logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Ford Taunus Bandzior by Greymouse 2,3 V6

Ford Taunus Bandzior by Greymouse 2,3 V6

Witam wszystkich, na imię mi Łukasz mam 27lat z wykształcenia jestem Mechanikiem, Jestem tutaj nowy, obecnie jestem szczęśliwym posiadaczem Taunuska TC3 z 82 roku, z racji iż bardziej siedzę w tematyce Forda Sierry niż starszego brata Taunusa proszę o pomoc.

Specyfikacja modelu
Ford Taunus
Silnik 2,3 V6 gaźnik pierburg neuss
Skrzynia 5-biegów
tylny most z 1,6

Następujący problem:
Samochód kupiłem nie dawno i zauważyłem coś takiego że strasznie dużo pali stosunkowo do przyśpieszenia ma się ni jak ponieważ auto zimne jedzie względnie gdy się natomiast zagrzeje stopniowo traci zapłon, zaczyna nim lekko poskubywać, aż w pewnym momencie ma dziurę w gazie ( pod gwałtownym nacisnięciu pedału gazu silnik spada na ułamek sekundy z obrotów poczym wykręca się spowrotem ) maksymalna prędkość to 100Km/h

Nie wiem czy przyczyną słabych osiągów i wysokiego spalania jest:
a) Zła regulacja gaźnika
b) Przełożenie w moście
c) To i To w/w
d) Coś wogóle innego

Drugie pytanie jakie posiadam to takie że jestem też na temacie zmiany tego silnika na
Scorpio 2,9 12V i chciałbym się dowiedzieć czy ktoś już coś takiego robił
tzn, co będę potrzebował co musze na 100% zmienić,

Na chwilę obecną podobno nie będę musiał zmieniać skrzyni, ale nie wiem jak to się ma do przełożenia w moście

i trzecie ostatnie pytanie czy może ktoś posiada w/w silnik tzn. 2,9 12V z wiązką itp itd na sprzedaż

Dziękuję za szybką odpowiedz. Pozdrawiam

Greymouse / 2015-02-18 19:05:25 /


Na początek zrobiłbym:
1. Regulacja zaworów, ale taka porządna, a nie na oko. Rozumiem, że wiesz jak to zrobić i znasz ustawienia?
Jak dla mnie to wygląda na ciasne zawory.
2. Ustawienie zapłonu
3. Pełna i porządna regeneracja gaźnika
4. Potem kable, świece, kopułka, palec.

A most z 1.6 sprawi, że auto będzie dobrze przyspieszało, ale V-max pewnie będzie ze 140. Most i skrzynia nie mają wpływu na prace silnika.


BTW. Nie wiem gdzie się uczyłeś na mechanika, ale z Twojej wypowiedzi wynika, że ta szkoła jest słaba......

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 19:39:16 /


Tzn nie mam doświadczenia w gaźnikach, ja wiem że mogę owszem wyregulować zawory, i odrestaurować połowę silnika, ale chciałem się upewnić że to nie jest jakaś głupota na 5 minut... ale jeśli mam regulować wentle, a później okaże się że są powypalane gniazda, etc co się z tym wiąże to szkoda mi inwestować w ten silnik, wolę zrobić z niego stolik a wsadzić tam coś EFi...

Do regulacji gaźnika potrzebował bym też analizator spalin..

jeśli chodzi natomiast o most to powiem tak że to ma się biedę zebrać... dlatego decyzja jest oczywista... swap... gdybym nie musiał zmieniać skrzyni to zainstalowałbym N9A do środka czy N9C (2,0 Dohc 8V) ale żeby to tam wrzucić zaś skrzynia potrzebna MT75 a do tego czary mary z wałem... także wolę wsadzić V-kę 2,9 12V colonię bo skrzynia już jest... i mieć spokój...

PS: Szkołę kończyłem dobrą., co nie zmienia faktu iż wolę zapytać kogoś doświadczonego w danym temacie niz coś spaprać.

