logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.8i V6- mam problem bo gasnie po odpaleniu!!??

2.8i V6- mam problem bo gasnie po odpaleniu!!??

2.8i V6 odpala od razu, ale po 4 sekundach gasnie i w tym czasie nie reaguje na otwarcie przepustnicy, zaplon dziala dobrze ale nie wiem co z wtryskiem jest bo znam tylko uklady gaznikowe. jesli mozecie to pomozcie.
pozdrawiam.

Kriss_MustangII / 2002-10-25 12:38:49 /


U mnie jest to samo, ale tylko na zimnym silniku. Pomaga dodanie gazu w momencie uruchamiania, zeby od razu wszedl na jakies 2000 obr. A jaka jest tego przyczyna to nie wiem. Moze to byc wina dodatkowego wtryskiwacza. Jest on umieszczony w kolektorze dolotowym, po lewej stronie, tuz przy wyjsciu cisnienia do serwa i jest do niego przyczepiony przewod elektryczny. Powinien on podawac dodatkowa porcje paliwa przez 8 sekund po uruchomieniu. Nigdy tego nie sprawdzalem, ale to moze byc to. Poza tym posprawdzaj elektryke na wszystkich czujnikach na silniku, moze cos nie kontaktuje. Wydaje mi sie, ze moze to tez byc oznaka... zuzycia silnika... Ja sie powoli szykuje do remontu, bude wyszykowalem, ale na silnik zabraklo ;)

KOBYSZ / 2002-10-25 12:50:25 /


Pompa paliwa może być problemem

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-25 13:04:59 /


niestety przyczyn może być wiele : wtryskiwacz rozruchowy, zawór dodatkowego powietrza, pompa paliwa, uszkodzona lub zacinająca się tarcza przepływomierza, niewłaściwe ciśnienie sterujące albo jeszcze kilka innych rzeczy. Opisz dokładnie czy dzieje się to tylko przy zimnym albo ciepłym silniku, jak się poźniej zachowuje wtrysk itp.

Właśnie kończe tłumacznie fragmentu fordowskiego manuala dotyczącego k-jetronica więc jak tylko Michał zdąży to obrobić i wrzucić na stronkę wszystkie tajemnice wtrysku zostaną objawione - cierpliwości !

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-25 13:09:32 /


pompa jest ok bo zasilanie i zaplon robilem sam i tego jestem pewien. prosze o pomoc bo kupilem ten silnik 2 lata temu i odpalalem go pierwszy raz i nie mam pewnosci co do wtrysku. odpala tylko na chwile a nie mialem okazji posluchac cieplego silnika... :-(

Kriss_MustangII / 2002-10-25 13:13:58 /


czy wczesniej byly jakies objawy zlej pracy? czy stalo sie to nagle?

na wszelki wypadek odlacz kabelki od wtryskiwacza rozruchowego (jak patrzysz na silnik to po lewej stronie w polowie komory powietrza)

sprawdz najpierw podcisnienie
jak patrzysz na silnik to po prawej stronie na poczatku, od gory jest takie prostokatne cos co sie nazywa regulatorem nagrzewania, dochodza do tego dwa wezyki z paliwem, kostka z dwoma przewodami i gumowy wezyk podcisnienia, powinien on prowadzic do takiego rozgaleznika podcisnienia po przekatnej silnika
sprawdz tez czy nie odlaczyl sie zaden inny przewod podcisnienia, np ten od hamulcow
jesli to jest ok, to sprawdz ten gruby waz podcisnienia idacy od przepustnicy do takiej "trabki" na lewo od ww regulatora i dalej od niej do komory

napisz co sie dzieje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-25 13:18:43 /


kriss daj znać na priva

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-25 13:19:14 /


vmax: jak masz czas to moj gg:2029346

Kriss_MustangII / 2002-10-25 13:33:07 /


camaro: poprobuje dzisiaj i dam znac jak jest

Kriss_MustangII / 2002-10-25 13:34:34 /


a silnik musi byc calkowicie szczelny, nie?

Kriss_MustangII / 2002-10-25 13:54:53 /


co masz na mysli piszac szczelny?
podcisnienie -oczywiscie (np na nieuzywanych koncowkach tego rozgaleznika podcisnienia musza byc zatyczki)
paliwo - rowniez
wycieki oleju - to tylko estetyka i plamy na podworku

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-25 14:08:49 /


szczelny czyli uklad dolotowy musi byc szczelny bo podcisnieniowy jest.
a teraz juz chodzi, troche jeszcze nierowno... ale dzieki za porade- to ze chodzi jest sukcesem.
mam jeszcze pytanka:
jak sie reguluje ten rodzaj wtrysku- co jest odpowiednikiem regulacji gaznikowej?
a jakie musi byc wyprzedzenie zaplonu?
jaki luz na zaworach i czy na zimnym ustawiac?
co wylacza ten wtrysk 8-mio sekundowy?
jak najprosciej sprawdzic czy alternator laduje?
czy ma ktos odstapic te wtyczki prostokatne dwubiegunowe od czujnikow przy silniku(?), bo mam polamane wszystkie i spadaja a w sklepie forda nie ma u nas takich rzeczy... bida na wsi... ;-)

