logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » sklepy,warsztaty,fachowcy » potrzebuje uszczelke ..jej nr i gdzie ją dostać

potrzebuje uszczelke ..jej nr i gdzie ją dostać

Witam
Szukam uszczalki do silnika 2.8 na silnik pod airbox pod ten "klin mdzy głowicami"
Jaki ma nr fabryczny i gdzie tanii kupić ewentualnie zamiennik
/pozdr

Sebaxra / 2005-04-23 02:23:26 /


hmmm klin ??
moze kolektor ssący ?

black_consul Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-23 08:00:47 /


po pierwsze napisz jaki 2.8, czy wtrysk czy gaznik
airbox - to prostokatne aluminiowe pudlo nad kolektorem ssacym w 2.8i (wtrysk)
ten klin pomiedzy glowicami to kolektor ssacy
chodzi o uszczelke pod kol.ssacy czy pomiedzy niego a airbox?

jesli pod kol.ssacy to musisz jeszcze sprawdzic jaki masz kolektor, 2.8 ma czesto od 2.3, zmierz otwory pod gaznik w kolektorze albo znajdz na nim napis 2.0, 2.3, lub 2.8

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-23 11:07:04 /


2.8 k jetronic, chodzi mi o tą dużą uszczelke mdzy klinem a głowicami

Sebaxra / 2005-04-23 12:55:38 /


czyli pod kolektor ssący, zapadł mi się ten klin i jak nakręcam górne dekle to uszczelka mi się nie wykłada o klin jest niżej

Sebaxra / 2005-04-23 13:01:28 /


potrzebuje to do sierrki xr4i 2,8 na k jetronicku

Sebaxra / 2005-04-23 13:09:32 /


nie rozumiem o co ci chodzi z tym wykladaniem

mam taka uszczelke, oryginal, kosztuje 98zl
jak chcesz to napisz na priva

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-23 15:24:25 /


chodzi mi o to że przez tą uszczelke prawdopodobnie obniżył mi się z 2,3 mm ten klin (kollegtor ssący). A jak się obniżył ten kolektor to ta płaszczyzna na którą zakłada się uszczelke na dekle w górnej części (od airboxa) obniżyła się troche.
Zresztą nie ważne. Jakie numery ma ta uszczelka? Po części siedowiadywałem prawdopodobnie 78TM9A454HB

Sebaxra / 2005-04-23 16:49:02 /


Otwory mogą się nie schodzić z powodu nadmiernego splanowania głowic. Mam taką uszczelkę jakieś renomowanej firmy (nazwy nie pamiętam, ale mogę sprawdzić), mogę się z nią rozstać za 30zeta).

Krzychu / 2005-04-23 17:09:37 /


zastanawiam się bo mam glasera 01865 za 32 zł z hurtowni tylko nie wiem czy to ta uszczelka orginał 78TM9A454HB. Widziałem na rysunku 2 rodzaje jedna z części środkowej z kilkoma otworami (to ta o tych nr co podałem wyżej) a druga z jednym otworem. Przypuszczam że to będzie ta z kilkoma otworami w środkowej części

Sebaxra / 2005-04-23 17:19:44 /


Nie rozebrałem jeszcze tego więc nie znam symboli te nr to z katalogu podałem. Prosiłbym o podanie nr orginału do takiego silniczka
/pozdrawiam

Sebaxra / 2005-04-23 17:22:10 /


5028596
jeżeli zapadł ci się kolektor o 2,3 mm to napewno nie jest to przez uszczelkę. Ona ma ~1,8 mm grubości, a 2,5mm mają korki na jej końcach. Za mocno kolego splanowałeś głowce. Tanie konie mechniczne nie wychoddzą wcale tak tanio. Ten kto Ci dał takąmądrą rade niech teraz biega i dorabia Ci uszczelkę kolektora o grubości 3mm. Życie panie, życie. A na naszym forum było maglowane pare razy...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-23 19:04:07 /


ja takiego kupiłem w 96 roku i nic nie robiłem Panie :)

Sebaxra / 2005-04-23 20:51:18 /


zapadnięcie o 1mm spokojnie uszczelnią zwykłe korkowe uszczelki pokryw zaworowych.
A może Ty nie masz tulejek ustalających położenie głowic? może poprostu po założeniu głowic i przyłapaniu przesunęły się na zewnątrz o tyle ile miały luzu na śrubach???

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-04-24 18:16:51 /


co do planowania to glowice bylyby nizej a nie kolektor
przeciez kolektor opiera sie nie tylko na skosach glowic ale tez od spodu na bloku

jesli kolektor jest nizej to troche dziwne
ta uszczelka na pewno sie nie zapada, korek sie zgniata i tyle

maly prog na laczeniu glowic i kolektora to normalne, trzeba dac tamtroche silikonu i korek to wylapie, tylko kup oryginalne uszczelki pod pokrywy, a nie podrobki bo te sa twarde

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-24 22:05:31 /


mam prośbe podalibyście mi nr orginał tej uszczelki

Sebaxra / 2005-04-24 22:25:40 /


mam wrażenie że Granadziarz już podał nr - 5028596
Ja nie wiem jaki powinien być nr tej uszczelki, ale wystarczy podać w ASO Forda ten nr i powiedzą Ci co to jest. Silnik 2,8i jest jeszcze w elektr. katalogach, 2,0 V6 jest, więc i 2,8i powinien też być.
Jak szukałem części, to poszedłem do dystrybutora części Ford-a (akurat nieautoryzowanego) i wspólnie ze sprzedawcą szukaliśmy w kompie - stawiam że to był Microcat :)

PiotrekFCapri / 2005-04-25 00:35:28 /


To jeszcze raz ja. Kupiłem tą uszczelke i mam obawy że to nie ta. W 2 sklepach mi sprawdzali. I kupiłem takąjak na zdjęciu:
http://www.menek.one.pl/~seba/uszczelka.jpg
a mi siezdaje że to nie ta, kupiłem microcata i wygląda że nie powinna mieć tyle otworów w środkowej części :/ eh

Sebaxra / 2005-05-12 23:26:57 /


otwory w środkowej części niemają większego znaczenia.. uszczelka na oko jest prawidłowa.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-12 23:30:04 /


katalogowo to chyba od 2.8 EFI ....może spasuje jakoś

Sebaxra / 2005-05-12 23:35:07 /


to jest ta. otwory wewnątrz wykonuje się dla zaoszczędzenia materiału - pomyśl ile wykonano małych uszczelek z tych kółek które wycięto ze środka. Każda po np. 5 zł, to masz 30 zł, czyli tak z połowę ceny twojej uszczelki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-13 07:48:26 /