logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pasek zębaty

Pasek zębaty

Czy zerwanie paska rozrządu w 1,6 OHC na 100% spowoduje zniszczenie zaworów?
Ktoś mi powiedział że w tym silniku nawet po zerwaniu paska żaden tłok nie udeży w zawór.
Napiszcie co o tym myślicie, Dzięki.
Pozdrawiam.

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-19 15:14:17 /


Może się zdarzyć, że nic się nie stanie, a może tak przypaskudzić, że wygnie się zawór a na dodatek spłaszczy się tłok zaciskając w rowku pierwszy pierścień. Po co więc ryzykować skoro pasek Contitech kosztuje ze 30 zeta a 30 tys. wytrzyma spoko???

Mysza liil (EM) / 2002-10-19 15:20:14 /


specjalnie patrzylem. nawet w 2.0 sie nie musza minac zawory z tlokami. a z paskami widzialem takie cuda ze polecam oryginal. prawie stowa, ale chyba warto, szczegolnie przed zima, wiadomo dlaczego. pozdro.

robert g / 2002-10-19 19:44:34 /


oo ja miałem przykra sytuacje z paskiem w tipo 1.4 po zerwaniu podczas jazdy powywalalo polowe zaworkow w konsekwencji remont wyszedl cos kolo 4 tys. z rasowaniem silnika:-)
wiec lepiej sie nie zastanawiaj tylko wymien puki mozesz:))
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-10-19 20:00:58 /


w 1,6 ohc jest tak głowica skonstruowana że nawet zetrwanie paska w momęcie max wychylenia zaworu nie spowoduje zderzenia z tłokiem... sprawdzone i teoretycznie i praktycznie :)))

pozdr

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-21 10:05:29 /


Dzięki trójkąt, ratujesz mi życie
pozdrawiam wszystkich

Filet Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-21 13:40:20 /


No to ja już nie wiem jak to jest skoro w 2.0 i w 1.8 się może sp....yć a w 1.6 nie???

Mysza liil (EM) / 2002-10-21 19:57:27 /


1,6 ma mniejszy skok zaworu... jak rozbierałem 1,6 specjalnie kładłem głowicę na równym stole i kręciłem rozrządem zeby sprawdzić czy zawory dojdą do krawędzi głowicy... i w egzemplażu który miałem zostawał 1mm luzu... biorąc pod uwagę jeszcze grubość uszczelki to bardzo mało prawdopodobne jest zdeżenie ttłoka z zaworem...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-22 09:16:14 /


po pierwsze nie zakladalbym paska rozrzadu ktory kosztuje 30zl do silnika ktory moglby sie zniszczyc przy jego peknieciu
nie wiem jak jest z rzedowkami, ale juz bylo pare zdan ze sa bezkolizyjne, w takim przypadku pekniecie paska to tylko taki efekt jakby zabraklo benzyny i trzeba go tylko wymienic co chyba nie jest trudne w R4 OHC

wiem na pewno ze V6 sa bezkolizyjne, oczywiscie tam nie ma paska ale sa kola zebate ktore tez czasami sie lamia (jedno jest ebonitowe)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-22 14:19:20 /