logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » problem z przekl. kierownicza...

problem z przekl. kierownicza...

czesc wszystkim,
mam male problemo, mianowicie w moim samochodziku{Fiat 128 SPORT COUPE} zamontowalem silnik 1.4 ie turbo z uno turbo , wszystko jest cacy tyle ze kolektor i turbina sa bardzo blisko przekladni kierowniczej, mam oslone z podwojnej blachy aluminiowej z Ritmo Abarth na przekladnie kierownicza ale mimo wszystko silnik 2.0 abarth generowal mniej ciepla niz turbna, i tu pojawia sie pytanie do Was czy ktos ma jakis pomysl na"niezfajcenie sie" przekladni kierowniczej? chodzi mi glownie o jakis zastepczy typ smaru\oleju do przekladni ktory znosilby wysokie temperatury...????

Bartek128 / 2002-10-16 13:13:37 /


sa smary wysokotemperaturowe (polecam te z dodatkiem miedzi) ale musisz sie liczyc z tym ze z kierownicy zrobi sie mala silownia ;-)

konk / 2002-10-16 13:35:45 /


Cześć, a co myslicie o włożeniu takiego silnika z Uno Turbo do Taunusa 1.3 V4 z napędem na przód? dało by się zrobic taką przeróbkę?
Pozdrawiam
Richu

Richu / 2002-10-16 23:04:18 /


Aby załatwić temp. - są osłony z włókna szklanego ( taka gruba rura ), które mają z zewnątrz folię aluminiową jako dodatkowy ekran, przypomina to nieco droższą wersję izolacji centralnego ogrzewania
zakładasz to na turbinę, możesz dodatkowo jeszcze użyć specjalnego plecionego pasa azbestowego
Pamiętaj, że ta izolacja ochroni przekładnię i otoczenie przed wys. temp., ale jednocześnie podniesie temp. nie chłodzonej powietrzem turbiny.
No chyba, że masz turbinę chłodzoną wodą, więc nie będzie najmniejszych problemów

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-17 10:42:13 /


ad vocem - Richu i turbo V4

Problem polega tylko na tym, że fordowska V4 jest o kilkanaście cm krótsza od tego makaroniarskiego wynalazku, który jest przecież rzędowy. Motor z Uno Turbo wchodzi spoko do Capri, Taunusa, Escorta (podłużnego i poprzecznego) a nawet Fiesty, ale w 12M spodziewam sie problemu z przyczyn jak wyżej. Przecież SAAB 96, który wykorzystywał kompletny przód (motor, dyfer, skrzynia) z 15M, też mógłby pogonić z rzędową czwórką z modelu 99, gdyby tylko było na to miejsce. A tak produkowali równolegle przez 10 lat 2 motory - 1699cc/75 PS dla 96 (V4) i 1709cc/80 PS dla 99 (R4), w którym było więcej miejsca.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-17 18:50:26 /


Bardzo dziękuję za wyjaśnienie :) myslałem poprostu o tym, bo wydawało mi się na oko, że w 12MP6 prawie tyle miejsca co w Capri - szkoda :( cieszyłem się już myślą silniejszego motorka.
Pozdrawiam
Richu

Richu / 2002-10-17 19:35:28 /