Greymouse / 2015-02-18 19:53:16 /


dobrze wyregulowana 2,3 z buda Taunusa powinno sobie bardzo dobrze radzić

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 20:00:15 /


W czarnym macie zawsze będzie szybki :)

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-18 20:02:14 /


Tak swoją drogą to potrzebował bym przekładnię bez luzów, bez wspomy, drążki, i końcówki nie mówiąc o 4 sworzniach bo IC świeci na ten temat pustkami. Albo namiary na sprawdzone aukcje aledrogo...

Greymouse / 2015-02-18 20:03:46 /


hah analizator Zrób jednak lepiej stolik i wsadz 2,9 ;)

Kilgore / 2015-02-18 20:05:11 /


w kwestii zakupów zgłoś się do camaro lub chudera.

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-18 20:06:01 /


sworznie i końcówki kupowałem z zwykłym motoryzacyjnym oczywiście na miejscu nie mieli ale na następny dzień rano już były do odbioru

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 20:06:20 /


Do gaźnika jedyne co potrzebujesz to dobry słuch :-) Części na pewno Chuder, ale szukaj po allegro, można znaleźć likwidację sklepów i części lepszych firm są za grosze

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-18 20:07:09 /


Jaki masz gaźnik ? Ma dwa króćce paliwowe, tzn wejście i wyjście ? Czy tylko jeden przewód idzie do gaźnika.
Spaliny z wydechu to jakie są ?
Normalne, lekko pachnące jak by octem ? Czy wściekle gryzące, duszące, szczypią w oczy i próbują jak najszybciej uśmiercić ?
Jeśli to drugie to zajmij się wpierw gaźnikiem i sprawdz czy króciec powrotny jest taki sam jak doprowadzający paliwo. Jeśli wygląda na dorabiany to sprawdź czy jest pod nim specjalna zwężka dławiąca przepływ paliwa. Te gaźniki występują w kilku typach i są często przerabiane ale nie zawsze dokładnie.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 20:11:51 /


To zacznij jednak od zaworów zanim cokolwiek innego zaczniesz robić....
To jest godzina roboty z wypiciem browara.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 20:15:18 /


Niestety, przy złej instalacji gazowej zawory mogą się zapadać i wymagać regulacji nawet co 5 tys km. Szczególnie zawory wydechowe. Jeśli jesteś świeżo upieczonym mechanikiem samochodowym, możesz mieć ciężko na początku. Wiedza łatania progów pianką może być bezużyteczna w oldfordzie. PS. ksywke żeś se wybrał....

Mysza liil (EM) / 2015-02-18 20:41:40 /


:)

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-18 20:43:21 /


No tak. Ksywa zobowiązuje, ale może to dlatego na razie jesteś Szarą Myszą... ;)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-18 20:46:59 /


Przy złej instalacji gazowej zawory mogą potrzebować regoolacji co 100 km:-) i wiem co mowie :-)

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-18 21:45:00 /


Żeby wsadzić Dohca do taunusa potrzebujesz wykonać łapy, delikatnie poprosić belkę żeby silnik zszedł tak nisko jak to potrzebne i nie uderzał o nią przy hamowaniu, do tego wsadzasz MT75 delikatnie modyfikujesz ramkę wybieraka oraz otwór na lewarek, wsadzasz wał od Sierry dohc i już (tak wału nie trzeba skracać). Dobrym pomysłem jest też adaptacja przekładni od Sierry.
Tu masz w skrócie jak to zrobić i jak to wygląda: http://www.capri.pl/car/5615/4193

Dohca miałem u siebie w taunusie, ale nie ja jedyny :P

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-19 09:41:59 /


Co do instalacji gazowej to nie mam takowej, więc nie dotyczy mnie temat instalacji puki co..

