logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Oleje do skrzyń ??

Oleje do skrzyń ??

Co ile faktycznie powinniśmy wymieniac olej w skrzyni i w moście ???
czy gdzieś jeszcze powinienem wlewac olej a co z ukladem kierowniczym (nie mam wspomagania)
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-10-23 23:08:23 /


Do głowy ?

To żart oczywiście :)

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-23 23:21:11 /


mi kiedys jeden madry pan mechanik powiedzial ze w wiekszosci takich zlomow to sie samoczynnie robi cyrkulacja bo wycieka :-) i trzeba dolewac. a jak nie to 100tys albo 2-3 latka.

Jabol / 2002-10-23 23:43:46 /


W MOJEJ 20 LETNIEJ Grażynie skrzynia jest z zewnątrz sucha jak putynia, olej więc wymieniłem,
ale dałem zbyt tani (chyba był tańszy od hipola), rzeczywiście biegi chodzą tragicznie, będę zminiał na lepszy

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-23 23:54:21 /


Nie pamiętam czy gdzieś to wyczytałem (forum), czy też może w serwisie mi mówili.
Do skrzyń forda zalewany jest specjalny olej, którego zasadniczo nie wymienia się, tylko dolewa. W skrzyni i w tylnym moście są silne magnesy, które zbierają zanieczyszczenia. Do układu kierowniczego nie daje się oleju tylko smar.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-24 00:24:10 /


Dolewanie oleju, przynajmniej do silnika nie ma nic wspólnego z wymianą oleju

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-24 08:23:33 /


fordowskie oleje
do skrzyn SQM 2C 9008A
do mostu SQM 2C 9002AA (SAE 90)

hiolu nie radze lac
jesli nie oryginalny to w kazdym razie cos zachodniego
ogolnie olej przekladniowy, ten sam do skrzyni i mostu, kiedys lalem VAT, pozniej Shell, Castrol

wymiana nie trzeba sie az tak przejmowac, o wiele bardziej poziomem oleju
szczegolnie jesli skrzynia czy most jest wilgotny

dla niewiedzacych wlewa sie przez korek mniej wiecej w polowie wysokosci skrzyni i mostu do momentu przelania sie

pojemnosci
most salisbury 1,1 litra
most timken 1,14
skrzynia 4 wodziki (typ F) 1,45
skrzynia 4 bez wodz. (typ E) 1,0
skrzynia 4 wzmocniona (typ 5)1,98
skrzynia 5 1,9

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-24 11:46:03 /


a kto mi powie jak spuścić olej ze skrzynki 5 ??

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-24 12:01:53 /


Jedziesz na stację wymiany oleju, koleś wsadza rurkę podłączoną do pompy i wyciąga stary olej, zalewa nowym. W większości firm taka usuga jest wliczona w cenę oleju.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-24 12:56:59 /


spox o to mi chodziło , dzieki:)))
Mam jeszcze jedno pytanko (moze sie powtorzy?) Czym w zasadzie sie rózniły skrzynka 4 na wew. wodzikach z ta tzw. wzmocnioną??? jakies lepsze synchronizatory??? i czy ona nie jest dłuższa od zwykłej bo nie wiem czy mi wał podejedzie??
Pozdro

jagoolmk2 / 2002-10-24 13:36:09 /


skrzynka wzmocniona to zupelnie inna skrzynia, nie chodzi tu o same "lepsze" bebechy
jest chyba dwa razy grubsza
charakterystyczne jest to ze ma od gory dwie prostokatne pokrywki, a nie jedna jak reszta skrzyn
pierwsza jest na srodku poziomo a druga w tylnej czesci pochylona w kierunku walu napedowego
Ford montowal ja do 2.8 i 3.0

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-24 18:10:16 /


wlasnorecznie spuscisz olej tylko opuszczajac skrzynie i wylewajac go przez tyl

mozesz tez wywiercic dziurke na dole ;) (to zart, lepiej zeby nikt nie probowal)

najlepiej tak jak ktos juz napisal podjechac do warsztatu i wyssac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-24 18:12:42 /


