logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Inna wizja miksera

Inna wizja miksera

http://www.gazmikser.prv.pl/

Taki oto patent znalazłem, zastanawiam się czy ktoś ma i używa? Może mieć to sens? Czy jakiś pic na wode?

Ja właśnie napisałem maila do nich z pytaniem o miksery do 2.9, bo w ofercie nie widziałem.

Piotrek PCK / 2005-04-21 17:19:31 /


Piotrze, bardzo przepraszam za off-topic ale czy zauważyliście, że gdy tylko ktoś podaje na forum link do strony z limitowanym transferem wystarczy kilka minut, żeby limit ten przekroczyć ?

Jakąż moc ma to forum w Internecie :)

A wracając do wątku. Gdzie takie cudo zamontować w 2.9 ? Masz gaźnik ?
Bo chyba nie przed wlotami do puchy kolektora dolotowego ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 18:06:13 /


Aaa... szybko ją przeglądałem i nie zauważyłem że to na interii, jak tylko się odświerzy to wrzucę info i fotki poglądowe.

A co do 2.9, to dlaczego nie przed wlotami do puszki? Normalnie tam też się montuje miksery.

Piotrek PCK / 2005-04-21 18:44:30 /


Ja się nie znam, dlatego pytam :-D

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 19:10:45 /


Z gaznikiem to bedzie gorzej, jakos nie widze zeby dwie takie "rzeczy" zmiescily sie obok siebie w "patelni". Poza tym wloty to gaznika to cos okolo 38-40mm, a tutaj najwieksza srednica to 28mm. A szkoda.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 19:41:17 /


Tak, ale mi bardziej o 2.9 chodzi ;), a generalnie o to czy jest sens zapłacić za to, zamiast zwykłych mikserów.

Piotrek PCK / 2005-04-21 20:40:29 /


Strona wygasła i nie zobaczyłem dokładnie.Skąd powietrze do drugiej rurki? I do której? Może ktoś zdążył.

aeroarte / 2005-04-21 21:06:30 /


Ze strony:

DZIAŁANIE MIKSERA STRUMIENIOWEGO
Zasadnicza różnica w działaniu pomiędzy mikserem strumieniowym a mikserem standardowym polega na tym, że mikser mojego pomysłu sam pobiera z reduktora niezbędną dla pracy silnika w danej chwili dawkę gazu; natomiast mikser standardowy przekazuje do silnika taką porcję gazu, jaką dostarczy mu reduktor.
Kolejną istotną cechą miksera strumieniowego jest tworzenie równomiernej mieszanki gazowo powietrznej oraz centralne wprowadzenie jej i równomierne rozmieszczenie w całej komorze spalania. Jak wykazały dotychczasowe testy i dokonane oględziny demontowanych mikserów standardowych, proces ten przy ich zastosowaniu odbywa się tak, jak na zamieszczonym schemacie.
Opisane powyżej najistotniejsze cechy miksera strumieniowego bardzo korzystnie wpływają na równomierną, bardziej wyciszoną pracę silnika, powodują wzrost jego dynamiki i zwiększają przyspieszenie pojazdu. Ponadto jego zastosowanie eliminuje falowanie obrotów jałowych silnika i w znacznym stopniu minimalizuje zjawisko strzelania. Natomiast równomierne rozmieszczenie mieszanki w komorze spalania ma wpływ na zmniejszenie pobierania i spalania oleju z układu smarowania - zmniejsza możliwość miejscowej deformacji tłoka, pierścieni i cylindra).
Mikser strumieniowy oprócz wymienionych wyżej korzyści, pozwala na dodatkową regulację dawkowania gazu do komory spalania poprzez kryzowanie rozpylacza.
Zastosowanie wspomnianego na wstępie mikso-magnetyzera oprócz opisanych tu korzystnych efektów, pozwoli na uzyskanie większej energii w trakcie spalania mieszanki gazowo-powietrznej.

Piotrek PCK / 2005-04-21 21:28:29 /


A ten z dwiema rurkami?

aeroarte / 2005-04-21 21:32:03 /


Faktycznie, o nich nie pomyślałem. A które się lepiej sprawdzą?

Piotrek PCK / 2005-04-21 21:49:21 /


kto odwazny i kupi dla przetestowania ?
przy srednicach jakie oni proponuja boje sie ze i moc na benzynie spadnie i na gazie ... a nie jak obecuja wzrosnie

DeMaDeS / 2005-04-21 21:59:33 /


Też to zauważyłem, wysłałem im maila z pytaniem o średnice, o zachowanie auta na bendzynie przy zastosowaniu tych mikserów... zobaczymy.