Co do rad, podoba mi się bardzo pomysł z N9 i MT75 ale biorąc pod uwagę, dostępność do warsztatu, na którym pracuje dla własnych potrzeb, ilość przeróbek lub kwesti łap do wykonania oraz koszty stwierdzam że wychodzi po równo, bo za zdrowego Dohc 8V 125KM ze sierry trzeba dać min 500-600zł do tego skrzynia MT75 ok 200zł plus wał 100 zł, zrobienie łap, przeróbki i mamy ok 1000zł nie wliczając roboty bo sam sobie to bym zrobił ale wiadomo, do tego nowy Olej, pasek wielorowkowy, filtry, uszczelka pod pokrywę bo zawsze cieknie... licząc że zakupiony silnik nie ma pękniętej pokrywy zaworów, do tego wiązka, sterownik, pompa do baku liczmy na okrągło 1300zł... gdzie oszczędzając sobie roboty mając skrzynie 5B pod V-kę ładując gotowego 2,9 12V Colongne za ok 800zł plus olej filtry i uszczelki mamy podobną sumę, mocy więcej, dzwięk V-ki dalej, a zaoszczędzoną robotę przy tunelu, łapach, itp itd...

Więc teraz kwestia co kto lubi.. owszem N9 jest moim ulubionym silnikiem jeśli chodzi o Sierry i najbardziej sprawdzonym, ale no chętnie przełamie lody i zainstaluje 2,9 12V chodźby z czystej ciekawości jak to będzie jeździć.

Marzeniem też jest włożenie YB ... no ale zostawmy ten temat gdzieś z tyłu..

Takie małe pytanko czy na sali jest ktoś kto były chętny odkupić silnik po Swapie... bo jeśli nie to chętnie go przerobie na stolik ale jeśli komuś ma się przydać czy posłużyć to chętnie odstąpie,

Aha a tak ogólnie jak by ktoś chciał to mam maskę z długim noskiem do sierrki MK2 na zbyciu z zawleczkami (spinkami) w kolorze szarym.

Greymouse / 2015-02-19 23:13:21 /


no jak N9 to dla ciebie silnik to nic nie rób przy tym taunusie poza tym jak już wkładać DOHC to lepiej 2.3 16V roboty tyle samo a mocy więcej

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-19 23:21:40 /


Masz rację, lepiej włożyć coś mocniejszego, właśnie np 2,3 16V albo zeteca 1,8 16V czy 2,0 16V bo też je połączysz ze skrzynią MT75 .. wkońcu mondziak miał MTX75 skrzynkę ew. z Escorta RS 2,0 16V 150 KM można wsadzić owszem, mówię tylko że akurat 2,0 Dohc ze sierry mi bardzo przypadło do gustu może dla tego że Sierrki które zdzierałem głównie ten motor miały... powiem więcej nawet trafił mi się 2,0 Dohc 8V z gaźnikiem Weberkiem i kolega z SF do tej pory się chyba cieszy z tego gaźnika...

Jeśli chodzi natomiast o znajomość tematu Taunusów, Capri, Granad i ich przeróbek to nie podejmuję tematu bo się nie znam i też dla tego jestem tutaj u was by się czegoś nowego nauczyć, Ja moge jedynie pogadać na temat Sierr, trochę scorpio ew. jak to kogoś interesuje to Jeepa Willysa ale tego wojennego, czy Forda Mutta w wersji uzbrojonej i to na tyle a czasami czytając odpowiedzi to odnoszę wrażenie że nie którzy to są źli że ktoś nowy przyszedł, wpadł kupił taunusa i odrazu chce modzić..

Na pewnym forum też byłem tak no że tak powiem wytykany palcem czy też jakoś zbytnio za mną nie przepadali, wytykali mi szkołę, że to że tamto.. tylko szkoda że atakowali mnie ludzie którzy swoje auta mieli w reklamówkach a źli byli że moje jeździ i ma się dobrze.. :)

Greymouse / 2015-02-19 23:50:58 /


Chyba jakieś nieporozumienie wisi w powietrzu ;-)
N9A, N9B oraz C,D,E,F (o takich mam info) to oznaczenia kodowe 2.0 DOHC. Dla większości tu obecnych samo N9 oznacza skrzynię manualną 5 biegową (czyli skrzynia typ 9)
http://www.capri.pl/garage/gearboxes oraz http://www.capri.pl/library/microfilms/transmission

PiotrekFCapri / 2015-02-20 00:28:17 /


N9a to sohc :)

michalch83 / 2015-02-20 06:52:58 /


A pokaz jakies fotki tego taunusa w jakim jest stanie bo zamomtujesz 2.9 i nadmiar mocy go rozerwie w pół. Z tym N9 to przepraszam zapomniałem ze one takie oznaczenia mają.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-20 08:46:31 /


Michał - n9a, to dohc, zapewne pomyślałeś o n4a, czyli jednym z pinciaków :)

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-20 09:20:57 /


Dla uściślenia:
N9A - DOHC bez katalizatorów i bez zwężki w dolocie(katalogowo 125KM)
N9C - DOHC z katalizatorami i bez zwężki(120KM)
N9E - DOHC z katalizatorami i zwężką(115KM)
O N9D i N9F nie słyszałem.