Ta wzmocniona skrzynia to fajne urządzenie. Jak ją montowałem z braciakiem do grani to mało nie dostałem przepukliny ;-( Waży więcej od V. Ale jak już sie uda założyć, to jest OK.
Ma długą jedynkę i dwójke, gałka jest zamontowana debiloodpornie - nie da się wyrwać jak w zwykłej IV. Poza tym wsteczny wchodzi "pod dwójkę" a żeby go włączyć trzeba wyciągnąć dźwignię...

Mysza liil (EM) / 2002-10-24 19:33:31 /


rzeczywiscie jedynka i dwojka jest w niej bardzo dluga, mialem ta skrzynke w 2.0V6, ciezko bylo zerwac kola przy ruszaniu ale z mostem od 2.0 dochodzil spokojnie do 100km/h na dwojce

co do tej galki zmiany biegow to niestety nie jest taka odporna, ma taki dziwny duzy kulowy przegub ktory czasami lubi wyskoczyc jak jest wyrobiony i lewarek zostaje w reku

to wrzucanie wsteka jak dwojki tez nie nalezy do najlepszych bo czasami przy ostrej jezdzie moze sie zdarzyc wsteczny zamiast dwojki :)

ale ogolnie skrzynia jest bardzo dobra, chyba ciezko ja zmielic jak ma sprawne lozyska itp

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-24 21:35:40 /


A myślał ktoś o wstawieniu skrzyni Borg-Warner T5? Była montowana w Fordach, waży mniej niż typ N, a potrafi przenięść 400 Nm momentu obrotowego.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-24 22:55:35 /


A ha... i jeszcz jedna sprawa co do wzmacnianej IV. Nie potrzeba z niej wysysać oleju ani wiercić dziurki ;-) a to dlatego, że ma korek spustowy.

Mysza liil (EM) / 2002-10-25 07:37:54 /


Jak by ktos chcial to mam dostep do orginalnego oleju forda do skrzyn po przystepnej cenie

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-26 10:08:46 /


Camaro a co powiesz na jakiś syntetyk Castrola (tylko nie wiem który wybrać bo jest ich ze 4 )do tylnego mostu. Napisz jakiego ty używasz Castrola do tylnego mostu. Ktoś polecał Castrol EP 80 (mineral)ale nie chcę lac minerala(apropo co jest z tymi wymaganiami producenta olej API GL4 czy GL5-jaki rodzaj ford zaleca może wiesz)
Może jak masz jakieś informacje apropo olejów do tylnego mostu to proszę o małą podpowiedz.CHcę kupić najroższy a zarazem najlepszy olej do mostu tylko nie mogę się zdecydować: podaję nad którymi się zastanawiam:
Castrol TAF-X-1
TAF-XS
SAF-X
SAF-XO- 2
Zastanawiam się nad 2 (najwyższe parametry lepkości-bo często startuję autem na małe dystanse-i chcę go odciążyć)ale może ty mi coś doradzisz bo ktoś doradził mi 1
Przy okazji jak byś coś wiedział jakiego Castrola do Autoamtycznej skrzyni begów najlepiej syntyka , przy okazji może byśmi załatwił do C3 taki jakiś filtr bo przy wymianie płynów powinno się go wymienić. Za wszelkie informacje dziękuje wszystkim z góry.

Albi_Poznan / 2002-10-26 14:21:44 /


chyba nie ma zbytniej roznicy, jesli chcesz rzeczywiscie kupic najlepszy olej do mostu to kup fordowski
cala reszta to mala roznica, byle nie polski hipol

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-26 16:21:41 /


a co do filterka to jeszcze nie probowalem tego sciagac, ale pewno sie da

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-26 16:22:29 /


właśnie, wiem że BorgWarnet T5 była m.in. w Thunderbirdzie TurboCoupe (silnik jak w Mercurym Sierra 2,3 rzędowa 4 z turbo) 195 koni,
ktoś pisał też kiedyś o Skrzyniach z Transita czy to jest to samo:
Transin - T5 borg warner ??

