logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wymiana uszczelniaczy wałków w R4 pinto

Wymiana uszczelniaczy wałków w R4 pinto

Przejrzałem już chyba wszystko i wszędzie w poszukiwaniu opisu jak to zrobić...
Widocznie nikomu nie przecieka przez nie olej na pasek rozrządu i nie ma potrzeby nigdy ich wymieniać...
Chciałbym wymienić pasek bo nie wiadomo jaki ma przebieg. Nie założę przecież nowego paska żeby następnego dnia był tak upier...ony jak ten co jest teraz...
Chętnie bym wymienił te uszczelniacze ale bez rozbierania całego silnika.
Proszę o instrukcję.

DF / 2015-03-04 11:33:07 /


Najprościej byłoby wyjąć wszystkie dźwigienki zaworowe i wysunąć wałek rozrządu odrobinę do tyłu, żeby łatwiej było wyjąć stary uszczelniacz.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 11:37:43 /


Wału i tak nie cofniesz a do wymiany są 3 sztuki. Jak się dorobi odpowiedni haczyk to się da. W capri wymieniłem z silnikiem w aucie :)

Kilgore / 2015-03-04 11:46:20 /


Czemu nie cofniesz? Jak odkręcisz płytkę z tyłu, to te 3cm powinno się na aucie udać wysunąć, a tyle wystarczy, żeby wygodnie wymienić simmering. Da się i bez tego, ale trudniej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 11:48:01 /


Tylko napisałem o wale korbowym a tu też leci zawsze, a cofnąć wałek można :).

Kilgore / 2015-03-04 11:52:56 /


Aaaaaaa, no tak. Zasugerowałem się tytułem, bo korbowy to dla mnie wał, a nie wałek :) Jego się nie da wysunąć.
Ale uszczelniacz wału korbowego łatwo wymienić po zdjęciu koła pasowego.
Usczelniacz wałka pomocniczego najłatwiej wymienić po zdjęciu całej pokrywki, ale to trzeba mieć świeżą uszczelkę/papier uszczelkowy żeby to potem złożyć.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 12:03:42 /


Moi drodzy a wiecie może jakie są wymiary tych 3 uszczelniaczy?
Musze je najpierw kupić zanim zabiorę się za wymianę żeby nie unieruchomić auta zbyt długo w razie trudności dostępu. W sklepach pytają mnie z jakiego samochodu a ja ten silnik mam w transicie pochodzi z granady model nieznany. We wszystkich starych fordach były te silniki ale sprzedawca po marce i modelu potrafi w katalogu tylko znaleźć...

DF / 2015-03-04 12:16:38 /


Tylko że ten z wału to najłatwiej w v6 a tutaj jeszcze koło zębate i trzeba by miskę odkręcić i dopiero odkręcic można pokrywę..

Kilgore / 2015-03-04 12:17:47 /


No zdjąć trzeba dużo, ale pokrywki wału korbowego bym nie odkręcał, za dużo zachodu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 12:20:18 /


Wszystkie 3 są identyczne -- mam w komplecie zestaw na dół silnika , razem z uszczelką miski i tą pod kawałek alu obudowy ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 12:20:18 /


Ustawieniem koła napędu pompy się przejmować? Jest na nim jakiś znak...

DF / 2015-03-04 13:14:18 /


to jest też napęd aparatu zapłonowego wiec oczywiście że tak :)

Kilgore / 2015-03-04 13:41:14 /


czyli jak ma być w takim razie to ustawione?

DF / 2015-03-04 13:48:39 /


Albo tak jak było przed rozłożeniem, albo ustawiasz po wymianie zapłon od nowa.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-03-04 15:43:21 /


nic nie wysuwasz. Zdejmujesz rozrzad i dzialasz. Spod uszczelek alu obudowek lubi cieknac, zadne uszczelki nie potrzebne tylko kit.

Mysza liil (EM) / 2015-03-04 18:56:13 /


Moi drodzy. Te uszczelniacze coś za lekko mi weszły... Stare zresztą też nie stawiały za wielkiego oporu przy wyciąganiu... Poszło za łatwo. Coś pewnie jest nie tak...
Kupiłem uszczelniacze dwóch producentów. Na wałek rozrządu włożyłem elring i tutaj musiałem trochę go siłą delikatnie potraktować czyli tak jak dotąd mi się to zdarzało w innych autach. Natomiast na dwa pozostałe wałki poszły uszczelniacze REINZ i te weszły leciutko. Za leciutko. Wsunąłem je palcami po prostu.
No i teraz mam pytanie. Mam się czym przejmować? Jak to tak lekko weszło to czy to będzie dostatecznie uszczelniać? Te uszczelniacze są nie teges czy obudowy takie wyrobione ze starości?
Poza tym zęby kół pasowych już najładniejsze nie są. Widać że to ponad 30 lat i nie wiadomo ile milionów kilometrów... Te koła też się wymienia co jakiś czas czy nie ma potrzeby? Napinacz załatwia braki zębów?

DF / 2015-03-06 10:56:45 /


jak żeby są już powycierane to będzie pasek targaać i długo nie pociągnie,zimery dosyć ciasno powinny siąść,no chyba że masz dużo siły w palcach :)a wymiary sie zgadzały?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-03-06 14:59:34 /


Były trochę tłuste od oleju co prawda ale siły to tak dużo znowu mnie mam...

DF / 2015-03-06 17:12:29 /


Wymiary takie same niby wszystkich ale nie mierzyłem. Uwierzyłem opisowi.

DF / 2015-03-06 17:14:20 /