DrStein / 2015-02-20 10:47:01 /


B,D,F to oznaczenia dla Scorpio. Dane w kolejności takiej jak wymieniłeś.
Odnośnie najwyższej mocy to pojawia się też wartość 122 (125 może być podane według innej normy).
http://www.ajovalo.net/Ford_moottorit2.htm to mniej więcej pokrywa się z innymi źródłami (bywają rozbieżności między latami produkcji).
Co do zwężki, to pewnie masz rację :)

PiotrekFCapri / 2015-02-20 15:47:29 /


To może jeszcze jakiś życzliwy przywali tabele wszystkich N9,łącznie z tymi do V6.
A co niech mi się wali cały świat,poradzę sobie,monopolowy jest blisko.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-20 19:55:54 /


Z tego co pamiętam N9A to miałem oznaczenie przy Dohc z weberem... a N9C przy EFi
Co do skrzyń to OHC 2,0 miało N9 ... a co do zdjęć to nie mam za wiele
buda ogólnie zdrowa progi nowe, bagażnik i podłoga z podłużnicami zdrowa mam dwa miejsca tylko do pospawania .... w sumie trzy... mocowanie lewego tylnego drążka wzdłużnego przy podłużnicy, i z przodu dwa te same miejsca ... w podłodze .. ale tak jest spoko.. na lato planuje go rozebrać i pospawać .. lakier po górze jest nowy czerwony i dach czarny.. napewno jak śledziliście OLX.pl to widzieliście go ... kupiłem go w Lublinie a z tego co pamiętam to kolega z tego forum który ma replikę Capri esso kupił wraz z swoim kolegą moją sierrkę oklejoną rajdowo w Ekobau... szara z czerwono żółtymi pasami z biało pomarańczowym kubłem :D

Greymouse / 2015-02-20 22:25:57 /


Dawaj w galerie. Wygląda ciekawie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-02-20 22:45:31 /


Chętnie ale prosze o pomoc... pokierować mnie na odpowiedni dział czy coś bo nie okiełznałem jeszcze tak dobrze forum... ;)

Greymouse / 2015-02-21 16:52:10 /


Generalnie tak -- w prawym górnym rogu strony wciskasz KONTO .... to Twoja strona profilowa , z górnych niebieskich odnośników klikasz - TWOJE SAMOCHODY -- następnie wciskasz DODAJ NOWY , wybierasz kropeczkami jaki to samochód , silnik itp. podajesz rocznik.....

Po zakończeniu masz w zakładce Twoje samochody wpisane dane samochodu (marka model itp) i obok po prawej przy tej pozycji pojawiają się niebieskie odnośniki - EDYTUJ DANE/ USUŃ / STWÓRZ STRONĘ .... (ważne żeby klikać w Twoje samochody) --- następnie tworzysz strone , wstawiasz tytuł , opis , zdjęcie jakieś ładujesz i jak już jest gotowa to u góry na tej stronie musisz wcisnąć - Zgłoś do aktywacji .... Zrobione :)

PS. to ja dzwoniłem ;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-23 13:29:57 /


Kurdę kiedy mi aktywują stronę ?? bo czekam już chyba z 3-5 dni :(

Greymouse / 2015-02-25 21:05:02 /


Chyba jednak coś źle zrobiłeś bo nie masz na swoim koncie w Twoich samochodach nic,, a bez tego nie da się strony zrobić.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-25 21:06:49 /


Dobra teraz bangla
czekam na aktywacje

Greymouse / 2015-02-25 21:23:45 /


Już :D Tempo ekspres :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-02-25 21:59:58 /