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-26 22:53:02 /


Skrzynia Borg-Wagner T5 byla stosowana m.in. w Sierrze Cosworth 2WD (chodzi o sedana) kiedy wsadzili do niej 4x4 zmienili ta skrzynie na MT75 z Transita ale jakie przelozenia to nie wiem

Alex Eos / 2002-10-28 00:48:55 /


Skrzynia Borg-Warner T5 montowana była we wszystkich 4-cyl. Sierrach Turbo z napedem na sam tył, a więc w XR4Ti (Lima 2.3 SOHC 8v turbo 180 PS), Cosworth RS (zarówno coupe 3 d. jak i sedan 4 d., Pinto 2.0 DOHC 16v turbo 200 PS) oraz RS 500 (Pinto 2.0 DOHC 16v turbo 225 PS). Nic więc dziwnego, że pasi i do T'birda 2.3 turbo jak i do wielu innych Fordów.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-29 12:49:23 /


Jaka jest różnica pomiedzy olejem 80W a 80W/90???????? Czytam o olejach przekładniowych i wiem coraz mniej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-02-05 22:11:31 /


Roznica jest taka ze 80W nadaje sie do nszych skrzyn, a 80W90 nie ;)

Mysza liil (EM) / 2006-02-06 07:46:06 /


ok piszecie ze skrzynie 4 mialy dlugie przelozenia a ja w swoim capri ktore mialo skrzynie 4 na zewnetrznych wodzikach i wygladala na zwykla jechalem na 2 ponad 100 na godzine wygladal na zwykla ale moze sie myle;)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-06 11:54:13 /


A na jakim oleju jechales :D

Mysza liil (EM) / 2006-02-06 12:00:27 /


od licznika w Capri dokladniejsza bedzie nawet rurka Pitota ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-02-06 13:41:47 /


jak myślicie, jest sens wlewania do mostu i skrzyni syntetyka 75W/90
w końcu te elementy mają już jakiś tam bliżej nieokreślony przebieg??

Mad Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-01 11:31:09 /


Problem tkwi w uszczelniaczach.Dla stali to raczej lepiej jeśli dostanie lepszy środek smarujący.Też chciałem zmienic na syntetyk ale udało mi się dostać nowy uszczelniacz tylko na atak.Na półosie niestety nie.Będzie wlany mineralny.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-01 12:29:32 /


Co wlać do tej cholernej wzmacnianej IV (typ 5E)?? Skrzynia już dość zmęczona życiem. Wyje na 2 i wybija 2 przy hamowaniu silnikiem. Jakie ceny i kto ma??? Zwykły minerlany 80W czy czerwony np. TRANSMISSION OIL SP 1031

Transmission Oil SP 1031 jest "czerwonym" olejem przekładniowym, przeznaczonym do zastosowań w manualnych skrzyniach biegów typu MT 75, stosowanych w samochodach firmy Ford. Nowoczesne dodatki z serii EP (Extreme Pressure- Ekstremalny nacisk) oraz selektywny dobór odpowiednio zbilansowanych składników pozwoliły na otrzymanie oleju o następujących właściwościach:

- Znacznie poprawia synchronizację biegów, pozwala na gładką i szybką ich zmianę
- Doskonałe właściwości antykorozyjne
- Skutecznie chroni przed zużyciem
- Wysoce odporny na utlenianie, zachowuje wysoką skuteczność antyoksydantów, przez cały, nawet wydłużony okres eksploatacji
- Niska granica płynności umożliwia perfekcyjną pracę skrzyni, w bardzo niskich temperaturach

Link http://moto.allegro.pl/item135489124_kroon_sp_1031_olej_do_skrzyn_biegow_ford_1l_.html

