logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Dobra alternatywa dla fordowskich skrzyń biegów

Dobra alternatywa dla fordowskich skrzyń biegów

Wydaje mi się, że fajna i tania alternatywa dla fordowskich skrzyń biegów. U nas sporo RX-8 na części rozbierają i skrzynie za 300 zł można już kupić:

http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=500016

Jarek / 2015-08-24 01:42:09 /


Trzeba by pomierzyć i powalczyć. Skrzynia ma długi niewymienny dzwon.

Mysza liil (EM) / 2015-08-24 05:59:22 /


Kwestia skrócenia wału czy wejdzie na profil podłogowy? Temat ciekawy zwłaszcza że niby mocniejsza jak N9.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-08-24 07:43:38 /


Jak popatrzysz na przełożenia poszczególnych biegów to żadna alternatywa , chyba żeby założyć dłuższy most do tego .... Tak tylko zrobisz sobie jakby dodatkowy bieg gdybyś miał pomiędzy 3 a 4 :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-24 10:35:05 /


Wszystko zależy od dyfra, ale generalnie rozrzut przełożeń między I a VI wynoszący prawie 4.5:1 to dla sportu żaden wynik. W "ukochanej" przez nas i coraz trudniej osiągalnej N9 w wersji dla 2.8i parametr ów wynosi 4.07:1 i i tak jest ciut za wysoki. Dobre skrzynie do sportu mają sporo poniżej 4:1, a niekiedy nawet ledwo ponad 3:1.

W przypadku skrzyni z RX-8 jedna para uzębień jest bezużyteczna - przy krótkim dyfrze (od 3.75 Salisbury i 3.78 Timken w górę) ostre starty z jedynki pourywają satelity w dwa dni, a opony spalą w jeden. Pozostaje traktować jej dwójkę jako pierwszy bieg, a szóstkę - jako piąty.
Z kolei przy długim dyfrze (od 3.44 Salisbury i 3.54 Timken w dół) z szóstki warto korzystać tylko podczas turlania się po autostradzie pomiędzy zawodami - tak jak z piątki w N9. Zobrazuję to zestawieniem porównawczym dla naboju Pinto 2.0, zdłubanego do 120 PS przy 6000 rpm i opon 205/60R13.

Skrzynia N9 2.8i (z długą jedynką): przełożenia 3.36-1.81-1.26-1.00-0.83, prędkości dla mocy maksymalnej (na niskich biegach pójdzie wyżej, ale nie warto kręcić) na biegach:
1. dyfer 4.11 (Salisbury) lub 4.12 (Timken) - 47-87-125-158-191
2. dyfer 3.75 (Salisbury) lub 3.78 (Timken) - 51-95-137-173-210 (przy tej mocy nie dokręci)
3. dyfer 3.44 (Salisbury) - 56-104-150-189-229 (nie dokręci ponad 5k rpm)
4. dyfer 3.22 (Salisbury) - 60-112-160-202-245 (do 6k rpm nie dokręci nawet czwórki)
5. dyfer 3.09 (Salisbury) - 63-117-167-211-256 (nie wyjdzie >4400 rpm na V i >5500 na IV)

Skrzynia RX8: przełożenia 3,76-2.27-1.65-1.19-1.00-0.84
1. dyfer 4.11 lub 4.12 - 42-70-96-133-158-187
2. dyfer 3.75 lub 3.78 - 46-76-105-145-173-205
3. dyfer 3.44 -50-83-115-159-189-224
4. dyfer 3.22 -54-89-122-169-202-240
5. dyfer 3.09 -56-93-128-177-211-251

W związku z powyższym orzeczono jak na wstępie :)
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-24 12:48:11 /


Ale gdyby to tej RX8 (siada rzeczywiście idealnie, lewarek tylko o 2cm bardziej z tyłu, wieloklin sprzęgła pasuje) zdłubać prostozębiastą choinkę o przełożeniach np. 3.17-2.36-1.83-1.47-1.20-1.00 to byłoby miodnie. Z dyfrem 3.44 (jest ich jeszcze sporo) prędkości na biegach wynosiłyby: 60-80-103-129-158-189. Przy dokręcaniu każdego biegu do 6k rpm kolejne biegi zaczynają pracę od poziomu 4500 rpm (II), 4700 (III), 4800 (IV), 4900 (V) i 5000 (VI).
A o to przecież chodzi :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-24 13:13:29 /


e nie jest tak źle, na 6tce można by normalnie podróżować, przy 3.22 i 3000obr było by ~120kmh zamiast 100, czyli można by w miarę cywilizowanie poruszać się autostradą :)))) 140kmh@3500obr, i 160kmh@4000obr.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-24 14:50:47 /


Szóstka w RX8 jest taka sama jak piątka w N9 -- i teraz idzie jeździć sobie autostradą :) Ale jakby założyć za długi most dla danego silnika (np. nigdy nie stosowane 3.22 do Taunusa zamiast 3.45) to może wtedy byłby jakiś dodatkowy bieg i jakiś sens takiej operacji. Podobnie jest ze skrzynią 5 lub 6 biegów w BMW gdzie piątka ma 1:1 (tak jak czwórka w Fordzie) , z jakimś tam wyjątkiem m.in w modelach M. Ale za to mają dłuższe przełożenia główne np. 2.93 ... a w Capri najdłuższe było 3.08.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-25 01:43:39 /