Piotrek PCK / 2005-04-21 22:00:27 /


hmm zastanawiam się co to za nowość :)) to co jest przedstawione to jest powiedzmy klasyczny mikser hipersoniczny.. i nie jest to nowy wynalazek. coponiektórzy gazownicy stosują go i ma on pewne zalety ale ma też i wady..

zalety to lepsze mieszanie powietrza z gazem, możliwość założenia miksera o większym przelocie co objawia się mniejszym dławieniem silnika.

wada dość poważna to dużo gorsza liniowość w porównaniu z klasycznym słoneczkiem..
w mikserze hipersonicznym pomiar przepływu powietrza odbywa się tylko na niewielkim jego procencie.. a w słoneczkach całe powitrze przechodzi przez zwężkę.
przy silnikach wtryskowych i instalacji 2 gen taki mikser sprawdzi się doskonale gdyż nieliniowość podawania gazu skompensuje silnik krokowy i elektronika..

gdyby chcieć założyć taki mikser go gaźnika lub do instalacji ze "śrubą" to raczej mało prawdopodobne aby zachowywał się prawidłowo..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-21 22:15:57 /


Czyli wszystko jasne...

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-21 22:28:08 /


Nie jest dla mnie jasne po co te dwie rurki.Wnioskuje ,że jedna do gazu ,a druga do powietrza { skąd doprowadzone powietrze?},bo przez prześwit wokoło też leci powietrze. Tak?

aeroarte / 2005-04-22 00:52:48 /


2 rurki- wymagają tego niektóre silniki na wtrysku w których powietrze do zaworu wolnych obrotów jest pobierane nie z przed samej przepustnicy tylko gdzieś z układu dolotowego za filtrem.. wówczas drugą rurkę wykożystuje się do zasilania w gaz zawór wolnych obrotów. gdyby ją pominąć, silnik pracował by tylko na wysokich obrotach. na wolnych dostawał by samo czyste powietrze.

takie rozwiązanie jest stosowane np. w DOHC ze sierek.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-22 08:20:45 /


Uprzedziłeś mnie Trójkąt. Wystarczy spojrzeć w gaźnik opadowy (nie w szufladę)a tam widać włśnie taki mikser, tylko, że on miesza benzynę z powietrzem a nie gaz. Ot i całe odkrycie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-22 08:55:43 /


Dostałem odpowiedź:

Posiadamy mixer do pana samochodu. Kosztuje on 153 zł. 72 gr. brutto + 12 zł. koszty wysyłki. Można go obejrzeć
na umieszczonym poniżej zdjęciu. Istnieje możliwość umówienia się na montaż w naszym warsztacie. Zamontowanie
tego mixera może spowodować spadek osiągów na benzynie, ale poprawi pracę silnika na gazie, nawet w stosunku
do pracy silnika na benzynie przed założeniem instalacji LPG.

A oto to cudo:

Piotrek PCK / 2005-04-22 20:06:06 /


to mi śmierdzi zwykłymi wkrętkami :)
tyle że wstawionymi w największym przewężeniu :)
P.S. jak ktoś chce zobaczyć jak to działa w Soleksiewystarczy rozmontować gaźnik,wyciągnąć cały rozpylacz i włożyć go po obróceniu o 180 st,z drugiej strony w korpusie gaźnika wywiercona jest dziurka do której należy zapodać LPG z parownika ,jeden minus takiej zabawy to to że na beznyzce ani rusz :)

Consul2.3V6 / 2005-04-23 13:44:12 /


Heh.. ja jednak nie wierzę że taka duża poprawa jest, czy istnieje jakiś sposób żeby tak założyć gaz, żeby przełączeniu na bene była 100% moc nie tłumiona przez żadne zwężki... itp?

Piotrek PCK / 2005-04-23 14:08:45 /


Consul ,właśnie tak zrobiłem. Miałem starego solexa,i nie odwracałem ,tylko zasiliłem go przea wlew benzyny prowadząc rurki.Niestety ,nie działa ,muli go ledwo udało mi się ustawić wolne obroty. Myślę ,że za małe przekroje .I to są normalne wkrętki.

aeroarte / 2005-04-23 18:53:26 /


jak będę miał chwilkę to zobaczę ja działa po odwróceniu rozpylacza,

Consul2.3V6 / 2005-04-24 13:03:01 /


za ciasne są przekroje wewnątrz gaźnika ,może stąd to mulenie?