Kriss_MustangII / 2002-10-25 20:35:54 /


uklad podcisnieniowy to wlasnie uklad dolotowy, jesli ktorys z wezykow podcisnienia jest odlaczony to silnik bedzie bral falszywe powietrze

wyprzedzenie zaplonu dla 2.8i to 12st
luz na zaworach to ssanie 0,35 wydech 0,40, ale lepiej ustawiac 0,3-0,35

wtryskiwacz startowy nie wlacza sie na 8s tylko na tyle ile dziala rozrusznik, to z niego idzie zasilanie do wtryskiwacza a masa idzie przez czujnik temperatury (taki duzy) w kolektorze ssacym, jak silnik jest cieply to masa nie bedzie polaczona i wtryskiwacz sie nie uruchomi

regulacja skladu mieszanki jest w takiej rurce tuz obok rozdzielacza paliwa, trzeba tam wlozyc maly dlugi imbus, bodajze 3mm ale nie jestem pewien, i nie mozna tego wciskac bo silnik zgasnie, tylko delikatnie wsunac imbus i powoli krecic, jest to bardzo czule

alternator- sprawdz napiecie na akumulatorze podczas pracy silnika, jesli jest 12 to nie laduje, jesli 14 to laduje, jesli bedzie 12 to zwieksz obroty i wtedy sprawdz

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-26 12:20:09 /


dzieki

Kriss_MustangII / 2002-10-26 22:15:11 /


a co to jest takie z z koncowka na trzy wezyki wkrecone kolo czujnika temperatury ?

Kriss_MustangII / 2002-10-26 22:25:51 /


mam zalozone swiece Champion RN9YC a powinny byc Champion RN9YC- a co znaczy ta cyfra?

Kriss_MustangII / 2002-10-26 23:30:17 /


pomylka powinny byc Champion RN7YC

Kriss_MustangII / 2002-10-26 23:31:39 /


jesli dobrze Cie rozumiem, to chyba jest to wynalazek ze Sierry , w Capri ten otwor jest zaslepiony (tam jest woda wiec zatkaj to dobrze)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-27 10:35:49 /


nie wiem z czego jest ten wynalazek bo silnik wyglada jak od capri tylko jest kilka roznic. nie wiem dokladnie od czego on jest bo mamm mustanga i o capri zbyt duzo nie wiem, ale chodzi o cos co nuza sie w wodzie- jakis czujnik z 3 wezykami wetknietymi do ukladu dolotowego i mieszka
a co z tymi swiecami bo nie wiem czy wymieniac

Kriss_MustangII / 2002-10-27 10:46:00 /


nie wiem co znacza te symbole w Championach
jesli masz kupowac to kup oryginalne Motorcrafty AGR 12C, ja je mam za 11zl w sklepach jest chyba podobnie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-27 10:57:06 /


Cyfra w oznaczeniu Championa oznacza wartość cieplną świecy - im wyższa tym bardziej gorąca. Zmień albo na Motorcrafty jak radzi Bartek albo na NGK. Poniżej przedstawiam listę zamienników oraz efekty moich eksperymentów z niektówymi z nich.

Iskra - FE85PRS - przeciętne, szybko padają na gazie
Beru - 14R-6DU
Brisk - LR14YC
Bosch - WR6DC - jakoś nie bardzo chcą współpracować z fordowskimi v-kami, poszły w kubeł
Champion - RN7YC
Magneti Marelli - F8LRC
Motorcraft - AGR12C - chodzą super, polecam
NGK - BPR7ES - rewelacja, moim zdaniem nawet lepsze od motorcrafta

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-10-27 14:11:51 /


Potwierdzam; też motałem się kiedyś ze świecami jeżdżąc v-kami na LPG; próbowałem Iskry, BOSCH i NGK; Iskra pada po niecałych 10 tysiącach; BOSCH jakoś na drugi dzień ,natomiast NGK sprawują się świetnie! Trzeba tylko uważać bo ponoć pojawiły się podróbki. Jak kupować, to Made in Japan a nie France!

Mysza liil (EM) / 2002-10-27 15:42:13 /


swiece Bosch sa produkowane w Polsce i nie nadaja sie do Fordowskich widlakow, ja wyrzucilem ze 3 komplety zanim dotarlo do mnie ze z Boschem daleko nie zajade

Maciasek_3M / 2002-10-28 10:05:52 /