logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Numer oryginalnych przewodów WN Motorcraft do capri II

Numer oryginalnych przewodów WN Motorcraft do capri II

Witam,

capri II z 1974 z silnikiem cologne 2.3 V6.

Proszę posiadaczy katalogów Motorcraft z lat 70-tych o podanie numeru oryginalnych (Motorcraft) przewodów zapłonowych do powyższego silnika.

Wg mnie ten numer powinien zaczynać się od "WR-38", czyli cały numer powinien być taki:

WR-38xxx

ale pewności nie mam.

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-05 21:49:20 /


EWR-12

Konar / 2015-06-05 22:15:46 /


EWR-12 to nie lata 70-te.
Tak sądze...

Chodzi o przewody z lat 70-tych, jak na poniższym zdjęciu

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-05 22:31:55 /


Z przewodami zapłonowymi to jest tak: jak miałem Taunusa /bardzo dawno temu, zakupiłem nowe przewody zapłonowe drogiej firmy.
Taunus miał dziwną pracę silnika?. Stare przewody zapłonowe wykąpałem w wodzie z mydłem, potraktowałem WD, wyschły na słońcu i silnik pracował super!
/ tak wyrzuciłem do kubła 50 marek /
Parę lat temu koleżance źle chodził silnik w Fiacie, zamieniłem jej 10 letnie przewody zapłonowe na 30 letnie Forda po aplikacji j.w. i Fiat odzyskał siłę i kulturę pracy silnika.
Morał: szukaj starych oryginalnych przewodów zapłonowych Forda

zenonDWR / 2015-06-05 22:49:14 /


Ewr 12 jest do v6 i jest to numer aktualny w fordzie i dedykowany pod v6. Innych nie dostaniesz bo juz nie produkowane i nie dostepne.

Jak takie potrzebujesz zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-06 08:00:58 /


pytam o numer czesci, a nie o dostepnosc i chec zakupu.

A przewody sa dostepne. Kupiem kilka dni temu wlasnie takie ze zdjecia, ktore wczesniej zalaczylem.


Ptaie aktualne: jaki powinien byc nr Motorcaft w 1974?

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-06 11:45:04 /


Wg fiszek kable w tamtych latach nie występowały jako osobne części, tylko osobno był kabel z metra, osobno końcówki. O tu widać:

http://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A07.60

W starszych fiszkach jest tak samo.

Są też niby indywidualne numery kabli, ale opisane jako Sierra i Granada 2.8 EFI, więc nie wiem w czym rzecz że są tak osobno wyszczególnione:

http://www.capri.pl/library/microfilms/v6-engine/A07.61

A ten zestaw co pokazujesz, to jest ewidentnie Ford USA. Tam były 2 zestawy kabli do V6:

WR3888A / D6PZ12259AH
WR3889A / D6PZ12259AJ

Nie wiem czym się różnią, wyglądają w zasadzie identycznie, jak te z twojego obrazka.

A tak w ogóle, to skoro takie właśnie kupiłeś jak pokazałeś, no to chyba masz tam na nich numer części? Zapewne jeden z tych dwóch powyższych co podałem.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-06 15:06:38 /


dzięki Michał za bardzo konkretną odpowiedź.

Ja właśnie kupiłem rzeczone kable w USA. A dlaczego pytam o numery:

- bo opakowanie jest zastępcze - od kabli do V4 (WR-3817A / D4PZ-12259-R). Na opakowaniu mam ręczny dopisek D6PZ-12259-V, ale szlag go wie, czy właściwy.

- bo mam wątpliwości, czy kable, które kupiłem są w 100% właściwe do mojego silnika i spróbować kupić inne.
Niby długości pasują na styk (wg mnie są lekko za krótkie), ale coś mi nie gra z kształtami fajek dla poszczególnych kabli.



denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-06 17:33:43 /


Przewody oryginalne są tylko raz z nowym samochodem jak reszta części. Dlatego te wymieniane części / jak je zwał / mają już mniejszą żywotność lub są złe

zenonDWR / 2015-06-07 11:57:09 /


Dlatego warto jezdzic Dieslem ;)

Mysza liil (EM) / 2015-06-07 11:59:35 /


znalazłem w necie oba numery podane przez Michała.
Różnią się kolorem i kształtem fajek do świec.