Consul2.3V6 / 2005-04-24 13:07:13 /


tak swoja drogą patrząc na ten rysunek z mikserem palnikowym to trochę gościu przesadził ,wygląda na to ,że gaz płynie bardzo laminarnie i wcale się nie miesza z powietrzem ,ile w tym prawdy cieżko stwierdzić

Consul2.3V6 / 2005-04-24 13:09:39 /


Paliwo w gazniku plynie przez dysze, gaz wymaga wiekszych przekrojow bo jest gazem :D wiec trzeba by chyba zaczac od wykrecenia dysz paliwa. Niech mnie poprawi ktos kto sie zna lepiej... jezeli to by mialo prawo dzialac, to byloby swietnie, natychmiast wywalam z samochodu bak, wezyki itp. nieuzywane rupiecie :D

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-25 12:20:56 /


dobrze mówisz ,trzeba by było jeszcze pozaśleiać parę zbędnych kanałów w gaźniku

Consul2.3V6 / 2005-04-25 14:00:43 /


Ja ominąłem zupełnie układ benzyny . Gaz rurkami doprowadziłem do dyszy rozpylaczy .Inne otworki pozaślepiałem.Średnice tych rurek i rozpylaczy są za małe.Dzisiaj przerobiłem ten gaźnik zupełnie .Jak zamontuję to dam znać. Ale przy okazji wymyśliłem inny bardzo prosty patent ,który daje odczuwalne efekty.Nazwałbym go podciśnieniowym regulatorem powietrza. W zatyczce od sprayu wyciąłem okrągły otwór ,od wewnątrz wkleiłem kółko z cienkiego PCV nacięte fleksem w gwiazdkę.To założyłem na końcówkę wlotu powietrza, ustawiłem wszystko i silnik jest bardziej dynamiczny w zakresie niskich obrotów ,a jak mu się depnie to podciśnienie rozchyla gwiazdkę i dostaje więcej powietrza i też ładnie się wkręca.Jak Was to zainteresuje to wstawię fotki.

aeroarte / 2005-04-25 14:15:25 /


Aeroarte, ciekawe rozwiązanie :) Może wywalę rurę od odkurzacza i też zastosuję taki patent. Wrzuć fotki jeśli możesz ...

hubi / 2005-04-25 14:27:51 /


Pomysł genialny i prosty :)
kiedyś były gaźniki z dynamicznie zmieniającą się średnicą w zależności od podciśnienia ,ale były skomplikowane i się "wybyły" :)

czekamy na fotki

osobiście myslałem o przesłonie irysowej wyciągniętej z obiektywu aparatu i regulowanej podciśnieniem ale Twój patent jest prostszy

Consul2.3V6 / 2005-04-25 14:36:00 /


aeroarte / 2005-04-25 14:49:58 /


A to PCV jak bardzo jest cienkie ???

hubi / 2005-04-25 14:52:02 /


przeciez taka przyslone mozna skonstruowac, sterowana albo podcisnieniem albo linka pedalu gazu

Mysza liil (EM) / 2005-04-25 14:52:22 /


Pewnie że da się to porządniej wykonać , ale wiecie ,miałem pomysł i chciałem go natychmiast zrealizować. A grubość to nie wiem bo nie mam mikrometru ,ale zmierzę,ale cienkie jak kartka z ksero.

aeroarte / 2005-04-25 15:00:19 /


Coprawda nie znam się za bardzo na tym, ale czy można by tak zrobić:

Czy miksery od gazu mają mniejszą średnicę żeby to w ogóle działało? Czy żeby działało na niskich obrota?

Jeśli w ogóle to czy nie można by zrobić takiego patentu o którym Mysza pisał, gdzie przysłona podczas pracy na gazie jest skręcona i przepuszcza do miksera o średnicy normalnego przelotu odpowiednią ilość paliwa, a po przełączeniu na bene otwiera się i nic nie ogranicza przelotu powietrza, dając 100% mocy na benie?

A jeśli tylko na niskich, to czy wystarczą miksery o dużym przekroju i przesłona otwierająca się powyżej np. 2,5 tyś obrotów?

