logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Hamulce tarczowe Ford Granada

Hamulce tarczowe Ford Granada

Mam pytanie czy istnieje różnica między tarczami hamulcowymi dla forda Granady 2.0 i 2,8 jeżelichodzi o wymiary. Chodzi mi o tarcze wentylowane. Czy od 2,8 podejdą do 2,0 V6

Pankol / 2005-06-28 12:29:19 /


tarcze z zaciskami podejdą bez żadnego problemu

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-28 12:48:48 /


A czy pasują zaciski od 2.0 do tarczy 2.8?

Pankol / 2005-06-28 15:40:43 /


toretycznie i tak i nie,
grania 2.8i ma wentylowane tarcze i wieksze klocki i zaciski (sr. tłoczka bez zmian)
bez ruszania zaciski nie podejdą, ale:
- mozna poprostu dać zaciski z 2.8i do wentyli (najszybciej/najlatwiej)
- albo dać przelotki do zacisków ( jak w capri 2.8i ) minus taki że niemożna dostać śrub skręcających zaciski ( do wentylowanych sa dłuższe + gwint calowy + twardość )

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-28 15:48:25 /


Coke ja mam założone bijące wentyle od grani 2.0 z zaciskami. hodzi mi o to czy są inne średnice tarczy czy wejdą mi w ten zestaw tarcze od 2.8 też wentyle.

Pankol / 2005-06-28 16:29:33 /


to mi ćwieka zabileś myslałem ze grania wentylowane miała tylko z 2.8 :/

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-28 16:32:40 /


2.0 miały tylko pełne. Jakaś przeróbka :D

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-28 16:36:56 /


OK
czyli wentyle do wentyli będą pasowały innych nie było tak?

Pankol / 2005-06-28 16:59:51 /


tak

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-28 17:01:02 /


Jest tylko jedno małe ale - blacha za tarczą jest nieco różna - przy 2.8 ma nieco inne wycięcie. Można to zrobić (wyciąć) albo wziąć oryginalną z tarcz 2.8.
Bez tej wiedzy będziesz się wściekał, czemu zacisków nie można przykręcić.

mtango / 2005-06-28 18:52:42 /


No a chyba pozatym zaciski z granady 2.8 są szersze(mają takie wstawki poszerzajace miedzy połówkami zacisku)Coo?

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-28 19:56:32 /


zaciski z grani do tarcz niewentylowanych sa takie same jak do taunusa i capri z tarczami niewentylowanymi.
zaciski z capri 2.8i do tarcz wentylowanych, sa takie jak wyzej + przelotki/dystanse poszerzające zacisk
zaciski z granady 2.8i do tarcz wentylowanych sa wieksze, maja inne klocki i poszerzenia, ale tłoczki sa cały czas takie same

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-28 20:12:16 /


Odnośnie średnicy tłoczków w zacisku w Granadzie to są większe.Jak ostatnio zamawialem w hurtowni reperaturki do dali mi zestaw który jest do granady 2.8i do wentyli i lipa bo średnica sie nie zgadza.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-02 22:14:59 /


to ci dali do granady po '85 czyli do scorpio.
granada ma, miała i będzie miała 54mm za wyjatkiem jakiejś początkowej wersji jedynki.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-10-03 07:17:42 /


Witam, podepnę się,mam pytanie,a nie znalazłem tego na forum. Jak jest ze śrubami mocującymi zaciski z Granady 2,8i - muszą być dłuższe jak w Capri 2,8i czy wystarczą krótsze tj. takie jak w Capri z niewentylowanymi tarczami?

Kuba M. / 2005-11-08 14:40:28 /


musza być dłuższe, naszcześćie mozna je dostać bez problemu u camaro lub chudera np.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-08 15:30:11 /


Są dokładnie takie same jak w niewentylowanych tarczach. Ta część zacisku niczym się nie różni w wentylach i płaskich.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-11-09 07:01:33 /


Oki mam pytanie jaki moze być efekt gdy mam tarcze z zaciskami z 2.8i wentylowane odkrecone od auta na sworzniach, a całe bebechy takie jak pompa od 2.0V6. beda problemy z efektywnym hamowaniem czy nie :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-06 19:15:13 /


Jesli pompa ma srednice tloka 22, to bedzie lepiej hamowalo, pedal bedzie jednak bardziej miekki a jego skok - dluzszy. Pompa o srednicy 19 (czy jakie tam sa mniejsze od 22) bedzie teoretycznie hamowala najskuteczniej, ale jest obawa ze skoku pedalu zabraknie :/

Mysza liil (EM) / 2006-09-06 21:06:30 /


mhm a powiedz mi Mysza jak moge zweryfikować jaką mam pompe nie rozbierajac jej? czy fota wystarczy do rozszyfrowania :D

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-06 21:22:24 /


Na korpusie powinny byc odlane literki, a bardziec cyferki - 22 lub 23, lub inne. Czcionka okolo 13mm wysokosci

Mysza liil (EM) / 2006-09-06 21:39:47 /


Planuję modyfikację hamulców w nalewaku. Czy tarcze od mondeo 2000-2001 (300 mm) podejdą bez specjalnych komplikacji? Jakie do tego zaciski ożenić?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 17:40:36 /


a co z rozstawem? nagniesz 5x108 do granady?

