opcja, ale panewki mają np. w oldcars.de: http://www.oldcars.de/shop/index_en.htm?f=NR&c=42341010-7&t=temartic&exact=1

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-11 11:19:51 /


Palio, a jeśli uważasz, że ściąganie z OldCars jest za drogie, to przed pomysłem ze zmianą silnika zastanów się jeszcze nad dorobieniem tych panewek. Za panewki wału korbowego (10szt) chcą ok.520zł. Na tym wałku są chyba tylko 2, więc powinno być znacznie taniej. Jak chcesz to będę dziś u tego warszawskiego speca to zapytam.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 11:41:29 /


mruczas, sprawdz czy masz nabite numery silnika na tym bloku co to niby usa jest. sprawdz tez skok tloka i jego srednice. moze masz 2.8 od stanga 74-78. do niego dostaniesz panewki na kazdy szlif co 0,01''.
jesli blok jest w idealnym stanie to go ratuj, na moim nakrecono 400kkm i nie ma progow- sa nie do zarypania.
pozdro

Kriss_MustangII / 2006-04-11 12:27:19 /


tytuł wątku mi się zgadza. Poniżej kiepskie foto przedstawiające problem pewnej panewki - ktoś ma jakieś pomysły czemu się to tak złuszczyło? Dodam, że panewa wraz z koleżankami założona była zaledwie rok temu.

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 10:25:52 /


coś z ciśnieniem oleju, może jakiś kanalik przytkany, pałowanie na zimno...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-13 11:44:33 /


pompa wysokocisnieniowa założona razem z remontem dołu silnika - dodatkowo sprawdzona podaje cisnienie aż miło, pałowanie na zimno odpada, bo gonił na CA Cup w temperaturze 30 stopni+ i nawet po długich przerwach w tym upale nie schładzał się poniżej 70 stopni. Więc może właśnie zbyt wysoka temperatura oleju? Przytkane kanały... mozliwe - jak to sprawdzić?

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 11:49:29 /


a olej jaki masz? chłodnica oleju jakaś jest?
zegrek masz od oleju? coś pokazuje?
zmierz ciśnienie na wyjściu czujnika,
obejrzyj smok, czy nie ma klusków z sylikonu, albo innego badziewia,

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-13 11:51:49 /


olej castrol 10w60, dodatkowo zalany liqui molly. Brak chłodnicy oleju (ale już poważnie się zastanawiam nad założeniem). wskaźnik cisnienia pokazuje po "caprikowemu" lekko ponad czerwonym polem na wolnych i nie przekracza połowy skali na wysokich obrotach. Ale pompa daje jak trzeba, to sprawdzilem od razu.

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 11:59:01 /


A myłeś kanały olejowe przed złożeniem? Może coś w nich było?
Składałeś uszczelki na silikon, loctite, na sucho?
Wał był po szlifie/polerce?
A może po prostu wadliwa panewka?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 12:04:51 /


kanały myte, normalna uszczelka, wyważanie wału z kołem - robota raczej jak należy. panewka już pojechała do hurtowni w której była kupiona celem pokazania jej producentowi. Teoria mojego mechanika jest taka, że mogła to być chwilowa wysoka temperatura... ciekawe jest też to że pozostałe są zupełnie zdrowiutkie

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 12:15:39 /


akurat ta panewka ma najsłabsze olejenie?

to podpodra, czy korba?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-13 12:19:55 /


podpora

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 12:37:33 /


A nie podeszło coś pod nią przy montażu?

Mysza liil (EM) / 2011-06-13 15:23:25 /


no takich opcji można mnożyć wiele... nic to zakładam panewę, daję chłodnicę oleju - zobaczymy

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 15:32:31 /


a czop wału się nie uszkodził?

Mysza liil (EM) / 2011-06-13 16:29:40 /


Jeśli jest to pierwsza bądź ostatnia panewka to w grę wchodzi jeszcze skrzywienie wału. Chociaż to powinno być wyłapane podczas wyważania.
Obie połówki były tak zjechane??

Generalnie obstawiam jakąś wadę fabryczną.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-13 23:15:59 /


druga połówka była ok

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-14 08:42:37 /