logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » wnętrze » Otwor przy dzwigni zmiany biegow - Granada

Otwor przy dzwigni zmiany biegow - Granada

Witam

Caly zaspol dzwigni zmiany biegow w mojej Granadzie jest jakby przekrzywiony i po przyjrzeniu sie widac, ze otwor zmiany zbiegow jest jakby z dodatkowej czesci wykonany.
Czy to normalne, ze otwor dzwigni zmiany biegow byl wymienny, czy ktos cos patentowal przerebiajac manuala na automat (komu sie chcialo)? Po czym jeszcze mozna poznac ze wczesniej byl manual?

Dla lepszego zoobrazowania zalaczam zdjecia.

Pozdrawiam

gogoad / 2005-04-29 10:29:04 /


Te sruby sugeruja ze blacha trzymajaca lewarek jest przykrecona do tunelu - dlatego moze byc krzywo. Powinna byc fabrycznie wgrzana. Pozatym jest to shifter od taunusa. Przesledz wiazke elektryzcna czy niem a znamion patentow, rozrusznik powinien dzialac tylko w pozycji P i N.

Mysza liil (EM) / 2005-04-29 11:28:11 /


Dzieki za odpowiedz :-)
A jak wygladal shifter od Granady? Bo na tyle ile go widac na zdjeciach w folderach to jest taki sam ;-) Czy jestes moze w stanie wymienic jakies szczegoly po ktorych mozna poznac autmat seryjny? Jak na przyklad wyglada kwestia otworu na linke od sprzegla?

Auto zapala rowniez na D :-| ;-)

gogoad / 2005-05-01 11:22:54 /


Skoro zapala na D to nie ma podlaczonego tzw.ukladu wlacznika i przekaznika "start-switch". Oryginalnie ma, przekaznik przy slupku po stronie kierowcy, rozlacza prad idacy ze stacyjki na rozrusznik. Latwo jest sie tam wpiac bo wersja bez automatu ma zmostkowane te 2 rzewody - jeden z nich to gruby czerwony z niebieskim paskiem, drugi jakis podwojny, nie pamietam koloru, czerwona wtyczka na okrągle wsowki, napewno znajdziesz. Otwor na linke od sprzegla niestety jest (w taunusie z automatem nie ma). Inne elementy - ciezko stwierdzic, mogly zostac zamontowane, glowne roznice to wlasnie ksztalt tunelu i wiazka elektrczna.

Shifter od granady poliftingowej powinien miec gladką gore (bez tej krateczki widocznej na zdjeciu) i przewaznie chromowany guzik zwalniajacy blokade shiftera).

Mysza liil (EM) / 2005-05-02 14:32:28 /


A ja mam tak samo :) czyli czarny guzik i krateczke... i nie wygląda to na jakis patent...

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-05-02 15:39:14 /


a Mtango ma niklowany od Granady jedynki :-)

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-05-02 15:44:58 /


http://www.capri.pl/photo/4/5/41d55351aac45.l.jpg to jest oryginal, niemniej sama gora da sie przelozyc, jak i w calosci pasuje.

Mysza liil (EM) / 2005-05-02 17:27:29 /


Dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanko, gdzie w C3 jest miejsce na czujnik wstecznego, bo u mnie nie swieci i kabel oczywsicie wisi (co swoja droga daje mi kolejny powod aby twierdzic ze automat w Grandzi nie siedzial od nowosci) ;-)

gogoad / 2005-05-03 16:01:57 /


po stronie kierowcy za obudowa konwertera, w gorno-bocznej czesci skrzyni, czujnik ma 3 wyjscia, jest jednoczesnie start-switchem. Sa w nim 3 bolce: 1 laczysz do masy, na drugim pojawia sie ta masa po wlaczeniu R (do zarowek wstecznego), na trzecim pojawia sie masa po wlaczeniu P lub N (do przekaznika odcinajacego rozrusznik)

Mysza liil (EM) / 2005-05-03 16:08:38 /


Odgrzeję wątek.

Od pewnego czasu nurtuje mnie pewna rzecz. Otóż mam podejrzenia, iż w mojej Granadzie dawniej (w sensie od nowości) był automat.
Poniżej zamieszczam fotki miejsca lewarka zmiany biegów. Obecnie jest tam N9, ale mam kilka spostrzeżeń, które podpowiadają mi, że rzeczywiście kiedyś był tam automat. Jednym z tych spostrzeżeń jest powiększany jakimś dłutem otwór w tunelu w kierunku tyłu auta oraz delikatnie na prawo i lewo. Przód otworu jest zachowany w oryginale.
Proszę, aby na podstawie moich fotek, osoby mające automat lub inne zorientowane ustosunkowały się do mojego rzeczywistego przykładu - czy faktycznie mógł być tam automat czy może inna skrzynia niż N9?

Pozdr!

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-06 07:54:37 /


Tak był tam automat:-)

morda / 2013-05-06 08:35:50 /


O kutwa, ale szybka odpowiedź!! No to już wiem, że nie zrobiłem błędu kupując do niej C3 :)

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-06 08:42:28 /


Ale trochę się namęczysz podczas montowania lewarka - strasznie to rzeźnicko wyrąbane jest.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-06 09:03:38 /


W mojej granadzie w ten sam sposób powiększono otwór, widać że to najłatwiejsza i najszybsza metoda ;P

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-06 09:10:44 /


Damy radę! Trochę młotkiem + kowadełko, mig i konserwacja. Najważniejsze, że rozstaw otworów nie jest zmasakrowany, tzn., że w ogóle ona się zachowały, a nie zostały wycięte . Mam jeszcze takie pytanie: czy między lewarkiem a tunelem powinna być jakaś podkładka (np. wygłuszająca) czy jest to osadzone bezpośrednio na tunelu i przykręcone???

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-06 14:20:17 /


witam.Czy ktoś mógłby mi podać oryginalny wymiar drążka biegów tzn.taki jak na zdjęciu,skrzynia n9.Powiedzmy od miejsca gdzie zaznaczyłem do końca gwintu.pytam bo mój jest ucięty.Jakby kto wiedział lub zmierzył i dał znać,byłbym wdzięczny.podr.

datulec Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-12-31 19:00:31 /