logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Resory Transit Mk II

Resory Transit Mk II

Może ktoś się orintuje jakie są różnice w resorach między blaszakiem, a skrzyniówką, bliźniakiem, a pojedyńczym.
U mnie są założone resory, problem w tym, że nie wiem czy ktoś już nie kombinował czegoś, więc zakupiłem od Szkodnika "nowe". U mnie pęknoł jeden resor na pół. Po przymiarce okazało się że są za krótkie, za cholere nie rozprostują się do mocowań, wedle zapewnień Szkodnika są po skrzyniowym pojedyńczym kole.
Więc pytanie jakie są różnice w poszczególnych specyfikacjach.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-07 22:53:31 /


Nie pomogę, ale proszę "pęknoł “.
No chyba, że dla śmiechu, to przepraszam za post.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-08 01:18:55 /


No pęknął, pęknął....

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-08 11:35:28 /


Czy sprawa dalej aktualna? mogę sprawdzić w oryginalnych książkach lub zmierzyć mam dwa komplety. jeden na pewno od blaszaka z silnikiem 1,6. Pzdr BC

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-01 12:55:38 /


Tak aktualne. Bardzo prosze.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-01 21:39:40 /


Podepnę się. Czy żeby zmiękczyć tył w Transicie Mk1 FT175 mogę po prostu ściągnąć "zewnętrzne " pióro?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-06 17:38:52 /


Ja je wyjąłem. To dolne najgrubsze pióro pracuje dopiero wtedy jak załadujesz samochód tak, żeby resor się dogiął wyższymi piórami do tego dolnego, no albo przy dostatecznie dużym odbiciu na jakimś wertepie. Tył mi na pusto trochę skacze i hałasuje, za co też winię to nieszczęsne tylne mocowanie resora ruchomo w ślizgu, zamiast wieszaka. W MkII widziałem już na tyle wieszak - mowa cały czas o wariancie z bliźniakami.

Resorów było też parę wariantów, od dwupiórowych do 5-, 6- ?

Ja miałem taki:



Teraz jest tak:



Tyle że jak jednego razu musiałem zrobić za transport dla palety ~ 600 kg towaru, to się wóz nieco ugiął:

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-07 09:37:34 /


Michał, zostawiłes jedno czy dwa długie? Na zdjeciu wygląda ze dwa, czyli zdjąłem tylko to krótkie?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-07 19:58:10 /


Zdjąłem to jedno dolne krótkie grube. Zostały dwa długie. Jest względnie OK. Ale myślę nad wstawieniem dorabianego jednopiórowego z jakimś stabilnym wieszakiem z tyłu zamiast ślizgu. Bo w tej formie to stuka i skrzypi. Smarowanie starcza na krótko. Sprawdza się przy załadowanym samochodzie, ale ja często jeżdżę na dość pusto...

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-08 00:16:15 /


może hardcore , ale zdejmę jedno długie. Spróbuję poprawić pierwszy stopień tłumienia. We'll see...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-08 09:49:39 /


sorry że się nie odzywałem ale sprawdziłem i wszystkie resory które posiadam są prawie tej samej długości. Te pojedyncze są do przodu. Te najgrubsze są od długiego blaszaka ale biorąc pod uwagę ich grubość były dokładane. Moim zdaniem należy skonsultować je z kowalem, który jeżeli ma doświadczenie powie czy trzeba dołożyć lub wyciągnąć pióro. To tez zależy jakie ciężary wozisz.

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 12:29:07 /


Tylko czy one pochodzą z bliźniaka czy z pojedyńczego koła??
Mógł byś zmierzyć rozstaw od śruby do śruby montażowej w oczkach resorów??

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 12:48:07 /


jak wymieniasz parę to powinno być dobrze. Gorzej na sztuki. Bliźniak może mieć przesunięty punkt mocowania belki lub mostu i może być na długości mniejszy, i tak raczej jest.

Jak masz problem to mam komplet ,,nówek,, para przód i para tył, wzmocnione /dodatkowe pióra / leżą już u mnie parę lat.

zenonDWR / 2015-10-13 13:54:07 /


Bartek,

Masz TYLNE wieszaki i mocowania do budy tych na tylną oś ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-13 15:06:08 /


Chyba tak muszę sprawdzić. Dam znać wieczorem.

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 16:24:10 /


Michał -= a czy masz przekładki pomiędzy piórami? brak może powodować to co piszesz

zenonDWR / 2015-10-13 18:21:18 /


Moje wglądają jakby miały orginalne mocowania do ramy, rama też orginalna, i nie wygląda to na jakiś drut pana stasia ze stodoły. A są 2 rózne rodzaje rozstawów, bo jak pisałem wyżej kupiłem od Szkodnika resory z skrzyniowego, pojedyńczego i względem moich są za krótkie i choćby nie wiem jak je naciągł to nie pasują...
Ja to potrzebuje do lawety więc na te 1600-1800kg ładowności muszą wytrzymać, choć docelowo i tak będą dmuchane miechy.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 19:11:50 /


Bartek jak znajdziesz to rezerwejro :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-13 19:23:26 /


Killer vel M-maniac - te resory co mam /Transit długi podwyższany, koła pojedyncze na 6 śrub jak w bliźniaku/ są dłuższe od resorów jakie były oryginalne w Transicie bliźniaku.

Ponieważ z wątku o resorach robi się kupię, rezerwuję , kończę temat

zenonDWR / 2015-10-13 20:47:37 /


Mam jeszcze cały komplet. Zdjęcia w załączniku. Daj mi znać czy o to Ci chodziło.

Bartoszch Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 20:54:51 /


OK , przełączamy się na PRV coby Zenkowi nie śmiecić :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-10-13 21:13:31 /


To zmierz rozstaw Zenonie ;)

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-10-13 21:22:25 /