logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.8i ciagnie wode?

2.8i ciagnie wode?

odpalilem go w piatek i mam ciagle spore ubytki wody i ciezko kreci przy rozruchu- nie wiem czy uszczelka pod glowica nie poszla. jak mozna to jednoznacznie stwierdzic bo nie chce niepotrzebnie zwalac glowicy?

Kriss_MustangII / 2002-10-27 21:14:25 /


wyjmij bagnet i zobacz jaka konsystecje ma olej jezeli jest zadki to znaczy ze moze byc cos nie tak jezeli ma taka jak orginalnie czyli taki jak dolewasz to powinno byc wpozo

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-27 22:55:50 /


rzecz w tym ze olej nie miesza sie z woda, wiec sie nie rozcienczy. Musisz odkrecic korek spustowy. Jak najpierw poplynie woda to zle, a jak bedzie sam olej to wszystko ok. Zreszta ktos juz mowil o tym wczesniej na forum.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-27 23:44:00 /


a moze masz gdzies pekniety waz, albo chlodnice. Tez moze byc taka opcja.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-28 00:27:02 /


Jeżeli ciężko kręci przy rozruchu, to pobiera wodę na cylinder i nie może jej sprężyc, dlatego ma ciężko. Sprawdź czy nie kopci na biało. Jeżeli tak to życzę Ci aby była padnięta tylko uszczelka... Jeśli masz zalany płynem możesz zdiagnozować łatwo na którym cylindrze puszcza - świeca będzie słodka, chyba że idzie tak dużo wody, że się wyleje z cylindra po wykręceniu świecy. Silnik 2.8 ma głowice bardzo wrażliwe na przegrzanie, bo zawory są bardzo blisko siebie a między nimi jest bardzo mało materiału i cienka żeliwna ścianka oddzielająca komorę spalania od kanału wodnego. Jeżeli ktoś go zagotował, głowica(e) lubi pęknąć między zaworami i tamtędy dostaje się woda a wypalona uszczelka to efekt tego, że wody nie można sprężyć i dlatego chcąc się wydostać z cylindra wyrwie uszczelkę.

Mysza liil (EM) / 2002-10-28 06:44:52 /


jeśli woda pujdzie do oleju to tworzy się od razy biała zawiesina... (coś a'la rozrzedzony majonez :)) ) i widać to nawet na bagnecie... proponował bym sprawdzić najpierw czy gdzieś nie wyrzuca wody lub nie gubi na jakimś pękniętym wężu.. gdyby była uszczelka tak uszkodzona że ciągnął by wodę do cylindra to po odpaleniu w chłodnicy była by masa bąbelków lub po prostu leciały by z chłodnicy spaliny...

podstawowe pytanie: czy wodę wyrzuca ci w czasie jazdy czy również podczas postoju i pracującym silniku???

jeśli tylko w czasie jazdy to przejrzyj dokładnie wszystkie węże i cybanty bo przyczyna moze tkwić w którymś z nich.. ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie płynu chłodzącego w silniku i pewne nieszczelności mogą wyjść dopiero przy wysokich obrotach.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-10-28 08:27:42 /