A przynajmniej tyle wywnioskowałem z wypowiedzi wyżej. Dobrze rozumuję czy coś przekręciłem? :)

Piotrek PCK / 2005-04-25 17:25:24 /


mikser w takich instalacjach jest jednym z najważniejszych elementów. To od niego zależy ile gazu dostanie silnik w zależności od ilości zassanego powietrza..
jeśli zastosujemy jakieś ruchome zwężki to bedziemy zmieniać charakterystykę pracy miksera i bedzie on pracował nieliniowo.. przez co mieszanka bedzie tylko w pewnym zakresie prawidłowa.

obawiam się że przy takich patentach auto może dużo palić.. no ale popróbować zawsze można :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 21:22:11 /


Trójkąt moim zdaniem to włąśnie mikser który pracjue z jedna charakterystyką dziłą dobrze w wąskim paśmnie obrotów. jeśli dobrze zrobisz tą "ruchomą" zwężkę to możesz uzyskać efekt jak w nowocześniejszych gaźnikach i auto będzie jeździć lepiej i palić mniej.

grabasz / 2005-04-25 21:30:26 /


no niemogę się zgodzić.. żeby już nietłumaczyć jak to działa polecam niezmordowaną opowieźć: "Krótki poemat na gazu temat"..
ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/krotki_poemat_na_gazu_temat.pdf

a tak dla ścisłości.. sam mikser rzeczywiście niepracuje liniowe.. ale mikser w połączeniu ze śrubą regulacyjną [tą dużą na przewodziegazowym] działa juz jaknajbardziej liniowo..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 21:36:44 /


ale z tego cow iem to mikser działą na takiej samej zasadzie co gaźnik elementarny, dzieki podciśnienu wytrważanemu w gardzieli zasysa paliwo. ale gaźnik ten bez układu kompensacji nie może pracować liniowo i zapewniać dobrej charakterystyki silnika w szerokim zakresie obrotów.

grabasz / 2005-04-25 21:41:34 /


właśnie po to jest śruba regulująca na przewodzie doprowadzajacym gaz.. ma charakterystykę przepływu niemal odwrotną od miksera.. i sumarycznie wychodzi liniowo :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 21:56:35 /


ciekawe jak przy gazniku bedzie sie spisywala isntalka lpg z kompem bo niedlugo zmaierzam ja zalozyc, tylko przydaly by sie miksery soniczne by jak najmniejsze opory wprowadzalo :)

DeMaDeS / 2005-04-25 22:14:24 /


:] od pół roku w granadzie mam założoną elektronikę z silnikiem krokowym..
spisuje się bez zarzutu :) pali znośnie przy tym jeżdżąc niemal tak samo jak na benzynie..

elektronika sterująca LANDI LES98 , do tego wspawana sonda lambda w wydech.. uniwersalna 4przewodowa boscha i switch na gaźniku, załączający się jak silnik pracuje na wolnych obrotach..

jak ktoś lubi pokombinować to polecam bo działa świetnie .

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-25 22:42:15 /


Trójkąt ,co to za switch który załącza się na niskich obrotach?

Consul2.3V6 / 2005-04-26 10:25:28 /


to mikrostyk który załącza się jak zdejmiemy nogę z gazu.. podpatrzone z BMW.. w starszych betach nie było potencjometru na przepustnicy tylko stycznik wolnych obrotów..

nie jest on niezbędny.. ale jeśli dużo jeździmy po mieście to daje kilka % mniejsze zuzycie gazu..

w elektronice od LPG jest to o tyle ważne ze jeśli hamujemy silnikiem to komputer gazu wykrywa zamknięcie przepustnicy ale też podwyższone obroty silnika.. wówczas odcina dopływ LPG.. daje to kilkuprocentowe zmniejszenie zużycia w mieście... bo chamujac silnikiem do cylindrów leci samo powietrze a nie mieszanka..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-26 12:19:49 /


Przerobiłem gaźnik na mikser ,założyłem ,jeździ ale słabo -porażka

aeroarte / 2005-04-26 20:30:00 /


Fotki w poprzednim nie weszły

aeroarte / 2005-04-26 20:31:53 /


Aerotate, powinieneś dać rurki pod zwężkami Venturiego o jakieś 3-5 mm. Tam jest wtedy solidne podciścnienie. W miejscu gdzie je wstawiłeś jest lekkie nadciśnienie. To faktycznie będzie kiepsko działało.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-27 07:24:38 /


Aeroarte widzę ,że wykonałeś kawał solidnej roboty i dorobiłeś sam te rureczki do okoła końcówki rozpylacza,one powinny mieć w środku delikatne przewężenie ,tzn bardzo zbliżone do zwężki Ventouriego która "wspomaga" podciśnienie.Czy nie dało się wykorzystać oryginalnych końcówek rozpylacza wyciągniętych i włożonych po obróceniu o 180 st ?

