logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » off-topic » problem z plastikiem..... ABS włącza się nawet na suchym

problem z plastikiem..... ABS włącza się nawet na suchym

Taki dziwny mam przypadek.... w moim plastikowym samochodzie. Ale liczę na to, że podpowiecie mi, gdzie szukac usterki. A może ktos się już z czymś takim spotkał, bo samochód był swego czasu bardzo popularny.

ABS zaczyna działać bardzo wcześnie, w zasadzie to już przy lekkim hamowaniu. I to niekoniecznie na śliskim/mokrym, czasami zdarza się to nawet na suchym asfalcie. Nie dzieje się to za każdym razem, ale ostatnio coraz częściej. Po prostu lekko przyhamowuję i słyszę, jak włącza się pompa ABS. Czuć też lekkie pulsowanie pedału hamulca, czyli ABS działa.
W sumie w tej chwili bezpieczniej mi jest wyłączyć ABS całkowicie, aniżeli pozwolić mu tak pracować, bo potrafi niemile zaskoczyć wydłużoną drogą hamowania.

Gdzie szukać przyczyny? Co sprawdzać?

Pacjent to Corolla E10, pełnoletnia, rocznik 93.
Żadna kontrolka na desce się nie świeci. Nie wiem, czy mam możliwości diagnostyki, bo tam raczej nie ma OBDII.

Za rozsądne porady z góry dziękuję.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 09:38:07 /


Ja tak mialem w Skorpio. Dotknalem hamulca i wlaczal sie abs. Powod - zuzyte klocki.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-03 09:53:58 /


a nie wymieniałeś przypadkiem ostatnio jakiegoś łożyska albo piasty? Tam często są te kółka magnetyczne do czujnika ABS i nie wiem jak tojota , ale w volvo to standard, że zaczyna po wymianie wariować abs...

michalch83 / 2015-03-03 10:00:33 /


Wymieniałem niedawno klocki na nowe oraz czujnik ABS PP, też na nowy.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 10:10:40 /


nierówności na drodze w parze ze zużytymi amortyzatorami też dają taki efekt

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-03 10:32:13 /


w plastiku miałem to samo. Powód to czujnik abs albo sterownik abs - nie wiem bo naprawiłem sterownik i wymieniłem czujnik za jednym razem i problem zniknął.

Kuki.vel.Krzak Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 10:33:15 /


a czujnik był z tańszych czy z droższych ? :)

michalch83 / 2015-03-03 10:56:47 /


Powodem możne być również luz na łożyskach na którymś kole. Ale skoro zmieniałeś czujnik ABS w pp to najpierw bym podejrzewał jakiś problem z czujnikiem bądź połączeniem.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 11:24:31 /


albo różne rozmiary opon,przód-tył,też sie takie cyrki dzieją

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-03 13:18:00 /


Kiedyś w Roverze 827Coupe miałem taki przypadek iż czujnik wraz z mocowaniem przy kole prawdopodobnie w wyniku wbicia się w zaspę zimą podgiął się odsuwając od tego ząbkowanego pierścienia - efekt jak u Ciebie czyli działanie ABS nawet na suchym a kontrolki Ok . Zanim to odkryłem jeździłem parę tygodni z wyjętym bezpiecznikiem ABS co leczyło sytuację ale auto było bez ABS . Jednym słowem sprawdź szczeliny miedzy czujnikami a pierścieniem czy są równe na wszystkich kołach .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 18:04:20 /


Najpierw oczyść czujnik i koronkę, oraz sprawdź czy czujnik jest w odpowiedniej odległości. Jeśli jest zbyt daleko od nadajnika impulsów, czyta głupoty i potem problemy. Do tego może być zapowietrzona pompa ABS.

Mysza liil (EM) / 2015-03-03 18:21:28 /


potwierdzam zrob to co napisał mysza a jak to nie pomoże to zapraszam do mnie sprawdzimy :-)

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-03 21:38:33 /


jak już sprawdzisz czujnik i nie pomoże,to obejrzyj dokładnie kostki i przewody elektryczne odchodzące od czujników.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-04 23:08:35 /


podłącz oscyloskop pod czujnik z każdego koła,
zobacz jak wygląda przebieg z każdego koła,
porównaj je ze sobą określi ci to które koło ma problem

w wytypowanym kole sprawdź co jest nie tak - czujnik, koronka, łożysko itp

krauzi Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-07 10:15:47 /


Dzięki za rady. Zamierzam sprawdzić wszystko to, o czym pisaliście. Doczytałem się w necie, że Toyota potrafi "wymrygać" błędu ABSu po teście drogowym. Kwestia tylo zabawy ze zworkami oraz potem deszyfrowanie kodu usterki.
Mam chwilowo przerwę w działalności garażowej, bo ponad połowa rodzinki leży w łóżkach i zdycha. A kto mnie zna, ten wie, że u mnie połowa to już niemało. ;-)
Mam więc kilka ważniejszych spraw do ogarnięcia. Może w nast weekend się za to wezmę. Na pewno będę pisał jeszcze, co odkryłem.

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-08 11:43:59 /


Wyjaśniło się.
Posługi odmówiła koronka ABS w lewym kole. Dodatkowo okazało się, że przeguby są już mocno skorodowane a osłony gumowe sparciałe. Do wymiany poszły obie strony, bo nie chce mi się rozwiązywać problemów połowicznie.
Przy okazji okazało się, że do wymiany jest mocowanie amortyzatora. Ma ktoś pożyczyć ściski do sprężyn?

Bartłomiej Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-04-09 16:23:52 /