Konar / 2011-12-28 19:08:18 /


Masz teraz wentyl granadowy? Jak nie to ładuj i nie kombinuj. To hamuje elegancko.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 19:20:36 /


Ew. podepnij podciśnienie do serwa :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 19:23:36 /


Ma lite tarcze. Pewnie się tak skończy, że załaduję zwykłe wentyle... Przejdźmy zatem do pompy/serwa...czym ulepszyć fabrykę? Scorpio?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 19:28:17 /


Jak masz wentyle z oryginalnymi zaciskami (a nie przekładki w zwykłe zaciski) i działającą pompę/serwo, to nie trzeba nic ulepszać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 19:29:34 /


gdybym miał to bym nie jęczał :)

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 19:30:28 /


To trochę pojęcz, a potem doprowadź układ hamulcowy do odpowiedniego stanu i zapomnimy o temacie :)

A jakbyś coś jednak chciał przerabiać, to zadzwoń do FourM-a, on pewnie jakieś czary-mary ma w zanadrzu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 19:33:21 /


Wentyl Granadowy hamuje elegancko tylko raz, pierwszy i ostatni, jak ma sie szczescie oraz porzadne firmowe podzespoly to da sie nawet kilka razy pod rzad. Tarcze 262 mm w 1,5 tonowej krowie to pomylka, mala powierzchnia odprowadzania ciepla skutkuje szybkim przegrzewaniem ukladu z zagotowaniem plynu wlacznie. Do tak duzej fury to tarcze minimum 30 cm. Rozstaw 5x108 to nie problem, wystarczy rozfrezowac otwory w tarczach do 5x112, nigdy nie robilem przerobki z uzyciem tarcz od Mondziaka ale piasty prawdopodobnie bedzie trzeba stoczyc tak zeby nowe tarcze na nie weszly. Centrowanie chyba jest standartowe 63,3 mm? Bo jak nie to bedzie trzeba jeszcze zadbac o solidne centrowanie. No i nawet tarcze 350 mm z zaciskami szesciotloczkowymi nie pomoga jesli zalozy sie do tego najtansze klocki z prasowanych trocin i zaleje plynem za 5 zeta o mokrym punkcie wrzenia rzedu 200 stopni.

Hektor / 2011-12-28 19:52:29 /


A wstawiajac wieksza pompe / mocniejsze serwo uzyskasz jedynie szybsze blokowanie kol / mniejsza dozowalnosc / wyczucie pedalu.
Podstawa to duze tarcze, nawet jesli mialyby wspolpracowac ze standartowymi zaciskami.

Hektor / 2011-12-28 19:56:49 /


jakieś podpowiedzi co do tarcz? od czego?

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-12-28 21:24:34 /


Może lepiej podpytaj Obiego ? Z tego co wiem on chyba ma coś z hamulcami robione...

A może warto bardziej kierować się w stronę Mercedesa ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-28 21:38:36 /


Tarcze z MB, tym bardziej ze masz fele z centrowaniem do MB wiec za jednym zamachem bedziesz mogl rozwiazac kwestie centrowania i tarczy i felgi na jednym wprasowanym pierscieniu. No i odpadnie kwestia przerobki rozstawu srub w tarczy bo 99% MB ma 5x112.
Sporo tarcz z MB ma bardzo duzy offset, podobny do tego z oryginalnych tarcz grandziowych, zakladajac na granadowa piaste tarcze o malym offsecie spotkasz sie z problemem jebitnej grubosci adaptera ktorego zadna wycinarka laserowa nie ogarnie, z tego co pamietam to przy tarczach z W140 np. adapter ma miec 10 mm czyli w sam raz i konstrukcyjnie i wytrzymalosciowo.

Hektor / 2011-12-28 22:46:25 /


Witam! Zastanawiałem sie nad innymi tarczami z przodu i myśle, że bardzo elegancko pasowała by tarcza od MB R129 do tego zacisk też R129 jedynie brackety dorobić;), z tyłu już mam tarcze od scorpio.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-29 16:18:08 /


O ktorych tarczach piszesz, 300 czy 320mm? Tak czy siak obie sa stosunkowo niskie i wymagaja ciezkiego, grubego adaptera obrabianego na CNC.

Hektor / 2011-12-29 16:31:22 /


Myślałem o 320 mm pasowały by całkiem do 17 calowych felg

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-12-30 00:46:50 /


320-tki sa okolo centymetra wyzsze od 3-setek wiec mialoby to szanse powodzenia, jesli adapter bylby przykrecony po zewnetrznej stronie zwrotnicy to nie musialby byc nawet jakos wybitnie gruby.
Ja zarzucilem projekt 320-tek z W140 na zeliwnych czterotlokach na rzecz 350-tek z aluminiowymi szesciotlokami. Ale graty do wersji pierwszej jeszcze leza wiec jak znajde chwile czasu to dokoncze tamten projekt i opchne go komus, szkoda zeby zelastwo lezalo ...

Hektor / 2011-12-30 09:52:27 /


Mam pytanie odnośnie podłączenia metalowych przewodów do cylinderków w Granadzie mkII. Bo już widziałem różne opcje:)

Czy przewody mają być wkręcone w cylinderek jak na zdjęciu? Czy może zamienione z odpowietrznikiem? Czy nie ma to znaczenia?

Chodzi o to czy przewód idzie na koniec auta czy odpowietrznik czy bez znaczenia.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-30 22:17:03 /


foto

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-08-30 22:19:40 /


Nie ma znaczenia bo są w poziomie.Gdyby były w pionie to u góry odpowietrzacz.

PL / 2015-08-30 22:27:41 /


Jednak łatwiej odpowietrzyć gdy odpowietrznik jest na tyle.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie / 2015-09-06 13:53:12 /