Będzie dobry????
A ford ma jakiś tańszy czerwony olej, który bedzie ok poza tym:
http://moto.allegro.pl/item135031462__olej_przekladniowy_oryginal_ford_mt75.html

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-20 23:15:17 /


Co tam fabrycznie było lane??????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-20 23:16:32 /


jak nie jeździsz zimą to nalej hipola 85W140, tylko przed włączeniem jedynki poczekaj z 5 minut na luzie i puszczonym sprzęgle, a przy puszczaniu sprzęgła po odpaleniu trzymaj hamulec bo pojedzie....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 17:46:00 /


Powiedzcie co wlać do skrzyni 4b typ 5 (e). Skrzynia dosyć zarżnięta, wyskakuje dwójka i wyje na dwójce. Troche ciężko mi biegi chodza, więc chyba cos dosyć rzadkiego. Co lejecie u siebie????????? POMOCY, bo autem nie mogę za bardzo jeździć,a chce w przyszłym tygodniu wymienić. Czerwony do manuala czy jakis inny??? Czy to bedzie dobre???
http://moto.allegro.pl/item135489124_kroon_sp_1031_olej_do_skrzyn_biegow_ford_1l_.html

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-27 18:39:57 /


takiej skrzyni olej już napewno niepomoże.. wlej cokolwiek byle na sucho niejeździła i szukaj drugiej skrzyni,

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-27 21:26:43 /


Odgrzewamy ;) Mam mt75 z v-ką i problem jest taki że jak auto stoi np noc rano strasznie ciężko biegi wbić dopiero po przejechaniu ok kilometra jak się rozgrzeje wchodzą normalnie lekko, zmieniałem olej latem ale już nie pamiętam jaki to był ,facet w hurtowni dobierał go z katalogu do tej skrzyni ale może coś źle dobrał. Jaki więc olej mam kupić? Aha i nie zależnie czy jest + 25 na dworze czy + 5 stopni zawsze jest tak samo pozdrawiam...

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-11-03 16:17:10 /


Do mt75 niestety najlepiej jest lac orginal, przy jakim kolwiek zamieninniku lozyska w srodku sie przycieraja :(

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-04 08:32:53 /


a co zaproponujecie do skrzyni automat Escort MK II 1.3 '79 ?
Nie wiem jaka skrzynia (czy jakieś podtypy były ?) ale olej wolał bym wymienić żeby nie żałować, i to na odpowiedni. Warsztat dobry niby znalazłem ale czy coś podpowiedzieć im o oleju ?

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-04 10:29:18 /


powiedz DII

Kriss_MustangII / 2008-11-04 10:50:09 /


Do essiego możesz śmiało zalać HIPOL ATF II, (koło 55pln/5l). Żaden lepszy olej tej skrzyni nie pomoże.
http://www.orlenoil.pl/modules/kat_show.php?id=7

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-04 13:12:19 /


Aktualizacja linku: http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,8,7.html

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-17 15:24:37 /


Czy ten olej MT75 odpowiada 75W90, czy jest rzadszy?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-18 01:50:38 /


Mt 75
ESDM-2C186-A zamienia się na WSD-M2C200-C
Możesz zastąpić go olejem SYNTETYCZNYM (zwróć uwagę żeby nie półsyntetycznym) o lepkości 75W90 ale klasa jakości GL4. Oleje GL5 też są w tej lepkości, to typowe oleje do mostów. Ma być GL4 lub ewentualnie GL4/GL5.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-18 07:59:51 /


Dosc gesty jak na olej ktory zastapil ATFa. No nic, najwyzej rozciencze ATFem ;)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-18 11:14:46 /


ten olej nigdy nie zastąpił ATFa i nigdy nim nie był. To że czerwony, to nie znaczy że ATF.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-18 11:45:45 /


Mialem na mysli to, ze do skrzyni MT75 najpierw zalecany byl ATF, a potem MT75.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-19 13:16:01 /


z jakiegoś powodu zmienili zalecenia...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-19 13:30:24 /