Consul2.3V6 / 2005-04-27 08:17:53 /


nie prosciej dać wkrętki, i mieć sprawny na benzynie gaznik?
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-27 09:17:25 /


No i sprawa zatoczyła pełne koło :) mikser za 150 zł okazał się zwykłymi wkrętkami które jak wiadomo mają swoje zady i walety ;)

Consul2.3V6 / 2005-04-27 09:33:11 /


Dokładnie tak . Dzisiaj wywaliłem te rurki i wstawiłem normalny mikser ,między podstawę pod filtr,a główną część gaźnika z przewężeniami.Jest bardzo dobrze ,chociaż w końcówce obrotów brakuje mu trochę mocy,ale może za bardzo skręciłem . Jadę w trasę to zobaczę ile spali.

aeroarte / 2005-04-27 10:27:18 /


a ja się czaje na gaz do 2,9 efi - gazownik chce mi staić miksery soniczne mówi że na palnikowych to ne chce chodzić obejrzałem je i wydaje mi się że bardzo ograniczą przelot czyli stworzą opory też na paliwie. on twierdzi że na tych mikserach chodzi znakomicie. może ktoś już wie jakie konkretnie są najlepsze do tego motoru(instalacja na komputerze)

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-07 12:51:26 /


słoneczka z wewnętrznym przelotem 25-27mm..
chyba że masz bardzo czuły parownik wówczas można założyć 30mm.

jeśli założy hipersoniczne to instalacja musi być z silnikiem krokowym.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-07 14:08:03 /


witam
chcem samodzielnie zrobic mikser stumieniowy jak na poczatku tematu.chodzi mi o srednice przelotu i srednice strumienia?teraz przelot 32mm.moze ktos ma doswiadczenie w tej dziedzinie?

borman / 2005-12-30 21:25:41 /


jesli mozna to podepne sie pod watek , sprawa dotyczy "wkrętek" ,czekam z niecierpliwoscia na miksery od "Rybackich" do 2,9v6 Efi i pewnie beda dopiero po weekendzie ,ale ze chciałem cos pojezdzic do chwili otrzymania paczuszki (na benie jazda niemozliwa gdyz mam zatarta pompe:( do głowy przyszła mi mysl czyby nie załozyc jakos rurek doprowadzających lpg w doloty powietrza a troche dalej wsadzic jakies obrecze ktoreto miały by byc zwezeniem dolotu,czy taki patent ma racje bytu czy jest to nierealne ,
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-13 19:37:30 /


dodam jeszcze ze instalacja jaka posiadam to zwykla "sruba" 1-szej gen. parownik BRC AT90E

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-13 19:43:45 /


Może ktoś wie jak policzyć fi miksera pod dany gaznik?
1.6 weber 32/36

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-21 23:57:27 /


Zasada jest mniej więcej taka, że powierzchnia przelotu przez mikser nie może być większa niż pole przelotu przez zwężkę Venturiego. Kiedyś gdzieś się nadziałem na wartość procentową o ile powinna być mniejsza, ale nie pomnę dziś tej wartości. Nigdy do pały nie brałem, bo brało się zawsze to co było do dostania i jakoś się próbowało z tym żyć. Jak chcesz jeden mikser na cały gaźnik, to zsumuj powierzchnię.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-24 08:03:43 /


Mam mikser z dwoma przelotami, do tego chce wyciąć przekładkę na ploterze cnc żeby spasowalo z gaźnikiem jak najlepiej. Ale tak żeby to dzialalo.
Cos tam zrobię i się pochwale

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-26 05:23:24 /


Mordian jak już znajdziesz/zrobisz jakiś bezkompromisowy mikser do webera 32/36 dgav który w ogóle nie dławi przelotu podczas jazdy na benzynie i dobrze zap.. na gazie to wrzucaj, chętnie skopiuje :-)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-26 16:11:40 /


Hmm
Nie robię miksera pod ten konkretny gaznik, co najwyżej dobieram po fi przelotu, ewentualnie chce zamontować go w taki sposób żeby działało.
A pojęcie działało dla mnie znaczy zbliżone do ideału i zrobione wedle pewnych zasad.
Tak wiec wycinam z płyty hdpe przekładkę ktora będzie idealnie pasowała do gaźnika z jednej strony a drugiej do miksera.
Nigdzie nie pisałem o magicznym mikserze który nie będzie dławił benzyny bo takiego nie ma, i każdy kto zna zasadę działania takiego miksera o tym wie.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-04-27 04:56:00 /