WR3888A / D6PZ12259AH



WR3889A / D6PZ12259AJ




PS
po dokładnej rozkmince okazało się jednak, że kable które kupiłem pasują idealnie do 2.3 V6 (również kształty fajek mają swoje konstrukcyjne uzasadnienie do tego silnika)
Myślę, że można śmiało przyjąć, że powyższe dwa rodzaje kabli Motorcraft są w 100% dedykowane do 2.3 V6.

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-07 21:04:01 /


KOREKTA:

jednak kable WR3889A / D6PZ12259AJ wg mnie NIE będą pasować do 2.3 V6.

Przyglądając się zdjęciu widzę, że kabel do cewki jest n 100% jakieś dwa razy za krótki.


Wygląda na to, że jedynie słusznym będzie nr WR3888A / D6PZ12259AH - te z czerwonymi fajkami, z których dwie są kątowe.

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-07 21:13:08 /


To zależy, w granadzie mk2 taki krótki wystarczy (cewka zaraz obok aparatu). Kiedyś kupiłem motorcrafty do v6 i w komplecie były dwa kable cewka-aparat, jeden krótki a drugi długi, w zależności gdzie cewka jest montowana.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-07 22:19:10 /


> Myślę, że można śmiało przyjąć, że powyższe dwa rodzaje kabli Motorcraft są w 100%
> dedykowane do 2.3 V6.

Myślę, że można śmiało przyjąć, że to bzdura :)
Dlaczego niby dedykowane zestawy przewodów do europejskiej V6, która nigdy (no prawie nigdy) nie trafiła do Stanów, miałyby być produkowane w USA?

Konar / 2015-06-07 23:36:39 /


> Myślę, że można śmiało przyjąć, że to bzdura :)

wiem, że się mylisz. Albo ja niefortunnie użyłem słowa "dedykowane" myśląc "będą w 100% odpowiednie"


Owe kable z czerwonymi fajkami pasują jak ulał do mojego europejskiego Cologne 2.3 V6 - długości kabli i kształty poszczególnych fajek są wręcz skrojone na miarę do tego silnika w Capri II.


Co do kabli z czarnymi fajkami, to już sprostowałem, że nie będą pasować. Być może będą pasować do np. do Granady.


PS
kable, które kupiłem, sprzedający w US opisał jako "1974-76 Mercury Capri 2.8 Liter V6". Po moim zapytaniu stwierdził, że te kable będą prowdopodobnie pasować do wszystkich V6 w 74-76 Mustang, Mercury Capri.
Nieistotne. Jakie V6, pod jakimi maskami i z jakimi przyległościami montowano w USA nie wiem. Kable pasują i tyle. :)

denisz Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-08 23:16:37 /


Dość niepotrzebnie od początku brniesz w to pasowanie do konkretnej pojemności 2.3 V6 - a tej pojemności akurat w USA w formie V6 nie było. Chodzi raczej o kolońskie V6 ogólnie, bo one wszystkie mniej więcej takie same geometrycznie. Były 2.6 i 2.8 w Capri, 2.8, 2.9, 4.0 w różnych innych, jak Bronco, Merkur'y i nie wiem co tam jeszcze. Amerykańcy spokojnie mogły wyprodukować swoje własne dedykowane kable do nich, w końcu całkiem sporo tego tam było - przecież ilościowo to mniej więcej 1/3 produkcji Capri trafiła do USA. Dodatkowo jeśli mogli na USA zrobić własną wersję głowic do 2.8 z trzeba dolotami/wydechami, to własne kable wydają się drobnym i luźnym dodatkiem do oferty.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-09 10:10:00 /


Motorcraft - kto produkuje części zamienne dla Forda pod tą nazwą?
Poproszę < KRK 4m > o wypowiedź

zenonDWR / 2015-06-09 22:35:07 /


Jeżeli < KRK 4 m > nie ma czasu, to może ktoś inny powie:, kto jest producentem części zamiennych ,, Motorcraft,,

zenonDWR / 2015-06-10 21:14:50 /


A ciekawe czy znasz historię z firmą Autolite :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-06-11 01:58:31 /


a co to ma do oryginalnie rozpakowanego opakowania?

zenonDWR / 2015-06-11 21:54:37 /