logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Dziwy kontrolka zapłonu świeci sie po wyciągnięciu kluczyków

Dziwy kontrolka zapłonu świeci sie po wyciągnięciu kluczyków

Witajcie
Dziwy !!kontrolka zapłonu świeci mi sie po wyciągnięciu kluczyków. Normalnie gaśnie po odpaleniu..
Podejrzewał bym jakąś zagubioną mase ale zanim zaczne dłubać i szukać może ktoś z was ma jakąś sugestie albo sam miał takowy problem .
Dodam ze to Capri 1981 2.0 Pinto

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-13 18:08:26 /


masz kontrolkę zapłonu? Czy to może jest kontrolka ładowania?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-13 18:24:57 /


Capri nie ma kontrolki zapłonu, chodzi zapewnę o kontrolkę ładowania. Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź. Jak gaśnie to prawdopodobnie uwalony regulator napięcia.

Mysza liil (EM) / 2015-09-13 19:05:48 /


Raczej upalone diody a nie regulator.

Czy akumulator rozładowuje się podczas postoju ?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-09-13 19:45:10 /


Jak dla mnie regulator.

Mysza liil (EM) / 2015-09-13 20:56:16 /


Dziekuje wszystkim za wskazówki przeczyściłem łączenia kabli na alternatorzeci śmiga ;)

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-15 22:04:55 /


Znowu leje deszcz od tygodni a Caprysua nie ma garazu i znowu mi kontrolka ładowania świeci jak kluczyków nie ma :(
Kontrolka gasnie po odpaleniu auta ale świeci jak na hamulec nacisne
Zaßwoeca sie również jak dmuchawe wlącze albo wycieraczki ....
Sprawdzałem styki na bezpiecznikach i alternatorze , wykręcałem też tylnie lampy bo podejzewam ze masa gdzieś sie zapodziała
Miał by ktoś jeszcze jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić ?

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 21:58:17 /


Może uciekać masa między silnikiem a nadwoziem.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-08 22:23:18 /


1. żeby żarówka się świeciła musi zaistnieć różnica potencjałów na końcach jej żarnika.
2. żarówka w kontrolce ładowania ma jeden koniec żarnika połączony wyjściem 12v ze stacyjki, zaś drugi z uzwojeniem wzbudzenia alternatora. Zatem oba końce powinny mieć ten sam (zerowy) potencjał przy wyłączonej stacyjce i zatrzymanym alternatorze.
3. skoro się świeci, to albo stacyjka ma jakieś zwarcie i daje mimo wszystko napięcie na wyjściu, albo (co bardziej prawdopodobne) mostek prostowniczy alternatora ma jakieś przebicie.

Prosta metoda - w którą stronę szukać:
1. wymontować zegary i wyjąć z nich świecącą żarówkę ładowania
2. miernikiem sprawdzić w jej gnieździe na którym przyłączu jest napięcie różne od 0v
3. śledząc ścieżkę sprawdzić, czy jest to w kostce przyłącze stacyjki (czarny kabel), czy wzbudzenia (niebieski kabel)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-02-08 22:44:25 /


Gruziu Dzięki za swietny opis przy sobocie zabiore sie do tego tak jak napisałeś a póki co sprawdze mase miedzy silnikiem a nadwoziem - mozliwe ze gdzies na spowalniaczu przytarłem go o asfalt.

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 22:59:26 /


Albo woda dostała się do jakiegoś przekaźnika i robi zawarcie. Mialem kiedyś tak. Często przekaźniki od gazu czy świateł czy innych podłącza się do plusa po stacyjce i tedy dostaje się prąd.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-08 23:08:05 /


U mnie w granatniku takie cyrki są powodowane uszkodzonym włącznikiem awaryjnych.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-09 10:18:02 /


Miałem kiedyś sytuację że po włączeniu zapłonu nie zapaliła się kontrola, zapaliła się wówczas gdy pracował silnik, nie pamiętam dokładnie co było przyczyną ale chyba porozbieralem zegary i posprawdzalem styki oraz kable alternatora i problem znikł.

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-09 21:17:44 /


Chochliki jakieś wredne przy aucie mi majsteują chyba !
Jak naciskam na hamulec to lewe przednie pozycyjne światło sie włancza ! ;)
A jak nawiew mam włączony , światła i nie daj boże wycieraczki to na wolnych obrotach niemal ze silnik gaśnie - prcuje kulawo i na obroty sie nie wkręca :(
Wiem ze to masa gdzieś zanika ale nijak nie moge ustalić gdzie ;(

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-02-29 15:54:44 /


Albo układ prostowniczy w alternatorze i zwarcie robi

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-03-03 10:11:41 /


Panowie - wiekszość problemòw z zapłonem ustała po tym jak sie okazało ze nowa cewka ktòrà zalozylem jest do instalacji bez rezystora... A druga czesc problemow ustàpiła po tym jak rozprułem wiàzke i okazało sie ze pràd do zapłonu jest pociàgnięty po tym ze rezystorze .... Ze to w ogòle chodziło ....

adamxx Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-06-23 02:18:52 /